Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaip atsikratyti blogo burnos kvapo

Neįsižeiskite, jei artimieji užsimena apie blogą jūsų burnos kvapą: patys jo neužuodžiame ir šeimos nario ar draugo užuomina reiškia, kad reikia ieškoti blogo burnos kvapo priežasčių. O jų yra įvairių, pradedant ligomis ir baigiant tiesiog prastu dantų ir burnos ertmės valymu.

Blogo kvapo priežastys

„Pagrindinė blogo burnos kvapo priežastis – prasta burnos higiena, kai prastai išvalomi dantys, nevalomi tarpdančiai, liežuvis – vietos, kuriose kaupiasi daugiausiai apnašų. Jeigu maisto likučiai burnoje lieka per naktį, juos skaido burnoje gyvenančios bakterijos, kurios išskiria rūgštį, lemiančią blogą burnos kvapą ryte. Kitos priežastys gali būti virškinamojo trakto sutrikimai, gastroezofaginis refliuksas, cukrinis diabetas, skrandžio ar inkstų ligos. Taip pat burnos ertmės ligos: kariesas, dantenų uždegimai, gingivitas, periodontitas. Burnoje yra daugybė kraujagyslių, kurios per kraują išnešioja burnoje esančias bakterijas po visą organizmą: į širdį, į plaučius“, – sako burnos higienistė Monika Bičkovienė.

Jos teigimu, nors tik labai maža dalis pacientų skundžiasi blogu burnos kvapu, šią problemą turi vos ne kas antras. Net jeigu žmogus pats neužuodžia savo blogo burnos kvapo, jį gali išduoti kiti simptomai, pavyzdžiui, sumažėjęs seilėtekis, deginimo jausmas burnoje, perštėjimas, burnos sausumas. Visi šie nemalonūs pojūčiai atsiranda dėl padidėjusio rūgštingumo.

Kaip išvengti?

Bakterijos, gyvenančios burnoje, daugiausiai minta angliavandeniais, todėl atkreipkite dėmesį į savo mitybą. Maistas, sukeliantis blogą burnos kvapą, turi daug angliavandenių, pvz., miltiniai, grūdiniai produktai. Nuo jų lieka gerokai daugiau apnašų negu valgant daržoves ar mėsą. Po maisto, kuriame gausu angliavandenių, reikėtų praskalauti dantis vandeniu ar išsivalyti tarpdančius – vietas, kur labiausiai linkę įstrigti maisto likučiai.

Prie kavos ar arbatos puodelio visuomet turėkite vandens stiklinę, tai padės nuplauti gėrime esančius pigmentus, liekančius ant liežuvio, skruostų, gleivinės. Taip pat galima suvalgyti gabalėlį kietojo sūrio. Jis skatina seilių išsiskyrimą, kurios neutralizuoja burnoje susidariusias rūgštis ir taip normalizuojamas burnos pH.

Jeigu blogą burnos kvapą sunku panaikinti valant, galima pamėginti naudoti burnos probiotikų pastiles. Kartu su kruopščia asmenine burnos higiena probiotikai gali padėti išspręsti šią bėdą. Gerosios bakterijos užims blogųjų bakterijų vietą, taip mažės rūgštingumas burnoje ir gerės burnos kvapas. Pastilės būna čiulpiamos arba laikomos už skruosto ar po liežuviu. Svarbu pasirinkti probiotikus, kurie skirti būtent burnos ertmei, o ne virškinimui!

Higienistas gali patarti

Tinkamai pasirinkite burnos higienos pagalbininkus, jų daugybė: vieno danties šepetėliai, įvairūs dantų siūlai, tarpdančių šepetėliai, liežuvio valikliai, burnos irigatoriai, elektriniai dantų šepetėliai ir pan. Geriausia prieš juos įsigyjant pasitarti su burnos higienistu. Jis, atsižvelgdamas į jūsų situaciją, padės išsirinkti jums geriausiai tinkančias priemones.

Ir pabaigoje – dantų valymo eiga. Gali būti, kad iki šiol tai darėte atvirkščiai! Pirmiausia reikėtų išsivalyti tarpdančius, tam, kad juos lengviau pasiektų šepetėlis su dantų pasta ir sukurtų reikiamą apsaugą. Svarbu, kad dantų pastos gautų ne tik išorinis dantų paviršius, bet ir tarpdančiai. Po dantų valymo dantų šepetėliu arba specialiu liežuvio valikliu reikėtų nuvalyti liežuvį.

Jeigu tinkama burnos higiena nepadės, tuomet odontologas gali patarti, kokius sveikatos tyrimus reikėtų atlikti.

Rekomenduojami video