Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Juokas gali pakeisti tabletes

Mes ne tik išaugame drabužius, bet ir prarandame gebėjimą juoktis. Išties, nuoširdus juokas atsitraukia drauge su vaikyste. Moksliniai tyrimai atskleidė, kad vaikas juokiasi apie 150 kartų per dieną, o nusišypso maždaug 400 kartų, suaugęs žmogus juokiasi vidutiniškai 6 kartus per dieną, o nusišypso – ne daugiau kaip 15 kartų.

Juoko jogos technika

Atskirkite juoko terapiją ir juoko jogą. Juoko terapija – metodas, kai sergantys žmonės vienaip ar kitaip juokinami (klausosi anekdotų, žiūri komedijas), ir tai jiems padeda greičiau pasveikti. Juoko joga susideda iš kvėpavimo ir fizinių pratimų bei garso „ha-ha-ha-ha“, kuris priartina prie prigimtinio juoko. Juoko jogos techniką, padedančią nusiraminti ir atsipalaiduoti, sukūrė indas gydytojas Madan Kataria. Aktyvus, tankus įkvėpinėjimas pro nosį – kapalabhati arba pranajama (diafragminis kvėpavimas) – tai tas pats veiksmas, kurį atliekame besijuokdami.

Dirbtinis juokas

Juokas naudingas fizinei ir psichinei sveikatai, tad juoktis turėtume dažniau. Jei natūralus juokas nekyla, galima juoktis dirbtinai, be priežasties. Kūnas neskiria dirbtinio juoko nuo nuoširdaus – abiem atvejais vyksta tokie patys biocheminiai pokyčiai, organizmas gauna tokią pačią fiziologinę naudą.

  • Juokiantis išsiskiria endorfinai – natūralūs nuskausminamieji ir euforijos būseną sukeliantys hormonai. Endorfinai veikia panašiai kaip morfijus, bet jie neturi neigiamo poveikio. Taigi, juokas užmuša skausmą.
  • Juokas padeda numalšinti stresą, stiprina imunitetą.
  • Juokas naudingas sergantiems bronchitu ir bronchine astma. Juokiantis padidėja plaučių tūris ir deguonies kiekis kraujyje.
  • Juokiantis kvėpavimo takai lengviau išsivalo nuo gleivių.
  • Juokiantis iš plaučių iškvepiamas užsistovėjęs oras, organizmas gauna daugiau deguonies. O jeigu ląstelės praturtinamos deguonimi, vėžiu susirgti neįmanoma.
  • Juokas stiprina širdį – padažnėja pulsas, pagerėja kraujotaka, išsiplečia kraujagyslės, atsipalaiduoja raumenys. Beje, juokiantis dirba maždaug 40 raumenų grupių.

Atsargiai juokitės, jei:

  • laukiatės kūdikio, nes atliekant juoko pratimus smarkiai susitraukinėja pilvo raumenys – tai gali sukelti priešlaikinį gimdymą;
  • skundžiatės išvarža, aukštu kraujo spaudimu, turite rimtų širdies problemų ar sergate glaukoma;
  • neseniai jums buvo atlikta operacija.

Kaip išmokti juoktis

Juoko joga apima dvi pratimų grupes: jogos kvėpavimo ir juoko. Įprastinė juoko jogos sesija trunka maždaug 45 minutes. Skiriamos trys sesijos dalys.

Pirmoji dalis. Juokas imituojamas pratimais. Jie lydimi džiugesio, plojimų, skandavimo, kvėpavimo. Tai pasirengimas, „įėjimas“ į žaismingą būseną, tad tinka pasisveikinimas, specialus paburbuliavimas, lankstymasis.

Antroji dalis. Ji prasideda juoko meditacija arba juoku be priežasties. Šioje dalyje koncentruojamasi į patį juoką.

Trečioji dalis. Žmonės atsipalaiduoja ir sugrįžta į natūralią būseną. Atliekami atsipalaiduoti skirti pratimai.

Kad juoko joga teiktų naudą, reikėtų ją praktikuoti kas savaitę. Suaugęs žmogus kasdien turėtų juoktis mažiausiai dešimt minučių!

Galima pabandyti pratimus atlikti ir juoktis namuose, tačiau juoko joga veiksmingiausia žmonių grupėje. Vis dėlto pabandykite šį nesudėtingą juoko pratimą: atsigulkite ant nugaros, atsipalaiduokite; sulenkite kojas per kelius; pritraukite kelius prie krūtinės ir apkabinkite juos rankomis. Jūsų diafragma ir pilvo raumenys atsipalaiduoja, tad juoktis lengva. Dabar garsiai nusijuokite be priežasties. Juokitės kelias minutes ir stebėkite, kas jumyse pasikeitė.

Parengė Virginija Barštytė

Rekomenduojami video