Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaGamtaKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Gamta
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Gydytojas A. Unikauskas: "Burokėliai gali apsaugoti nuo nepagydomų ligų"

Naujausių tyrimų duomenimis, burokėliai gali būti galingas ginklas prieš Alzheimerio ligą, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas.  Taip pat, priduria jis, burokėliai mažina uždegimus, širdies nepakankamumo bei infarkto riziką ir gerina smegenų neuroplastiškumą.

Jo žodžiais, burokėliai yra ypatingi dėl didelio natūralių nitratų kiekio: mūsų organizmas transformuoja nitratus į azoto oksidą, o šis išplečia kraujagysles, kas didina audinių aprūpinimą deguonimi.

A. Unikausko teigimu, burokėlių poveikį patvirtina ir atlikti tyrimai. Pavyzdžiui, vidutinio amžiaus žmonės, turintys aukštą kraujospūdį, triskart per savaitę valandą prieš sportą gėrė arba burokų sulčių, arba placebo. Fiziniai pratimai buvo 50 min. trukmės ėjimas ant bėgimo takelio. Tyrimas truko šešias savaites.

„Rezultatai parodė: prie fizinio aktyvumo režimo pridėję burokų sultis – paprastu  ir galingu būdu pagerinsite kraujotaką ir oksigenaciją bei padidinsite pratimų smegenims suteikiamą naudą“, – sako profesorius.

Be to, priduria jis, raugintų (fermentuotų) burokų sulčių milteliai gali būti netgi geriau, nes vis tiek turi naudingų medžiagų, o angliavandeniai jau paveikti fermentacijos proceso.

„Tyrėjai teigia, kad azoto oksidas patenka ten, kur reikia deguonies, o smegenys yra didysis deguonies vartotojas. Įrodyta, kad pratimai ir  burokų sultys lėmė smegenų kognityvinių funkcijų pagerėjimą. Tokį, koks yra jaunesnių žmonių“, – sako medikas.

Taigi, teigia A. Unikauskas, norint išvengti Alzheimerio, reikia gerti burokų sultis, valgyti burokėlius ir sportuoti.

„Taip pat valgykite kuo mažiau perdirbtų angliavandenių. Įrodyta, kad daug perdirbtų angliavandenių turinti mityba didina demencijos riziką 89 proc., o daug sveikųjų riebalų turinti mityba mažina šios ligos riziką 44 proc.“, – pabrėžia profesorius.

 

Rekomenduojami video