Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Apsaugokite akis nuo nusilpimo: štai, ką būtina žinoti

Daugelis iš mūsų kiekvieną dieną daug laiko praleidžiame prie kompiuterio ar telefono ekrano. Negana to, mes dar skaitome knygas ar žiūrime televizorių, todėl krūvis akims tik dar labiau didėja. Ką reikėtų daryti, kad kuo ilgiau išsaugotumėme jas sveikas? Būtina nepamiršti kelių dalykų, rašoma webmd.com.

Pirmiausia daug įtakos akių sveikatai daro maistas, kurį valgome. Tokios maistinės medžiagos kaip omega-3 rūgštys, cinkas, vitaminai C ir E, liuteinas gali padėti išvengti su amžiumi susijusių regėjimo problemų – geltonosios dėmės degeneracijos ar kataraktos. Mūsų lėkštėje turėtų būti pakankamai šių maisto produktų: špinatų, kopūstų, lašišos, tuno ir kitų riebių žuvų, kiaušinių, pupelių, apelsinų ar kitų citrusinių vaisių, kiaulienos.

Kitas patarimas – mesti rūkyti. Rūkymas gali sukelti daugybę sveikatos problemų, o kalbant apie regėjimą – jis padidina tikimybę susirgti katarakta, geltonosios dėmės degeneracija ir gali pažeisti regos nervą.

Taip pat labai svarbu apsaugoti akis nuo tiesioginių saulės spindulių. Tam patariama nešioti akinius nuo saulės, kurie turėtų 99-100% apsaugą nuo ultravioletinių spindulių. Jei nešiojate kontaktinius lęšius, juos taip pat rekomenduojama rinktis su apsauga.

Bene labiausiai akis saugoti reikėtų nuo kompiuterio ar telefono ekrano. Rekomenduojama kaip įmanoma mažinti laiką, praleidžiamą prie šių įrenginių, bet suprantama, kad visiškai to atsisakyti greičiausiai neįmanoma. Todėl svarbu atsiminti kelis dalykus. Patariama kompiuterio ekraną susireguliuoti taip, kad jūsų akyje lygyje būtų pats monitoriaus viršus. Tai leis į ekraną žiūrėti šiek tiek iš aukščiau ir mažiau vargins akis. Taip pat labai svarbu ir sėdėjimo padėtis – kėdė prie stalo turėtų būti tokiame aukštyje, kad sėdint tiesiai kojos būtų pilnai padėtos ant žemės. Naudojantis kompiuteriu patariama daryti pertraukas – akis pailsinti kas maždaug 20 minučių po 20 sekundžių žiūrint į tolį. Kas dvi valandas reikėtų ilgesniam laikui, bent 15 minučių išvis atsitraukti nuo kompiuterio ir suteikti akims ramybės. Paskutinis dalykas – reguliarus lankymasis pas akių gydytoją. Visiems žmonėms, nepriklausomai nuo jų amžiaus, rekomenduojama reguliariai tikrintis, stebėti regėjimą ir taip galbūt išvengti netikėtų akių ligų.

Rekomenduojami video