Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Akių nuovargį pašalina nesudėtinga mankšta: pagerėja ir regėjimas

Nuolatinis akių nuovargis gali turėti įtakos net galvos skausmui ar regėjimo suprastėjimui, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas ir pateikia kelis nesudėtingus pratimus akims, kuriuos galite atlikti tiesiog namuose ir kurie gali pagerinti regėjimą.

Laidos „Klauskite daktaro“ socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje yra galybė klausimų apie akių nuovargį. Tai visiškai nestebina A. Unikausko: „Tik pagalvokite, kiek valandų per dieną praleidžiate žiūrėdami į telefoną ar kompiuterį? Jei mūsų paprašytų valandą daryti šuoliukus, veikiausiai jaustumėtės pavargę, tačiau nė vienas nesusimąsto, kad nuolat verčiame dirbti savo akių raumenis.“

Dalis raumenų sukioja mūsų akis, kiti – celiariniai raumenys, susitraukdami ar atsipalaiduodami, keičia akies lęšiuko formą ir taip padeda aiškiai pamatyti toli arba arti esančius daiktus.

„Kai ilgą laiką žiūrime į tą patį ekraną, o atstumas tarp jo ir akių nesikeičia, celiarinius raumenis verčiame dirbti tuo pačiu įtempimu neduodami jiems pailsėti. Būtent nuo celiarinių raumenų priklauso kaip ryškiai ar aiškiai mes matome vaizdą“, – paaiškina daktaras ir įspėja, kad nuolat įtemptos, nuvargintos akys gali pradėti rausti, jausite sausumą, tarsi į akis būtų patekę smėlio. Be to, nuolatinis akių nuovargis gali turėti įtakos net galvos skausmui ar regėjimo suprastėjimui.

Nors dažnas mano, kad išeitis gali būti akių lašai, daktaras pataria jais nepiktnaudžiauti – paprastai kraujagyslėms išsiplėtus, akys parausta, o lašiukai padeda jas susiaurinti, todėl dingsta raudonis, tačiau vėliau kraujagyslės dažniausiai išsiplečia dar labiau ir akys vis tiek būna paraudusios.

Akims, pasak daktaro, reikalingas tam tikras režimas: „Įtemptai dirbančioms akims reikia reguliaraus poilsio, tad kas 30–40 min. reikėtų daryti pertraukėles akims. Stipriai užsimerkti ir pabūti taip kelias sekundes. Pratimą kartoti bent 5 minutes. Tai gerina kraujotaką.“

Beje, badmintonas ar lauko tenisas ne tik padailina kūno linijas, bet ir padeda akims: „Kadangi turime akylai stebėti kur skrieja kamuoliukas, akys turi nuolat sekti objektą, kurio nuotolis pastoviai keičiasi.“ Panašų poveikį, anot jo, turi ir kitos sporto šakos, kuriose reikia sekti kamuolį ar kokį nors daiktą.

Gydytojas sako, kad yra paprastų pratimų, kuriuos galima atlikti tiesiog namuose ir kurie padeda kovoti su akių nuovargiu ar net pagerinti regėjimą.

Lango pratimas

Prie lango galima prisiklijuoti kokį nors lipduką, tada atsistoti netoli ir pirma kelioms sekundėms sufokusuoti žvilgsnį į lipduką, o po to į kokį nors toli už lango esantį objektą. Tai pakartokite kelis kartus. Taip raumenys yra priversti padirbėti, tačiau jie nelaikomi vienodai įtempti ilgą laiką, kaip būna, kai žiūrime į kompiuterio ar telefono ekraną.

Rekomenduojami video