Toliau modernizuojant likusią „Via Baltica“ kelio dalį, „Via Lietuva“ pasirašė infrastruktūros planų parengimo sutartis dėl beveik 140 km ilgio kelio atkarpos link Lietuvos ir Latvijos sienos. Specialiųjų planų parengimas bus vykdomas keliams Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (magistralinis kelias A8) ir Panevėžys–Pasvalys–Ryga (magistralinis kelias A10).
Tai pirmieji žingsniai tęsiant nuo Lietuvos–Lenkijos iki Lietuvos–Latvijos sienų susisiekimo jungčių modernizavimą.
„Via Baltica“ – transeuropinio tinklo kelias, jungiantis Varšuvą ir Taliną. Bendras kelio ilgis – 970 km, iš kurių 270 km eina per Lietuvos teritoriją. Šis kelias Lietuvą kerta nuo Lenkijos iki Latvijos sienos ir veda per Marijampolę, Kauną, Panevėžį bei Pasvalį.
2022–2024 metais baigta beveik 30 km ilgio „Via Baltica“ kelio nuo Marijampolės link Lenkijos sienos rekonstrukcija. Šioje atkarpoje kelias rekonstruotas į modernią 4 juostų automagistralę su reikalinga kelio statinių infrastruktūra: 8 viadukais, 7 tiltais, 6 tuneliniais pravažiavimais, 15 žiedinių sankryžų, pirmuoju Lietuvoje žaliuoju tiltu gyvūnų migracijai, didžiausia iki šiol poilsio ir automobilių stovėjimo aikštele.
Šiuo metu likusi nesutvarkyta „Via Baltica“ dalis – nuo Kauno iki Latvijos sienos. Praėjusią savaitę pasirašyta specialiųjų planų parengimo sutartis beveik 140 km iš 160 km ilgio likusiai atkarpai. Sutartyse numatyta, jog specialieji inžinerinės plėtros planai turėtų būti parengti per 2 metus.