Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Valdžia išėjo, o nuoskaudų šleifas velkasi iki šiol

Kaip neretai nutinka, valdžios pasikeitimas nebūtinai reiškia radikalias permainas. Nepaisant to, kad nauja valdžia atkeliauja savitu suvokimu, kaip spręsti krašto problemas, vis dėlto naujas startas nėra toks visai nepriklausomas. Turi būti tęsiami dar ankstesnės valdžios pradėti darbai, o kartu velkasi ir gyventojų nuoskaudų šleifas. Šį kartą, panašu, per menka išėjusių valdančiųjų komunikacija su gyventojais eilinį kartą kiša koją dabar daromiems sprendimams ir vykdomiems projektams. Juk ir geriausios idėjos gali būti sutiktos priešiškai, jeigu jas teikiant buvo skirta per mažai dėmesio kontaktui su gyventojais. Na o kaip gyventojų iniciatyvas ir komunikaciją su jais vertino ankstesni valdantieji, priminti turbūt nereikia – kodinės spynos ant durų, „parašų rinkimo būrelis“ ir panašūs pastebėjimai apie aktyvius kraštiečius buvo tapę kasdienybe.

Projektas senas, kaltinimai švieži

Dar 2018 metų pavasarį ir vasarą kurtas projektas, kuriuo numatyta iš pagrindų sutvarkyti „Žemaitės“ kvartalą, dabar sulaukia nepasitenkinimo iš vietos gyventojų. Į „Rinkos aikštę“ kreipėsi minėtame kvartale gyvenantys kraštiečiai, kuriems priimti sprendimai atrodo netinkami. Tiesa, jau gerokai pavėluotai.

„Kėdainių miesto Žemaitės gatvės 16 ir 20 namų gyventojai dėkoja mikrorajono rekonstrukcijos projektą sudariusiems specialistams, kurie vietoje vienintelės šioje gatvėje esančios žaliosios zonos suprojektavo automobilių stovėjimo aikštelę. Taip ir toliau. Naikinkime žalumą, įsisavinkime lėšas. Bet ar iškirtę medžius mieste išspręsime parkavimo bėdas? Ne. Ar nebūtų logiška nupirkti iš UAB „Palink“ sklypą, esantį priešais, ir ten padaryti didelė automobilių stovėjimo aikštelę? Čia tik pamąstymai. Deja, nueita lengviausiu keliu. Linkėjimai iš purvinos Žemaitės“, – su aiškiomis nuoskaudomis į dabartinius valdančiuosius kreipiasi neabejingi gyventojai.

Ieškojo variantų

Vis dėlto panašu, kad visos nuoskaudos kyla iš per menkos komunikacijos. Mero patarėja Jorūnė Liutkienė patikino, kad projektas parengtas pagal griežtus normatyvus, ir nors dabar gyventojams gali būti gaila kertamų medžių, tačiau atsodinta jų bus dvigubai daugiau, o bendras rezultatas bus ir gražus, ir funkcionalus. Juo labiau, kad imtasi spręsti visų panašių Lietuvos kvartalų sopuliu tapusią automobilių statymo problemą.

„Žemaitės gatvės 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32 daugiabučiai namai turi rimtą problemą – tai nepakankamas automobilių stovėjimo vietų skaičius. Šio kvartalo kiemai yra seno tipo, labai siauri ir visiškai nepritaikyti dabartiniam automobilių srautui ir šiuolaikiniam gyvenimo būdui. Be to, automobilių stovėjimo aikštelės pagal reikalavimus negali būti arčiau nei 10 metrų nuo daugiabučių namų langų. Todėl kompleksiškai tvarkant kiemus buvo ieškota geriausių sprendimų.

Vidiniuose kiemuose tuo tikslu buvo sumanyta įrengti ažūrines plyteles, kur bus galima statyti automobilius, tačiau paaiškėjo, kad ir jų nepakaks, ir problema nesispręs tinkamai. Todėl buvo  ieškoma kitų galimų vietų šių namų gyventojams pasistatyti automobilius. Kaip galima vieta  ir buvo pasiūlyta minima žalioji zona. Kitų galimybių išspręsti tinkamai ir pagal reikalavimus žmonių problemas nebuvo rasta.

Visi sprendimai buvo priimami 2018 metais pavasarį ir vasarą. Svarstant su gyventojais, projektuojant ir teikiant pasiūlymus, variantas pirkti sklypą iš parduotuvės nebuvo svarstytas, nes kvartalui yra priskirta labai  konkreti teritorija, kurioje galima projektuoti ir vykdyti darbus.  Ji buvo apibrėžta dar  prieš pat pradedant įgyvendinti projektą.

Parduotuvės sklypas priklauso savininkui, o ne savivaldybei. Jis yra privatus. Jame savivaldybė atlikti darbų neturi teisės“, – komentavo J. Liutkienė.

Medžių bus daugiau

Kiekvieno medžio nukirtimas neretai sulaukia būrio žmonių, kurie tikina, kad kertamas medis dar visai galėjo stovėti čia 100 metų. Tačiau realybė tokia, kad kadaise susodinti, daug gyvenimo matę medžiai ima kirstis su inžinerinių statinių apsaugos zonomis. Nepaisant to, kad minėtame kvartale bus iškirsta 19 medžių, atsodinta jų bus žymiai daugiau.

„Automobilių aikštelė buvo suplanuota ne per visą žaliąjį plotą, kad visiškai jo nepanaikintume. Savivaldybės atsakingi specialistai praeitą savaitę dar kartą buvo nuvykę į tą vietą ir dar kartą patikrino situaciją.

Nėra kitos išeities, tik pašalinti 19 numatytų medžių, kuriems, griežtai paisant įstatymo reikalavimų, yra išduotas leidimas ir ne tik dėl to, kad želdiniai  patenka į naujai suprojektuotas automobilių stovėjimo aikšteles, takus ir net rekonstruojamas gatves, bet ir nustatyta,  kad didesnė dalis jų auga ant inžinerinių statinių. 1 vnt. patenka į nuotekų šalinimo ir ryšių tinklų zonas, 4 vnt. patenka į nuotekų šalinimo tinklų zoną, 2 vnt. patenka į šilumos tinklų zoną, 1 vnt.  patenka į nuotekų šalinimo ir elektros požeminių tinklų zonas, 1 vnt. patenka į nuotekų šalinimo ir vandentiekio tinklų zonas, 2 vnt. yra invaziniai medžiai. Tokiu atveju gyvybiškai svarbūs inžineriniai tinklai visada yra pavojaus zonoje.  Šiuo atveju bus išspręstos kelios problemos vienu kartu – kvartalas bus sutvarkytas apsaugant inžinerinius tinklus nuo galimų gedimų ir dar žmonės turės jiems taip reikalingą automobilių stovėjimo aikštelę.

Išsaugant teritorijos žaliąsias zonas kvartale bus pasodinta naujų medžių kitose, jau atsakingai parinktose vietose. Pagal projektą numatyta pasodinti 52 vienetus naujų kruopščiai parinktų medžių, kurie ne tik netrukdys inžineriniams tinklams, bet ir bus miesto puošmena“, – ramino J. Liutkienė.

Žemėlapyje nurodoma, kad dalyje kvartalo nebuvo pakankamai automobilių stovėjimo aikštelių.

Žemėlapyje nurodoma, kad dalyje kvartalo nebuvo pakankamai automobilių stovėjimo aikštelių.

Kai galėjo – neišsakėTiesa, susitikimai su gyventojais vyko, jiems buvo pristatyti projekto planai, galutinis rezultatas, tačiau tuomet prieštaravimai nebuvo išsakyti.

„Susitikimai su kvartalo daugiabučių namų bendrijų pirmininkais ir gyventojais vyko 2018 metais – tada jiems buvo pateikti planų variantai. Gyventojai prieštaravimų ir pastabų neišsakė. Žemaitės kvartalas garsėja kaip žaliasis miesto kvartalas ir jame tikrai pakanka žaliųjų zonų. Tačiau šiuolaikinis žmogus nori ir patogumų. Vienas iš jų – automobilių stovėjimo aikštelės. Artimiausios žaliosios zonos 16 ir 20 namams yra tarp Žemaitės gatvės 12, 10 ir 8 namų bei palei Smilgos upelį. Vaikams vidiniuose kiemuose bus įrengiamos vaikų žaidimų aikštelės, pavedžioti augintinius galima palei Smilgos upelį pasivaikščiojant naujai nutiestu taku arba didelėje žalioje zonoje kitoje tilto pusėje, šioje zonoje taip pat vaikai gali žaisti futbolą, beisbolą ir panašiai“, – pasakojo mero patarėja.

Prašo kantrybės

Gyventojams taip pat išreiškus pasipiktinimą, kad vykdant rekonstrukcijos darbus kelias tapo tikru kovos lauku, valdininkai prašo kantrybės. Tiesa, savivaldybė dar sykį atkreipė rangovo dėmesį į tai, kad gyventojai turi patirti kuo mažiau nemalonumų, tačiau kito kelio tiesiog nėra – teks išlaukti.

„Kvartalo atnaujinimo darbai pagal sutartį turėtų būti baigti iki 2020 m. rugpjūčio 8 d. Rangovas, vykdydamas darbus, stengiasi, kad būtų kuo mažiau trukdžių ir sumaišties, tačiau statybų metu tai yra neišvengiama. Yra galimybė apvažiuoti kvartalą iš kitų gatvių.

Savivaldybė dar kartą prašė užtikrinti, kad būtų minimalūs trukdžiai gyventojams.

Gyventojų taip pat prašome būti pakantiems ir tolerantiškesniems, nes šie nepatogumai yra laikini, o pabaigus darbus, gyventojai galės džiaugtis sutvarkyta patogia gražia  ir tvarkinga erdve prie savo namų“, – komentavo J. Liutkienė.

 

Eglė KUKTIENĖ

Rekomenduojami video