Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
V. Jankauskas: iš pat pradžių buvo aišku, kad „Perlas Energija“ nutrauks veiklą

Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas Energija“ pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, energetikos ekspertas Vidmantas Jankauskas tuo nesistebi ir sako, kad tokį rizikos neįvertinusios įmonės sprendimą buvo galima prognozuoti.

Stabdo veiklą

„Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešė, kad stabdo veiklą, o elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 d. Bendrovė informavo, jog naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d. ir veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės klientams kompensacijas, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais.

„Tą ir prognozavau iš pat pradžių. Gal ir atrodė, kad kažkas pasitaisys, bet buvo aišku, kad apgauna vartotojus, aiškiai matėsi, kad jie negali vykdyti savo pažadų. Paskui paaiškėjo, kad jų siūlomos sutartys neteisėtos, kad jie negalėjo vienašališkai jų nutraukti. Tada buvo aišku, kad vienintelė išeitis buvo bankrotas“, – Eltai sakė V.Jankauskas.

Eksperto teigimu, tiekėjas neturi kitos išeities, kaip tik išmokėti kompensacijas klientams, nors į nuostolius „įklimpusiai“ įmonei atsiskaityti su nukentėjusiais vartotojais bus itin sunku.

„Dabar turbūt kito kelio nėra, nes tą patį pasakytų ir teismas. Vienas iš tų variantų buvo, kad vartotojai gali neišeiti, nesutikti su senu pasiūlymu ir likti prie senosios kainos, tada įmonė privalėtų elektrą tiekti ta kaina. Aiškiai matėsi, kad įmonė tam nepajėgi ir dabar kiek galės, tiek kompensuos“, – mano V.Jankauskas.

Pasirinkimui – vos dešimt dienų

Jis svarstė, kad atsakingos institucijos – Energetikos ministerija, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) – po tokio tiekėjo žingsnio turėtų aktyviai informuoti I ir II liberalizavimo etapų „Perlas Energija“ klientus, kad pasirinkti naują tiekėją jie turi tik dešimt dienų, iki rugpjūčio 28 d.

„Turėtų dabar sakyti garsiai visiems „Perlas Energija“ vartotojams, kad jie negaištų laiko, nes turi tik maždaug porą savaičių tiekėjui pasirinkti. Tie, kurie nepasirinks kito tiekėjo, deja, paklius į garantinį tiekimą. Nežinau, ar „Perlas Energija“ tokiu atveju jiems irgi kompensuotų, matyt jie pažadėjo kompensuoti tik skirtumą tarp savo ir kitų tiekėjų kainų“, – tikino V.Jankauskas.

„Svarbiausia, kad vartotojai, kurie I ar II etapuose pasirinko „Perlą“, nieko nelaukę turėtų išeiti“, – pažymėjo ekspertas.

„Perlas Energija“ pasirinkusiems trečiojo etapo dalyviams, pasak eksperto, šioje situacijoje paprasčiau, nes jie gali grįžti prie visuomeninio tiekėjo ir neskubėti pasirinkti naujo tiekėjo, kadangi paskutinio liberalizavimo etapo galutinį terminą ketinama nukelti.

Kartu V.Jankauskas pastebėjo, kad elektros rinkos liberalizavimo procesas ir toliau vyksta chaotiškai. Jo nuomone, dauguma nepatenkintų vartotojų per itin trumpą laikotarpį užplūs kitų nepriklausomų tiekėjų klientų aptarnavo centrus, visų pirma – „Igničio“.

„Chaoso daug, matome, kas darosi prie tiekėjų [klientų aptarnavimo centrų], žmonės nepatenkinti. Dauguma vėl užplūs „Ignitį“, nes ji yra valstybinė Lietuvos įmonė, ji patikimiausia“, – tikina V.Jankauskas.

Sukėlė diskusijas dėl trečiojo etapo

Rugpjūčio 5 d. antras didžiausias nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ pranešė, jog, sparčiai augant elektros kainoms, nebegali vykdyti savo įsipareigojimų fiksuotą elektros tiekimo kainą pasirinkusiems klientams ir jiems nuo rugsėjo pritaikys tiekimo planus kintama kaina, susieta su elektros kainomis biržoje.

Ketvirtadienį jis pareiškė, kad ketina nutraukti veiklą.

Toks įmonės žingsnis sukėlė diskusijas, kad vertėtų atidėti trečiąjį elektros rinkos liberalizavimo etapą, kurio pabaigą ir ketinama nukelti keleriems metams.

Neteisėtais „Perlas Energija“ veiksmus pavadino tiek Energetikos ministerija, tiek VERT, kuri kreipėsi ir į Generalinę prokuratūrą.

Šį tiekėją pasirinko apie 180 tūkst. buitinių vartotojų, o liepos pradžioje, pasibaigus antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui, „Perlas Energija“ buvo antras daugiausia sutarčių su klientais sudaręs tiekėjas – jį pasirinko apie 15 proc. 1–5 tūkst. kWh elektros energijos kasmet suvartojančių gyventojų (67 proc. rinkosi „Ignitis“, apie 8 proc. – „Elektrum Lietuva“ ir „Enefit“).

Rekomenduojami video