Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Socialdemokratas apie siūlomą automobilių taršos mokestį: tai yra gyventojų apgavystė

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojo, socialdemokrato Gintauto Palucko teigimu, socialdemokratai nelinkę palaikyti valdančiųjų siūlomo automobilių apmokestinimo modelio, nes prie taršos mažinimo jis  „visiškai neprisidės“.

„Dabar siūlomas ne taršos, o turto mokestis. Ir tai yra didžioji gyventojų apgavystė. Mokestis niekaip nepakeistų didelės kubatūros automobilių savininkų, galinčių susimokėti ir turinčių pinigų, įpročių. Tuo tarpu tie, kurie gauna mažesnes pajamas, nuo tokio mokesčio nukentėtų daug labiau, o jų įpročių pakeisti taip pat nepavyks. Bet ne dėl to, jog jie nenori mažiau taršių automobilių, bet todėl, jog to negali sau leisti. Jie neturi galimybės gyventi kitaip“, - teigia G. Paluckas.

Pasak Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos nario, dabartinis pasiūlymas aplinkosauginiu požiūriu yra „netaiklus ir beprasmis“, o socialiniu – neteisingas, nes labiausiai paveiks gaunančius mažesnes pajamas.

„Toks mokestis labiausiai „guls“ ant regionų, mažesnių miestelių gyventojų, kurie tiesiog neturi pasirinkimo ir važinėja senu, sąlyginai taršiu automobiliu. Galų gale, asmenys, važinėjantys su 5 litrų tūrio variklį turinčiu BMW, susimokės ir toliau važinės, nes gali sau tai leisti“, - pabrėžia socialdemokratas.

G. Palucko teigimu, tie, kurie automobilį naudoja kelias savaites per metus, likusį laiką jį laiko garaže, mokestį, pagal siūlomą tvarką, taip pat turės mokėti, nors jis teršia nepalyginamai mažiau nei jo pavyzdžiu minėtas, tarkime, 5 litrų tūrio BMW.

Parlamentaro siūlymu, norint mažinti automobilių išmetamą taršą būtų galima peržiūrėti kuro akcizus ir iš jų gautas lėšas investuoti į visų regionų, ne tik didmiesčių, viešojo transporto sistemas bei raginti keisti komercinio transporto priemones.

„Akcizas yra ta priemonė, kurią reikia naudoti, o gaunamas pajamas nukreipti į viešojo transporto – troleibusų ir autobusų – sistemas ne tik didmiesčiuose, o ypač regionuose, mažesniuose miesteliuose. Jeigu norime mažinti taršą transporto sektoriuje, turime pradėti nuo lengviausių, greičiausiai įgyvendinamų ir efektyviausių aspektų – visos Lietuvos savivaldybių autobusų parkų bei komercinio transporto“, - mano G. Paluckas.

Aplinkos ministerijos siūlymu vienkartinis registracijos (taršos) mokestis gali siekti nuo 115 eurų iki 2258 eurų, o kasmetinis mokestis už naudojimą (taršą) – nuo 29 iki 564 eurų.

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pakeitimus planuojama svarstyti Seimo rudens sesijoje.

Rekomenduojami video