Į „Bangos“ redakciją kreipėsi moteris (vardas ir pavardė redakcijai žinomi), kuri teigė, kad po kelio asfaltavimo sodininkų bendrijoje „Eketė“ liko sumažintas reisų skaičius į Šimkus. Tai esą kelia nepatogumų, nes išvažiavus ryte tenka laukti kito autobuso tik po 15 valandos.
Jaučia poreikį
Gyventoja „Bangai“ pasakojo, kad VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ panaikino maršrutus iš Šimkų, jie buvo pagrindiniai 14 ir 19 valandomis. „Mus nuskriaudė, nes atėmė pietinį ir vakarinį laikus. Tai tik kilometras nuo miškelio pasukti į Šimkus. Galėtų pasigailėti ir grąžinti neįgaliesiems bei pensininkams šiuos du maršrutus. Ar aš kaip neįgalioji dabar turiu 1,5 kilometro eiti, kad grįžčiau namo?“ – klausė gyventoja. Išvažiavus ryte 7 val. tenka grįžti iš Klaipėdos apie 15.20 val., o tai, anot pašnekovės, yra ilgas laiko tarpas.
Vietoje 6 užsukimų darbo dienomis ir 2 savaitgaliais į Šimkus liko 3 autobusai pirmadienį–penktadienį, savaitgalį kursuoja irgi 2 kartus.
Šiuo metu Kretingalės seniūnijos seniūną pavaduojanti Sendvario seniūnijos seniūnė Loreta Urbutė „Bangai“ komentavo, kad situacija yra žinoma. „Su gyventojų prisidėjimu išasfaltavome Urbikių gatvę, nes buvo pažadas, kai tai įvyks, bus nukreipiami autobusai į sodininkų bendriją „Eketė“, – paaiškino seniūnė.
Važiuojantys į gyvenvietes autobusai yra mišrūs, sudėlioti pagal gyventojų srautus. „Prieš koronaviruso pandemiją važiuodavo maži autobusai. „Klaipėdos keleivinis transportas“ peržiūrėjo situaciją ir paskyrė didžiuosius. Tai nebūna patogu, nes Šimkuose trūksta apsisukimo aikštelės – laisvos valstybinės žemės ten nėra, – pabrėžė L. Urbutė. – Manau, kad keleivinio transporto priimtam sprendimui darė įtaką ir važiuojančių gyventojų srautas, nes, jei nėra vykstančių žmonių, įmonė patiria nuostolių, didėja Savivaldybės išlaidos.“
Seniūnė minėjo, kad Šimkuose tekdavo apsisukti privačiame kieme, o keleivinis transportas turi griežtas taisykles, kur saugiai išleisti gyventoją, apsisukti, todėl tai irgi sukelia problemų.
Trūksta važiuojančių keleivių
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ Transporto infrastruktūros skyriaus vadovas Tadas Mėžinys teigė, kad iki maršrutų skaičiaus pakeitimo galutinis taškas būdavo Sarčių gatvėje, Šimkuose, kur yra 7 namai. „Po dabartinės korekcijos yra sumažinta važiavimų į Šimkų gyvenvietę nukreipiant anksčiau buvusius reisus į naują galutinį maršruto tašką, t. y. į sodininkų bendriją „Eketė“ išasfaltuotu keliu. Apgyvendinimo tankumo aspektu sodininkų bendrija yra akivaizdžiai tinkamesnis ir optimalesnis taškas viešajam transportui“, – minėjo T. Mėžinys.
Skyriaus vadovas akcentavo, jog įstaiga, kaip maršruto organizatorius, turi visą teisę koreguoti maršrutus. „Mes galime didinti ar mažinti reisų skaičių atsižvelgdami į keleivių skaičius ar kitus teritorijoje vykstančius pokyčius, įskaitant ir infrastruktūros plėtrą“, – kalbėjo T. Mėžinys.
„Klaipėdos keleivinio transporto“ atstovo teigimu, tikrasis maršrutų poreikis pasireikš prasidėjus mokslo metams, kai į ar iš mokymosi įstaigų Klaipėdoje pradės važinėti aplinkinių teritorijų moksleiviai: „Šiuo metu matome reguliarius sodininkų bendrijos keleivius tiek rytiniuose, tiek ir popietiniuose reisuose, tačiau po kelių savaičių situacija turėtų pasikeisti dar labiau.“
Įstaigos nuomonė dėl maršruto kursavimo į Šimkus išlieka ta pati – gyvenvietė yra per maža, kad į ją reikėtų važiuoti nuolatos ir dėl to patirti papildomas tuščios ridos sąnaudas. „Daugelyje reisų iki šiol nebūdavo nė vieno keleivio iki ar iš Šimkų, todėl ir buvo nuspręsta čia palikti tik keletą būtinųjų važiavimų“, – komentavo Transporto infrastruktūros skyriaus vadovas.
Važiuoti į abi gyvenvietes yra „Klaipėdos keleivinio transporto“ išlaidos, kurių nenorima papildomai skirti. „Iš 7 Šimkuose akivaizdžiai stovinčių namų važiuodavo vienas kitas keleivis ne kiekvienu reisu, o „Eketėje“ būna bent po vieną keleivį. Anksčiau iš „Eketės“ žmonės eidavo pėsčiomis iki pagrindinio kelio, dabar susimainė, kad galbūt Šimkų gyventojams reikės taip prisitaikyti iki artimiausios stotelės, jei norės vykti papildomu reisu“, – pasakojo T. Mėžinys. Pasak jo, neaišku, ar verta dėl vieno keleivio pirmyn ir atgal važiuoti 3 km ir sugaišti papildomai 10 min. kelio su vingiu. „Vis tiek lieka nuostolis, nes iš keleivio nepaimsime sumos už atstumą, o tik standartinę bilieto kainą“, – akcentavo skyriaus vadovas.
Visgi reisų skaičius gali būti koreguojamas. Norint, kad gyvenvietėje būtų dažnesnis autobusų važiavimas, reikia teikti gyventojų paklausimą „Klaipėdos keleiviniam transportui“ ir Klaipėdos rajono savivaldybei. Būtina aiškiai parašyti, kuriomis valandomis pageidaujami papildomi reisai.
Robertas MACIUS