Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Seimas apsispręs dėl lengvatų atsisakymo "raudonam" dyzelinui

Aplinkos ministerija (AM) antradienį parlamentarams teiks iniciatyvą nuo 2023 iki 2025 m. laipsniškai didinti akcizų tarifus taršiausiam kurui, o nuo 2024 m. suvienodinti dyzelino ir benzino akcizus.

Ministerijos parengtame Akcizų įstatymo projekte siūloma nuo 2023 m. laipsniškai atsisakyti šildymui naudojamo iškastinio kuro subsidijų, iki šiol taikomų angliai, koksui, lignitui, „raudonajam“ dyzelinui, suskystintoms naftos dujoms balionuose, nuosekliai didinti akcizų tarifus, taip pat nuo 2023 m. akcizu apmokestinti šildymui naudojamas durpes.

Kaip aiškina ministerija, kartu su šiais pakeitimais nuo 2025 m. taršiausiam iškastiniam kurui būtų įvedama anglies dioksido dedamoji, kuri kasmet laipsniškai didėtų. Šios mokestinės naujovės išimtis išliks gamtinėms dujoms, kaip pereinamajam kurui.

Parengtomis pataisomis taip pat numatoma nuo 2024 m. dyzelino akcizo tarifą suvienodinti su benzino. Ministerijos teigimu, padidinus akcizą dyzelinui, šio kuro kaina išaugtų nuo 4–6 ct/l, o nuo 2025 m. variklių degalams įvedama anglies dioksido dedamoji varikliuose deginamą iškastinį kurą kasmet pabrangintų dar apie 3 ct/l.

„Pagal visus taršos parametrus dyzelinas yra 10 kartų taršesnis už benziną, tačiau litras šio kuro šiuo metu pigesnis nei Lietuvoje yra tik Bulgarijoje ir Rumunijoje“, – nurodoma AM pranešime.

Jei Seimas pritars, įstatymo projektas toliau turėtų būti svarstomas Biudžeto ir finansų komitete, o į parlamento plenarinę posėdžių salę grįžti pavasario sesijoje.

Rekomenduojami video