Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Prašo keisti kelių priežiūros lygius

Ukmergiškiai piktinasi žiemą prastai prižiūrimais rajono keliais, tačiau už kelių priežiūrą atsakinga bendrovė visada turi kuo pasiteisinti – tikina darbus vykdanti pagal nustatytą tvarką ir patvirtintus kelių priežiūros lygius. O realybėje tai neretai reiškia, kad mažesnio intensyvumo keliai lieka visai nenuvalyti.

Bandydama išspręsti problemą Ukmergės rajono savivaldybė kreipėsi į bendrovę „Kelių priežiūra“ dėl kelių valymo lygių keitimo. Raštas taip pat išsiųstas Susisiekimo ministerijai.

Priminsime, kad dauguma rajono kelių rūpinasi AB „Kelių priežiūra“. Ji skelbia, kad valstybinės reikšmės keliai yra skirstomi į kelias grupes. Intensyviausi rajoniniai keliai prižiūrimi pagal III priežiūros lygį. Tarnybos juose budi, valo sniegą bei barsto nuo 4 iki 19 val.

Krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis, prižiūrimi pagal IV kelių priežiūros lygį. Tarnybos juose valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val.

Pagal V priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Bendrovė skelbia, kad juose dirbama nuo 9 iki 18 val. „Šių  kelių ruožai barstomi arba taikomos suspausto sniego ir ledo šiurkštinimo priemonės tik esant lijundrai ir (arba) susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos. Leistinas puraus sniego storis, esant normalioms oro sąlygoms, neturi būti didesnis kaip 10 cm. Sningant ar pustant, sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 15 cm. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 24 val.“, – taip apie savo darbą informuoja bendrovė.

Apie sudėtingas eismo sąlygas ragino pranešti Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos centro telefonu 1871. Tačiau panašu, kad pranešimai šiuo telefonu kaimo gyventojams jokios naudos neduoda. Pasipiktinimus dėl čiuožyklomis virtusių ar užpustytų kelių jie išsako rajono vadovams.

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pasakojo, kad neretai kelių suskirstymas į minėtus lygius reiškia, kad penktai kategorijai priskirti keliai nevalomi visai. Praėjusį savaitgalį, po stipraus snygio, jį pasiekė pagalbos šauksmas iš Tulpiakiemio. Informuota, kad kelyje Ukmergė–Tulpiakiemis vietomis pusnys siekia metrą.

D.Varnas sakė pats apie įvykį telefonu pranešęs „Kelių priežiūros“ mūsų regiono atstovams. Deja, teko skambinti ne kartą ir ne du, kol galų gale buvo sulaukta valymo technikos.

Reaguodamas į sudėtingą situaciją žiemos laikotarpiu mūsų rajono savivaldybės administracijos direktorius D. Varnas kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją, bendrovę „Kelių priežiūra“,  Lietuvos savivaldybių asociaciją, Susisiekimo ministeriją.

Rašte informuojama, kad savivaldybės netenkina valstybinių rajoninių kelių priežiūra Ukmergės rajone žiemos laikotarpiu pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo patvirtintus priežiūros lygius.

Pažymima, kad nuolat sulaukiama gyventojų skundų, kuriuose nurodoma, jog valstybiniais rajoniniais keliais, kuriais kursuoja ir mokykliniai autobusiukai, važiuoti pavojinga dėl nepakankamos tų kelių priežiūros, kai keliai yra apledėję, vietomis susidaręs ištisinis ledas ar gilios ledo provėžos.

„Daugumos valstybinių rajoninių kelių priežiūrai nustatytas V priežiūros lygis, t. y. turi būti užtikrinamas minimalus eismo kokybės lygis ir kelio tinkamumas naudoti. Ką reiškia minimalus eismo kokybės lygis, kai tais keliais vežami moksleiviai, kai tas minimalus eismo kokybės lygis neužtikrina eismo saugumo ir Ukmergės rajone vos neįvyko kelios avarijos su vežamais moksleiviais? Ar turime laukti, kol įvyks nelaimė, ir kas tada atsakys už jos pasekmes?“ – rašoma kreipimesi.

Savivaldybės administracija mano, kad eismo priežiūros lygiai konkretiems keliams nustatyti neteisingai, nederinus su savivaldybės administracija, todėl iškyla grėsmė ir nelaimingiems atsitikimams.

Tarp pavojingiausių kelių, kuriais vežami moksleiviai, yra šie: Kavarskas–Taujėnai–Vadokliai–Ramygala, Ukmergė–Petronys–Tulpiakiemis–Pagiriai, Vepriai–Deltuva–Tatkūnai, Kačėniškiai–Siesikai–Lokinė–Bagnapolis, Siesartis–Žemaitkiemis–Kibildžiai, Žemaitkiemis–Valai–Balninkai, Anykščiai–Kurkliai–Balninkai–Želva. Dauguma jų priklauso V priežiūros lygiui.

Savivaldybės administracija siūlo Kelių direkcijai ir AB „Kelių priežiūra“ neatidėliojant keisti jų priežiūros lygius į III priežiūros lygį, o likusių rajoninių kelių – į  IV.  Tai esą užtikrintų bent vidutinę eismo kokybę. Ateityje prašoma derinti su savivaldybe jos teritorijoje esančių valstybinių kelių priežiūros lygius. Lietuvos savivaldybių asociacijos prašoma inicijuoti šios problemos nagrinėjimą.

Pasak D. Varno, reaguojant į tai, kad rajono keliai ne tik užpustyti, bet ir labai slidūs, šią savaitę buvo duotas nurodymas pakeisti visų mūsų rajono mokyklinių autobusiukų padangas. Ligi šiol mokykliniai autobusiukai turėjo universalias padangas, o dabar bus su spygliuotomis.  

Rekomenduojami video