Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pradedamas remontuoti blogiausias Lietuvos kelias Molėtai–Utena

Blogiausiu Lietuvoje vadinamame kelyje Vilnius–Utena pradėti atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto darbai. Vienintelio šalyje iš cementbetonio plokščių sudaryto kelio atkarpos, siekiančios beveik 30 km, rekonstrukciją „Via Lietuva“ (anksčiau – LAKD) planuoja baigti dar šiais metais.

Kelias Vilnius–Utena yra svarbi jungtis tarp šalies sostinės, Utenos ir kitų Šiaurės Rytų regiono vietovių. Per parą šiuo keliu pravažiuoja iš viso apie 9 tūkst. transporto priemonių.

Kelio nuo Molėtų iki Utenos rekonstrukcijos metu suplanuota kapitaliai sutvarkyti dvi eismo juostas, įrengti autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, pėsčiųjų takus ir modernų apšvietimą. Šioje kelio atkarpoje taip pat numatyta įrengti ir nuo gyvūnų migracijos apsaugančias tinklo tvoras bei horizontalius barjerus, kurie padėtų sumažinti eismo įvykių skaičių gyvūnų migracijos metu.

Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto priemonių srautus, atlikus transporto srautų modeliavimą, kapitaliai remontuojamame ruože ties sankryžomis numatyta įrengti papildomas kairiojo posūkio juostas.

„Amžiaus statybomis“ praminto kelio rekonstrukcijos darbų nuo Molėtų iki Utenos sutartis Susisiekimo ministerijoje buvo pasirašyta vasario pradžioje. 30 km atkarpos nuo Molėtų iki Utenos darbų vertė siekia 61 mln. eurų, o suplanuotus rekonstrukcijos darbus atliks viešąjį konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „HISK“.

„Apie „betonkę“ ir planuojamas „amžiaus statybas“ buvo ir daug kalbėta, ir ne vieną dešimtmetį žadėta. Praėjusiais metais, pradėdami šio kelio darbus ties Utenos miestu, nurodėme, jog dėsime visas pastangas, jog kelio Vilnius–Utena atnaujinimo darbai būtų tęsiami ir toliau. Džiaugiamės, jog bendromis jėgomis užsibrėžtus tikslus pavyko pasiekti ir šiandien šiame kelyje pagaliau pradedami realūs darbai. Maža to, šiandien pradėti darbai turėtų būti baigti ir naujas Molėtus ir Uteną jungiantis kelias eismo dalyviams bus atidarytas dar šių metų pabaigoje“, – teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Primename, kad 2023 m. spalio mėnesį buvo pradėti darbai šio magistralinio kelio ruože ties Utenos miestu. Čia darbus planuojama baigti šių metų trečiąjį ketvirtį. Šiuo metu taip pat rengiami likusios beveik 43 km kelio Vilnius–Utena atkarpos nuo Riešės iki Molėtų rekonstravimo techniniai darbo projektai.

Pabaigus projektavimą bus skelbiami viešojo pirkimo konkursai rekonstrukcijos darbams atlikti. Sėkmingai įvykdžius šias procedūras, pirmieji darbai nuo Riešės iki Molėtų būtų pradėti dar šiais metais.

Kelias Vilnius–Utena jau nuo nepriklausomybės atkūrimo laikų visų lietuvių ir šalies svečių vadintas blogiausiu keliu. Ši magistralė buvo nutiesta dar 1979–1985 metais ir yra vienintelis kelias šalyje su betonine danga.

Nuo pat įrengimo pradžios kelias nebuvo rimtai taisomas iki 2008–2009 metų, kai nuo 10 iki 16 km kelias buvo praplatintas iki keturių eismo juostų. Kiek vėliau, 2019–2021 metais, tokie pat darbai atlikti nuo 16 iki 21,5 km.

Rekomenduojami video