Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pirmųjų šalnų pamokos

Pirmosios šalnos visuomet sukelia iššūkių vairuotojams ir verčia prisiminti per vasarą bei rudenį užmirštus dalykus – kaip elgtis slidžiame kelyje ir kaip šaltuoju metų laiku keliauti saugiai.

Kelių policijos tarnybos duomenimis, praėjusią savaitę įvyko 70 eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės. Palyginti su 2018 metų tos pačios savaitės avaringumo statistika, įvyko 18 įvykių (34,6 proc.) daugiau, sužeista 39 (arba 69,6 proc.) daugiau, o žuvo 2 žmonėmis mažiau.

Vienas didžiausių iššūkių, vairuotojų laukiantis išvažiavus į gatves, yra vadinamasis juodasis ledas, kai lauke tvyro kelių laipsnių šiluma, o dirvos, kaip ir kelio dangos, paviršius jau gali būti įšalęs.

„Pagal termometro stulpelį sprendžiantiems apie oro sąlygas vairuotojams kartais sunku įvertinti, kad net esant šiek tiek teigiamai temperatūrai gali susiformuoti ledas“, – teigia Andrejus Barinovas, bendrovės „Ecoservice“ teritorijų priežiūros verslo direktorius.

Be juodojo ledo, kelyje sunkumų sukelia ir lijundra, kuri gali akimirksniu pavirsti plikledžiu. Tai ypač aktualu rudens ir žiemos sandūroje.

„Tokias oro sąlygas, kaip lijundra, vos teigiama temperatūra, akylai stebi kelių priežiūra konkrečiame mieste besirūpinančios komandos. Tam yra atsakingai ruošiamasi ir, jeigu yra tikimybė, kad kažkuriuo metu kelius padengs ledas ar šlapdriba, keliai yra pabarstomi. Vis dėlto retkarčiais pasitaiko tokių oro sąlygų, kai net ir dedant didžiausias pastangas situacija kelyje kurį laiką būna ekstremali“, – sako A.Barinovas.

Ekspertas paaiškina, kad, net ir pabarsčius kelius bei gatves druskos skaldos mišiniu, tose gatvėse, kur yra mažiau intensyvus eismas, kurį laiką būna slidu, nes druska suveikia nuo trinties ir reikia, kad ji būtų pravažinėta. Be to, pasitaiko atvejų, kai snygis ar šlapdriba užsitęsia, ir nuvalytos bei pabarstytos gatvės greitai gali vėl virsti čiuožykla.

Esant ekstremalioms oro sąlygoms, gyventojams rekomenduojama likti namuose, tačiau jei tokios galimybės nėra, ekspertas pataria išvažiavus į gatves būti atidiems, laikytis saugaus greičio ir saugaus atstumo tarp visų eismo dalyvių.

„O svarbiausia – reikia būti maksimaliai atsargiems, ypač paspaudus pirmajam šaltukui, nes, kaip rodo daugiametė praktika, tokiu metu žmonės dar būna nepratę prie slidžios kelio dangos ir dėl to kyla daugiausia eismo įvykių“, – teigia jis.

Pavojingiausiais kelio ruožais laikomi viadukai ir įkalnės, nes kelio danga čia yra aukščiau, ją labiau gairina vėjas ir greičiau susidaro plikledis, net ir esant teigiamai temperatūrai.

VL

 

Rekomenduojami video