Praėjo laikai, kai rajono miesteliuose ir kaimuose veikė
Lietuvos pašto skyriai. Dabar jie sunaikinti, uždaryti, o mūsų
skaitytojai retkarčiais vis pasiskundžia, kad naudotis pašto paslaugomis
tampa ne tik sudėtinga, bet neretai tiesiog neįmanoma.
Apibendrinant iš skaitytojų gautą informaciją piešiasi toks vaizdas. Visų pirma, rajone, kuriame gyvena apie 37 tūkst. gyventojų, „Lietuvos paštas“ paliko tik du veikiančius klientus aptarnaujančius skyrius – pačioje Kretingoje ir Salantuose.
Uždarant paštus miesteliuose ir kaimuose, „Lietuvos paštas“ pasiūlė alternatyvą, kaip pasinaudoti jo paslaugomis. Buvo įvesti mobilūs laiškininkai, kurie kiekvienoje vietoje, žmonėms net neišeinant iš namų, gali pasiūlyti visas įprastas pašto paslaugas. Ir buvo nurodyti telefonai, kuriais galima mobilų laiškininką išsikviesti į namus.
Teoriškai viskas gražu. Juolab, kad telefonai – pas kiekvieną žmogų, net išmaniais aparatais naudotis jau išmokome. Problema kita – mobiliems laiškininkams tiesiog neįmanoma prisiskambinti.
Skaitytojas Audrius Š. pasakojo, kad šią savaitę – sausio 4 dieną, dienos vidury, apie 13–13.20 val. jis keletą kartų bandė skambinti „Lietuvos pašto“ interneto svetainėje nurodytu trumpuoju numeriu 1842. Jam reikėjo išsikviesti mobilų laiškininką, tad paskambinus visų pirma reikėjo išklausyti automatinio vedlio nurodymus, kurį telefono klaviatūros mygtuką spausti, kad pasiektum laiškininką. Vieną kartą skaitytojas laukė 7 minutes, paskambinęs antrą kartą – 8 minutes. Jokio rezultato, tik automatinio balso perspėjimas, kad visi operatoriai užimti. Ir jų pasiūlymas pasinaudoti „Lietuvos pašto“ interneto svetainės paslaugomis.
Deja, svetainės meniu nėra jokio punkto, kuris padėtų internetu užsisakyti mobilų laiškininką į namus. Tiesa, ten galima rasti dar vieną telefono numerį – +370 5 233 3060, tačiau šalia jo parašyta, kad jis galioja tik skambinant iš užsienio.
Į „Švyturio“ klausimus, kiek Kretingos rajone dirba mobiliųjų laiškininkų, „Lietuvos pašto“ (LP) atstovas Lukas Zadarackas atsakė, kad jų yra 13. Sunku spręsti, ar tiek pakanka, problema kita – LP nurodytu telefonu juos labai sunku iškviesti. L. Zadarackas nurodė ir dar vieną telefoną 8 700 55400, tačiau paprastas skaitytojas tokio numerio LP svetainėje nemato.
Todėl sunkoka patikėti LP atstovo teiginiais, kad „norime patikinti, kad Lietuvos pašto klientų aptarnavimo specialistai deda visas pastangas, siekdami operatyviai atsakyti į gyventojams rūpimus klausimus telefonu. Statistika rodo, kad skambinant dėl mobiliojo laiškininko iškvietimo, klientui vidutiniškai tenka palaukti mažiau nei minutę iki šios paslaugos užsakymo. Laukimo trukmė gali šiek tiek pailgėti intensyviausiu metuose, kalėdiniu laikotarpiu, kuomet smarkiai išauga klientų srautai“.
Tai, kad paštui tenka intensyviai dirbti kalėdiniu laikotarpiu – visiškai suprantamas dalykas. Tačiau jeigu mūsų skaitytojas Audrius pašto paslaugų niekaip nepasiekė sausio 4 dieną, tai verčia abejoti LP atstovo informacijos tikslumu: atsakymo telefonu be rezultatų laukta 15 minučių.
Kretingos miesto gyventojai, nenorintys laukti eilėje pašte, gali naudotis mieste esančiais dviem „LP express“ paštomatais. Tačiau yra retorinis klausimas: ar senyvo amžiaus žmonėms suprantama, kaip jais naudotis? Anot LP informacijos, šio mėnesio pabaigoje „LP express“ paštomatas turėtų atsirasti ir Salantuose.
Skaitytojo nuomone, jeigu LP rajone uždarė visus pašto skyrius, o taip atsitiko visoje Lietuvoje, gal pašto vadovybei vertėtų priimti žymiai daugiau operatorių, galinčių greit atsiliepti į klientų skambučius? O kol kas su savo laiškais ar siuntomis iš bet kurios rajono vietos reikia vykti į Kretingą ir ten naudotis pašto paslauga.