Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pacientų pykčio neišvengia ir privačios gydymo įstaigos

Toli gražu ne visiems pavyksta prisitaikyti prie kardinaliai pasikeitusios sveikatos priežiūros sistemos. Vargsta ir pacientai, ir medikai, ir gydymo įstaigos, tapusios sistemos įkaitėmis. Ir nepaisant to, kad nemažai gyventojų it susitarę kalba apie „nieko neveikiančius, už kavos gėrimą algą gaunančius medikus“, realybė daugeliui atveju yra visai priešinga. Net dalį konsultacijų atliekant be kontakto, telefonu, medikai darbo turi ne ką mažiau, nei prieš karantiną. Tiesa, išaiškėjo kita medalio pusė – dalis pacientų pas medikus eidavo praktiškai be reikalo.

Gerai ir telefonu

Kaip sakė Kėdainių šeimos klinikos direktorius Mindaugas Simanavičius, iš esmės tvarka, kai pacientai pas mediką papuola „gyvai“ tik po konsultacijos telefonu, nėra tokia jau bloga. Praktika parodė, kad daug dalykų galima susitvarkyti ir telefonu, taip labiausiai taupant pacientų laiką. Deja, medikams darbo dėl to nė kiek nesumažėja.

„Tvarka, mano manymu, yra gana gera, tačiau medikams darbas telefonu užima praktiškai tiek pat laiko, kaip konsultuojant pacientus gyvai. Vyksta konsultacija, po to dokumentų pildymas, darbas esveikatos sistemoje.

Kita vertus, jei medikas pokalbio metu apklausęs pacientą mato, kad situacija rimta, kviečiasi pacientą gyvam susitikimui, ir tikrai nereikia laukti kelių savaičių.

Jei bėda rimta, šeimos gydytojas priima pacientą gana greitai“, – patikino klinikos direktorius.

Sprendžia pagal skundą

Kai kurie pacientai guodžiasi, kad net ir privačioje klinikoje patekti pas šeimos gydytoją nėra lengva – laukti kartais reikia ir porą savaičių. Tačiau M. Simanavičius užtikrino – jei paciento nusiskundimai rimti, jis priimamas kaip įmanoma greičiau.

„Kai pacientai skambina į registratūrą, jie būna apklausiami – kokiu tikslu kreipiasi.

Registratūroje dirbantys žmonės užduoda tam tikrus klausimus, pagal kuriuos geba įvertinti, ar būklė rimta, ar pacientas gali ir palaukti. Pagal tai ir sudaromas registracijos grafikas.

Būna, kad šeimos gydytojas ir tą pačią dieną paskambina pacientui, jei yra reikalas. Tikrai rimtai sergančio paciento nepaliekame likimo valioje“, – tikina klinikos vadovas.

Naujos gydytojos

Iš Kėdainių šeimos klinikos, jei galima taip pasakyti, itin netinkamu metu išėjo dvi šeimos gydytojos.

Naujų darbuotojų taip greitai surasti nebuvo taip paprasta, tad kurį laiką klinika susidūrė su iššūkiu – kur „padėti“ išėjusių šeimos gydytojų pacientus.

Šie savo ruožtu jautėsi palikti likimo valioje, „mėtomi“ nuo vieno gydytojo pas kitą, niekaip nesulaukdami nuolatinio, savojo šeimos gydytojo.

Tačiau situacija po truputį keičiasi – liepos gale ėmė dirbti jauna, perspektyvi šeimos gydytoja, o direktorius ieško ir dar vienos gydytojos, kuri pastiprintų kolektyvą.

Tiesa, jis pripažįsta, kad tai nėra taip jau lengva.

„Išėjo vienu metu dvi šeimos gydytojos. Viena grįžo į gimtinę ir ten pasirinko dirbti, kita taip pat persikraustė ir pasirinko darbą arčiau namų. Dabar radome naują gydytoją, kuri net svarsto apie įsitvirtinimą Kėdainiuose.

Iš tiesų su gydytojais yra problema visuose Kėdainiuose. Ieškome ir dar vienos šeimos gydytojos, tikiuosi greitu metu papilnės mūsų kolektyvas. Bet tai tikrai nėra lengva. Nėra tų šeimos gydytojų tiek, tiesiog nėra“, – sako pašnekovas.

Specialistai atvyksta kartais

Į privačią kliniką medikai specialistai atvyksta padirbėti gana reti – kai kurie čia dirba vos vieną dieną per mėnesį, kiti dvi ar tris dienas. Yra ir tokių medikų, kurie teikia tik mokamas konsultacijas.

„Jau birželio mėnesį teikėme beveik 100 proc. paslaugų, teiktų iki karantino. Mūsų klinikoje situacija kiek kitokia, nei valstybinėse gydymo įstaigose.

Gydytojai specialistai pas mus atvyksta kartą, du ar tris per mėnesį, per dieną priima 15–20 pacientų. Bet jei medikas dirba vos vieną dieną per mėnesį, ir tai dienai visas vietas pacientai greitai išgraibsto, nelieka nieko kito, kaip tik laukti kito mėnesio.

Taip yra dėl to, kad tą mėnesį mediko fiziškai nebūna darbe, jis dirba kitoje gydymo įstaigoje. Tikrai nėra taip, kad medikų darbo grafikas dėliojamas skiriant vizitus atskirai tiems, kas su siuntimu, ir tiems, kas eina mokamai konsultacijai.

Taip, pas mus yra gydytojų specialistų, kurie teikia tik mokamas konsultacijas, bet jų darbo grafikas yra toks, kaip ir visų kitų medikų, pacientai nėra skirstomi“, – patikino klinikos direktorius.

Per tūkstantį

Kol kas vienam Kėdainių šeimos klinikoje dirbančiam šeimos gydytojui tenka daugiau kaip tūkstantis pacientų. Iš viso klinikoje prisiregistravę 4,8 tūkst. kėdainiečių, o čia dirba keturios šeimos gydytojos.

„Medikai darbo vietoje sėdi kartais neturėdami laiko net savimi pasirūpinti. Kontaktinių pacientų šeimos gydytojas per dieną priima apie 10, o telefonu konsultuoja 30–40 asmenų.

Pirmadieniais ar penktadieniais būna ir daugiau – iki 50 konsultacijų. Būna, kad net iš namų gydytojoms reikia dirbti“, – sako pašnekovas.

Įves naujovių

Iki karantino į privačią kliniką paskambinti ir užsiregistruoti pas gydytoją buvo galima vienu numeriu. Išaugus telefoninių konsultacijų skaičiui, registruotis pacientai gali ir skambindami administracijos telefonu.

„Planuojame įsivesti IP telefoniją, kiekvienas kabinetas turėtų savo atskirą telefoną. Stengiamės pagerinti ir palengvinti nuotolines konsultacijas.

Tačiau tai pradės veikti maždaug po mėnesio.

Suprantame ir žmones, nori jie pakliūti pas gydytoją čia ir dabar, bet situacija yra tokia, kokia yra – ji pasikeitusi“,– kalbėjo M. Simanavičius.

 

Eglė KUKTIENĖ

Rekomenduojami video