Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Nemokamas viešasis transportas – dar viename Lietuvos mieste

Nuo rugpjūčio pirmosios Mažeikių autobusų parkas nemokamai veš keleivius tiek miesto, tiek priemiesčio maršrutais. Tokį sprendimą birželio mėnesį priėmė Mažeikių rajono savivaldybės taryba.

Sprendimas – apgalvotas

Pasak Mažeikių autobusų parko direktoriaus Arvydo Šemetos, nemokamo viešojo transporto idėja rajone sklandė jau seniai: „Girdėjome, kad nemokamai keleiviai vežami Žemaitijos savivaldybėse – Šilalėje, Plungėje, Kretingoje. Domėjomės ir kaimynų estų, latvių patirtimi, kur sprendimą dėl nemokamo viešojo transporto kai kuriuose regionuose priėmė šalies vyriausybė. Svarbiausias mūsų tikslas – persodinti žmones iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą, tuo pačiu pagerinti susisiekimą mieste bei rajone, mažinti triukšmo lygį ir prisidėti prie švaresnės krašto aplinkos“.

Prieš priimdami sprendimą, Mažeikių rajono savivaldybės bei Mažeikių autobusų parko vadovai viską nuosekliai apsvarstė bei apskaičiavo. „Suma, kurią surenkame už keleiviams parduotus bilietus, nėra didelė. Apskaičiavome, kad per mėnesį mums savivaldybė turės papildomai sumokėti apie 15 tūkst. eurų. Tai nėra dideli pinigai žinant, kad viešasis transportas padeda spręsti ne tik susisiekimo, bet ir socialines rajono gyventojų problemas“, - kalba A. Šemeta.

Jo teigimu, šiuo metu didžiausią dalį viešojo transporto keleivių sudaro mokiniai, senjorai, individualių poreikių turintys žmonės, kuriems ir taip taikomos važiavimo lengvatos. „Tikimės, jog priimtas sprendimas paskatins naudotis viešuoju transportu ir kitus gyventojus. Artimiausiu metu darbą pradės komisija, sudaryta iš savivaldybės, seniūnijų, autobusų parko atstovų. Aptarsime, kaip optimizuoti viešojo transporto maršrutus, spręsime, į kurias gyvenvietes ar kaimus galbūt reikėtų važiuoti dažniau, derinsime autobusų išvykimo grafikus ir panašiai“, - dėsto Mažeikių autobusų parko vadovas.

Nors kelionė ir bus nemokama, keleiviai vis tiek privalės įsigyti bilietus. Tiesa, jų vertė bus nulinė, žmonėms mokėti nereikės. „Tokie bilietai reikalingi skaičiuoti keleivių srautams, taip pat žmonių saugumui užtikrinti. Jei kas nutiks kelionėje, keleivis galės įrodyti, kad važiavo mūsų autobusu“, - pabrėžia A. Šemeta.

Ketina įsigyti ekologiškų transporto priemonių

Mažeikių autobusų parko vadovai taip pat planuoja atnaujinti viešojo transporto parką ekologiškomis transporto priemonėmis. „Dalyvaujame ES inicijuotoje Klimato kaitos programoje, teiksime paraišką elektriniams autobusams įsigyti. Mūsų siekis – kad bent mieste važinėtų tik ekologiškos, modernios, keleiviams patogios transporto priemonės. Tikimės, jog rajono savivaldybė prisidės diegiant infrastruktūrą, padės spręsti kitas kylančias problemas. Visų mūsų tikslas bendras – dirbame rajono gyventojų labui“, - dėsto vadovas.

Šiuo metu Mažeikių autobusų parkas veža keleivius trimis miesto ir dvidešimt šešiais priemiesčio maršrutais. Įdiegus nemokamą viešąjį transportą, autobusų maršrutai nesikeis, autobusai ir toliau važiuos numatytais miesto ir priemiesčio maršrutais.

Mažeikių autobusų parkas yra vienas iš Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) steigėjų ir aktyvus jos narys.  „Pasiekti, kad kuo daugiau žmonių vietoj nuosavų automobilių rinktųsi viešąjį transportą, yra labai svarbus tikslas Lietuvai einat Žaliojo kurso keliu. Nemokamas viešasis transportas savivaldybėje – vienas iš būdų šiam tikslui pasiekti. Akivaizdu, kad keleiviai suskubs ja pasinaudoti. Tikiuosi, kad Mažeikių rajono savivaldybės sprendimas yra gerai apgalvotas ir bus tinkamai įgyvendintas“, - sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Jo teigimu, labiausiai džiugina tai, kad Mažeikių autobusų parkas ketina atnaujinti savo transporto priemones ekologiškais autobusais ir teiks paraišką finansavimui gauti iš Klimato kaitos programos lėšų: „Jau artimiausiu metu „žalinti“ transportą turės visos keleivių vežimo įmonės, nes, remiantis Vyriausybės sprendimu, nuo 2027 m. visas didmiesčių viešasis, taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiantis transportas privalės naudoti tik energiją iš atsinaujinančių išteklių, o nuo 2029 m. keleiviai nebegalės būti vežami kitokiomis transporto priemonėmis – tik naudojančiomis energiją iš atsinaujinančių išteklių. Džiugu, kad mažeikiškiai naujovėms ruošiasi iš anksto“, - pabrėžia LKVA prezidentas.

Apie LKVA:

Šiuo metu asociacija vienija 19 tiek savivaldybių ir valstybės kontroliuojamų, tiek privačių keleivius autobusais, troleibusais ir traukiniais vežančių bendrovių. Asociacijos narių apyvarta – daugiau kaip 140 mln. Eur, jų įmonėse dirba daugiau kaip 4000 darbuotojų.

Rekomenduojami video