Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Naujas sezonas

Atšilus orams į gatves grįžta kelio darbai, kurių šiemet miestų gatvėse ir vėl netrūks. Miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ infrastruktūros verslo vadovas Aurelijus Braželis sako, kad nors bendrai kelių būklė Lietuvoje po žiemos yra patenkinama, tačiau esama atkarpų, kuriose kelio danga yra stipriai susidėvėjusi ir pažeista.

Tam įtakos turi permainingi Lietuvos orai, paspartinę kelio dangų nuovargio ciklą, tad nusimato nemažai kelio darbų, o iš vairuotojų tikimasi supratingumo.

Anot A.Braželio, ties minimaliomis teigiamomis ir neigiamomis ribomis balansuojanti oro temperatūra, gausūs ir įvairūs krituliai, gausus druskos tirpalų ir mišinių naudojimas barstant kelius lemia asfalto dangos sluoksnių deformaciją.

„Dėl permainingų orų susidarę mikroskopiniai plyšiai taip pat užsipildo kelių priežiūrai naudojamomis medžiagomis, – įvairiomis smėlio, žvyro, atsijų kombinacijomis, – kurios, oro temperatūrai vėl pakilus, trukdo vykti grįžtamosios deformacijos procesams ir kelio dangai „užsigydyti“ susidariusius plyšius“, – dangos nusidėvėjimo procesą aiškina A.Braželis.

Dažnu atveju po žiemos atsiradusiems pavieniams kelio dangos pažeidimams pašalinti užtenka kosmetinio remonto. Jeigu kelio konstrukcija yra gerai įrengta ir stipri, kokybiškas kosmetinis remontas pašalinant lokalius pažeidimus gali užtikrinti saugią kelio eksploataciją kad ir dešimčiai metų. Visgi duobės dažnai „lopomos“ ir keliuose su stipriai susidėvėjusia asfalto danga.

Rekomenduojami video