Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Naudotų automobilių kainoms didžiausią įtaką turėjo vienas įvykis

Jeigu palygintume naudotų automobilių kainas, kokios jos buvo prieš penkerius metus ir kokios yra dabar – skirtumas būtų gana žymus. Visgi, anot automobilių eksperto, automobilių pardavimai išliko panašiame lygyje. Tam įtakos turėjo kylantis pragyvenimo lygis ir naujų automobilių trūkumas, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Atskaitos taškas – pandemija

Žvelgiant retrospektyviai ir vertinant automobilių kainas, per pastaruosius penkerius metus kreivė kilo daugiausia aukštyn. Pagrindiniu faktoriumi, lėmusiu kainų didėjimą, pripažįstama COVID-19 pandemija. Per pandemiją daug verslų užsidarė, o tiekimo grandinės arba nutrūko, arba sulėtėjo, ir tai neatsiėjo be pasekmių.

Visą pasaulį sukrėtusiu ir įtemptu laikotarpiu verslai, tarp jų ir automobilių, susidūrė su įvairiais iššūkiais. Naujų automobilių gamyba ėmė „buksuoti“, nes trūko dalių. To rezultatas – žmonės liko važinėti su esamais automobiliais arba žiūrėti naudotų, kurie buvo čia ir dabar. Dėl šios situacijos išaugo naudotų automobilių paklausa, o sykiu su tuo ūgtelėjo ir jų kaina.

Pardavimai bangavo

Nors naudotų automobilių kaina kilo, jų pardavimai laikosi panašiame lygyje. Visgi, anot automobilių ekspertų, žvelgiant į penkerių metų laikotarpį, galima pastebėti, kad automobilių pardavimai buvo banguoti. Tam įtakos turėjo ne tik pandemija, bet ir prasidėjęs karas Ukrainoje.

Per pandemiją automobilių pardavimai buvo sustoję, o pandemijai pasibaigus – rinka sukruto ir pardavimai suaktyvėjo. Kas nutiko? Ogi tai, kad žmonės per tą laiką pasitaupė pinigų, ir kai transporto priemonių pasiūla išaugo, buvo pasiruošę atsinaujinti automobilį.

Analogiška situacija ir prasidėjus karui – automobilių pardavimai sustojo, o paskui prekyba vėl suaktyvėjo.

Automobilių ekspertai mano, kad kone identišką įtaką pardavimams turėjo ir naujų automobilių trūkumas, kuris vairuotojus, vietoje naujo, galinčio trukti kelis metus, automobilio laukimo, paskatino rinktis naudotą.

Pataria išlikti budriems

Šiame ūgtelėjusių kainų etape vairuotojams privalu išlikti akyliems, mat tarp pavienių pardavėjų gali pasitaikyti tokių atvejų, kuomet iš pirmo žvilgsnio idealus automobilis yra parduodamas dar ir už palyginti žemą kainą.

Sakytume, kad tai tikras „aukso puodas“, kurio nevalia paleisti. Visgi jis gali ne tik kainuoti daug nervų, bet ir dvigubai patuštinti piniginę.

Mat už žemos kainos gali slėptis visa eilė tam kartui užslėptų defektų. Pradedant nuo variklio, kuro ar net stabdžių sistemų. Pastarųjų problemos gali būti kokybiškai užmaskuotos potencialiam pirkėjui atvykus apžiūrėti automobilį.

Automobilių perpardavinėtojai, siekdami kaip galima greičiau parduoti problematišką transporto priemonę, gali imtis pačių netikėčiausių sprendimų. Tad auksinė taisyklė – devynis kartus pamatuok, o dešimtą kirpk, gali padėti apsisaugoti nuo sukčių pinklių. Svarbu atidžiai išanalizuoti tiek automobilį, jo parametrus, tiek dokumentus, kuriuos pateikia pardavėjas.

Rekomenduojami video