Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kompiuteriais naudojasi vis daugiau senjorų

Naujausios Statistikos departamento apklausos rodo, kad 2021 m. Lietuvoje 87 proc. namų ūkių turėjo interneto prieigą.

Prieigų daugėja

2021 m. asmeninius kompiuterius namuose turėjo 81 proc., interneto prieigą – 87 proc. namų ūkių, 2020 m. – atitinkamai 77 ir 82 proc.

Mieste kompiuterius namuose turėjo 84 proc., interneto prieigą – 88 proc. namų ūkių, kaime – atitinkamai 76 ir 82 proc.

Iš namų ūkių su vaikais kompiuterius namuose turėjo 97 proc., interneto prieigą – 99 proc., be vaikų – atitinkamai 76 ir 83 proc.

Beveik visi namų ūkiai, turintys interneto prieigą, naudojosi plačiajuosčiu ryšiu. 77 proc. interneto prieigą turinčių namų ūkių naudojosi plačiajuosčiu laidiniu ar belaidžiu fiksuotu ryšiu, 67 proc. – mobiliojo ryšio tinklais.

Bent kartą per savaitę

2021 m. internetu naudojosi 87 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (2020 m. – 83 proc.). Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 100 proc., iš 65–74 metų amžiaus – 55 proc. Palyginti su praėjusiais metais, 9 procentiniais punktais padidėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu, dalis.

78 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi kasdien (90 proc. tokio amžiaus internautų), 8 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien (9 proc. tokio amžiaus internautų). Taigi, ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 86 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 98 proc. tokio amžiaus internautų.

Internetas daugiausia buvo naudojamas informacijos paieškai, ryšiams ir bankininkystei: ryšiams internetą naudojo 82 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (95 proc. tokio amžiaus internautų), naujienas skaitė 80 proc. (92 proc. internautų), internetinės bankininkystės paslaugomis naudojosi 72 proc. (83 proc. internautų).

35 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų 2021 m. naudojosi internetu mokymosi, kvalifikacijos kėlimo ar savišvietos tikslais (40 proc. tokio amžiaus internautų).

Valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis bent kartą per metus pasinaudojo 62 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 70 proc. tokio amžiaus internautų.

Pirko internetu

E. prekyba per paskutinius 3 mėn. asmeniniais tikslais naudojosi 51 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 58 proc. tokio amžiaus internautų. Dauguma (69 proc.) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, per 3 mėn. atliko iki 5 užsakymų, 77 proc. e. prekybos vartotojų per 3 mėn. išleido iki 500 Eur. Palyginti su praėjusiais metais, e. prekybos vartotojų dalis padidėjo 9 procentiniais punktais. Per pastaruosius 12 mėn. prekes ir paslaugas internetu pirko ar užsakė 60 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 69 proc. šio amžiaus internautų.

Dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, aksesuarai (65 proc. e. prekybos vartotojų), kosmetika, grožio ir sveikatingumo produktai (36 proc.), vaistai, maisto papildai, vitaminai (30 proc.), paruoštas maistas ir gėrimai, pristatomi iš maitinimo įmonių (28 proc.), maisto produktai ir gėrimai iš parduotuvių (27 proc.), baldai, interjero reikmenys (25 proc.), buitinė technika ir elektronika, taip pat valymo ir asmens higienos produktai (po 24 proc.).

Rekomenduojami video