Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kokį automobilį rinktis dabar, kad vėliau jį būtų lengva parduoti?

Nusipirkti automobilį paprasta. Tik surasti gerą nėra lengva, jei biudžetas ribotas. Gerokai sudėtingesnis procesas laukia, kai ateina metas jį parduoti. Ekspertai pataria, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis transporto priemonę, kad ją būtų nesunku į kitas rankas perleisti, pavyzdžiui, po 5 metų.

Lemia daugelis veiksnių

Automobilis gali dar būti geras, patikimas, tačiau bėgant laikui šeimininkui jis pabosta. Vairuotojai linkę keisti automobilius kas 3–5 metus, tačiau prieš perkant naują, nesvarbu, ar jis ką tik išriedėjęs iš gamyklos, ar naudotas, senąjį tenka perleisti į kitas rankas.

Tačiau šis procesas gali būti netgi sudėtingesnis už gero automobilio paiešką ir pirkimą. Vieni automobiliai naudotų transporto priemonių skelbimų portaluose užsibūna mėnesių mėnesius, o kiti šeimininkus randa vos per kelias valandas. Ir tai nebūtinai priklauso nuo modelio populiarumo.

Kaip greitai ir kaip brangiai parduosite savo automobilį, priklausys nuo daugelio veiksnių: jo būklės, įrangos, variklio, kėbulo tipo, ridos, istorijos, netgi nuo to, kur pirkote savo ratuotį. Pavyzdžiui, atrodytų, labai populiarus „Volkswagen Passat“, pirktas Marijampolės turguje iš Ryčkos, po 5 metų, jei tiek išgyvens, skelbimų svetainėse šmėžuos gerokai ilgiau nei dyzelinis „Ford Mondeo“, pirktas iš įgalioto atstovo.

Kokia degalų rūšis?

Yra tam tikri aspektai, pagal kuriuos išsirinktą automobilį po 3 ar 5 metų galėsite parduoti nesunkiai. Jau kurį laiką tebekybo vienas didelis klaustukas, į kurį šiuo metu itin sunku atsakyti: koks degalų tipas ateityje bus rentabilus?

Degalų tipas – pagrindinis nežinomasis. Naudotų automobilių rinkoje vis dar siūloma daug modelių su dyzeliniais varikliais. Normalu, nes dar prieš 10 metų dyzelis buvo laikomas ekologišku, tokių transporto priemonių buvo gaminama daugiausia. Tačiau po „Volkswagen“ „dyzelgeito“ skandalo buvo persigalvota, tad dabar Europos politika veda prie elektrifikacijos.

Ar, norint parduoti automobilį ateityje, reikėtų rinktis elektrą? Ar vengti dyzelinių modelių, nors šie – ekonomiškiausi? Ką rinktis geriausia?

Norint automobilį parduoti greitai ir atgauti už jį didesnę sumą, reikėtų kaupti ir visą jo apžiūrų, remontų istoriją. O jei priežiūrą patikėsite oficialiems atstovams, klausimų, kaip parduoti automobilį, gali nelikti.

„Rinkos tendencijos dabar keičiasi taip greitai, kad sunku kažką ir prognozuoti. Neseniai elektromobiliai buvo ant bangos, bet ta banga slūgsta. Naudotų, smarkiai nuvertėjusių elektromobilių rinkoje dabar labai daug. Tie dalykai, kurie atrodė turintys daug potencialo, tampa nelabai reikalingi“, – kalba televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas, naudotų automobilių apžvalgininkas Vytenis Kudarauskas.

Pasak jo, prognozuoti, kiek rentabilus bus dyzelinis automobilis, sudėtinga dėl priešiškos Europos politikos šių degalų atžvilgiu. Kita vertus, tiems, kurie daug važinėja ir turi greitai įveikti ilgus atstumus, geresnio ir ekonomiškesnio varianto niekas dar nesugalvojo, tad dyzelinių automobilių poreikis išliks, tik jį reikėtų rinktis atsargiau, įsivertinus savo poreikius.

„Manau, saugiausiu variantu dabar galėtų būti tikrieji hibridai, gal ir įkraunamieji hibridai. Mano nuomone, šios pavaros turi daugiausia potencialo išsilaikyti rinkoje. Jos bus aktualios ir po 5–10 metų. Net ir atsiradus naujiems vidaus degimo variklių ribojimams, elektrifikacija sumažins mokesčius, jai bus taikomos kokios nors lengvatos“, – savo nuomone dalijasi ekspertas.

Įranga ir emocija

Žmonės nori komforto įrangos ir vizualinės emocijos. Permainų laikais pavaros tipas kelia tikrai daugiau klausimų nei atsakymų, tačiau kiti aspektai visuomet išlieka tokie patys. Pirkėjus labiau domina tie automobiliai, kurie turi geresnę komforto įrangą: klimato kontrolę, šildomas sėdynes, adaptyviąją greičio palaikymo sistemą, daugiau saugumo technologijų. Gali pasirodyti, kad išgyvensite be vieno ar kito komforto atributo, tačiau vėliau tokį automobilį parduoti bus sunkiau.

Lygiai tokią pat reikšmę turi ir apdaila. Žmonių sprendimus renkantis automobilius diktuoja ne tik protas, bet ir emocijos, dėl to gražią apdailą, spalvą ir 17 colių ratus turinčio „Ford Focus“ skelbimas yra peržiūrimas daugiau kartų, nei pilko hečbeko su skardiniais 15 colių ratais. Geresnės komplektacijos modeliai išlaiko ir aukštesnę kainą.

„Su apdaila būčiau atsargesnis rinkdamasis žemesnės klasės modelį. Būna odos ir ekonominės klasės automobiliuose, tačiau ji nėra tokia kokybiška kaip „premium“ klasės modeliuose, todėl, nepraėjus nė 10 metų, ji gali sutrūkinėti, prasitrinti: ji ne tik nepridės vertės, bet ją dar ir sumažins. Kalbant apie paprastesnius automobilius, nebijočiau žemesnio lygio apdailos su paprastomis medžiaginėmis sėdynėmis“, – sako apžvalgininkas.

Didelio dėmesio į ekranų turinį nereikėtų kreipti. Jums pardavinėjant transporto priemonę technologijos bus jau gerokai pasenusios. Naudotų automobilių rinkoje daug svarbesnį vaidmenį atliks komforto įranga.

Vertingiausi – su istorija

Vis dėlto, ar pirkėjai jūsų automobilį nupirks greitai, ar po apžiūros nebesugrįš, priklausys nuo jo būklės bei istorijos.

Iš užsienio parvežtas transporto priemones skrupulingi, problemų ateityje nenorintys patirti klientai kruopščiai tikrina, o tie, kurie renkasi sau transportą iš oficialių atstovybių, pasiruošę dažniausiai mokėti kiek brangiau nei rinkos kaina. Jie tiesiog perka patinkantį modelį, nes, pavyzdžiui, tokiose įmonėse kaip „Bravoauto“ klientui pateikiama visa išsami automobilio istorija. Ten parduodami tik oficialiuose servisuose prižiūrėti automobiliai.

Servisas ir istorija turi didelę reikšmę. Pagal gamintojo standartus eksploatuotas ir prižiūrėtas, didesnių eismo įvykių išvengęs automobilis su tikra rida bus tarsi karšta bandelė, jo eksploatacija Lietuvoje tikrai nebus trūkumas.

„Prieš 10 metų vengėme pirkti Lietuvoje eksploatuotus automobilius, bet dabar, sakyčiau, nereikia į tai kreipti dėmesio. Atvirkščiai – čia eksploatuota transporto priemonė gali turėti didesnę vertę, ypač jei ji turi visą čionykštę apžiūrų istoriją, o nėra atvežta su neaiškia serviso knygele iš užsienio. Dar vienas privalumas – tikėtina, jog galima gauti patrauklesnę ridą, nes didesnėse Vakarų šalyse automobiliai įprastai važiuoja daugiau: 200, 300 tūkst. km rida 5 metų automobiliui – normalu, o Lietuvoje galima rasti ir 10 metų mašinų su tikrais, 150 tūkst. km nesiekiančiais ridos duomenimis. Tai reiškia, kad ji bus gyvesnė, nenuvaikyta“, – aiškina V.Kudarauskas.

Norint automobilį parduoti greitai ir atgauti už jį didesnę sumą, reikėtų kaupti ir visą jo apžiūrų, remontų istoriją. O jei priežiūrą patikėsite oficialiems atstovams, klausimų, kaip parduoti automobilį, gali nelikti.

Rekomenduojami video