Elektromobilių infrastruktūros vystytoja „Eleport“ pačiame Kauno centre – „Akropolio“ prekybos centro prieigose – įrengs 40 įkrovimo stotelių, į kurias investuos iš viso beveik 1 mln. eurų. Projektas bus įgyvendinamas dviem etapais, o pirmųjų 20 stotelių įrengimo darbai prasidės jau sausį. 2027 metais, įgyvendinus antrąjį etapą, didžiausiu Baltijos šalyse įkrovimo parku tapsiančioje Kauno „Akropolio“ automobilių stovėjimo aikštelėje vienu metu bus galima krauti iki 80 elektromobilių.
„Elektrifikuojantis Kauno automobilių parkui, miesto gyventojams ir svečiams labai reikia vietos, kurioje būtų galima be nerimo įsikrauti savo transporto priemonę. Gali atrodyti, kad planuojamas neįprastai didelis stotelių skaičius, tačiau net ir tokių pajėgumų ateityje gali neužtekti – esame pasirengę ir tolesnei plėtrai“, – komentuoja „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos šalyse Kazys Pupinis.
Jo teigimu, Kauno miesto centre ir jo apylinkėse veikia apie 25 viešosios stotelės, kurių dauguma – lėtojo krovimo. Iki 2024 metų gegužės Estijos įmonė Kauno „Akropolio“ aikštelėje įrengs 20 lėtojo ir greitojo įkrovimo stotelių, kurios šį skaičių beveik padvigubins. Pirmojo plėtros etapo metu bus įrengta 12 nuolatinės (DC) ir 8 kintamosios (AC) srovės krovimo vietų, dar tiek pat kroviklių planuojama įrengti antrojo plėtros etapo metu.
„Vis daugiau kauniečių ir miesto svečių pas mus atvyksta elektromobiliais. Todėl nusprendėme vienu projektu numatyti ir įrengti daugiau stotelių. Įgyvendinus projektą, net 16 proc. visų stovėjimo vietų Kauno „Akropolyje“ bus skirta elektromobilių įkrovimui“, – sako Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Kuodytė.
Įgyvendinant pirmąjį etapą stotelės bus įrengiamos keturiose skirtingose Kauno „Akropolio“ aikštelės vietose. Keturias greitojo įkrovimo stoteles planuojama įrengti priešais Šv. Kryžiaus bažnyčią, dar keturios greitojo įkrovimo stotelės bus įrengtos tarp pirmojo aukšto įėjimų į pastatą, o likusios – antrajame daugiaaukštės stovėjimo aikštelės aukšte.
„Eleport“ verslo vystymo vadovas Robertas Skamarakas pažymi, kad įgyvendinus pirmąjį etapą, bendra stotelių galia sieks 1 500 kW, o didžioji dalis pajėgumų – 1 200 kW – atiteks greitojo įkrovimo įrangai. Maksimali vienos įkroviklio prieigos galia sieks 150 kW, įgyvendinus antrą etapą, 2027 metais, bendroji įkrovimo stotelių galia viršys 3 megavatus (MW).
Kauno „Akropolio“ stovėjimo aikštelėje bus galima įkrauti visų prekės ženklų elektromobilius. Greitojo įkrovimo stotelėse bus naudojamos „CHAdeMO“ ir CCS, o vidutinės spartos krovikliuose – „Type2“ jungtys. Priklausomai nuo aplinkos temperatūros ir elektromobilio modelio, baterijos įkrovimas prisijungus prie greitojo įkrovimo stotelės truks nuo pusvalandžio iki pusantros valandos.
VL