Lietuvoje tūkstančiui gyventojų priklauso 504 automobiliai – tai vis dar populiariausia transporto priemonė. Nors pastaruoju metu daugiau dėmesio imama skirti alternatyvioms judėjimo priemonėms, jų pažanga yra lėta.
Kaip pastebi Gintarė Janušaitienė, už darnaus judumo vystymą Lietuvoje atsakinga Susisiekimo ministerijos atstovė, gyventojų keliavimo įpročiai kinta, kelionėms dažniau pasirenkamos draugiškesnės gamtai transporto priemonės, tačiau auga ir automobilių parkas.
„Keletą pastarųjų metų Lietuvos visuomenės judėjimo įpročiai keičiasi, tai lemia ir dalinimosi paslaugų bei dviračių infrastruktūros plėtra. Norint paspartinti šiuos pokyčius, svarbu užtikrinti alternatyvius keliavimo būdus. Vienas iš jų – patogūs, susisiekimo trukme ir kaina konkurencingi viešojo transporto maršrutai. Tačiau ne paslaptis, kad turime iššūkių su vis dar augančiu automobilių parku. Parkas per metus išaugo 4 proc., o kasdienių kelionių beveik pusė šalies gyventojų neįsivaizduoja be asmeninio automobilio“, – pastebi G.Janušaitienė.
Lietuvos infrastruktūra šiuo metu nemotyvuoja gyventojų rinktis kitokių judėjimo sprendimų. Įmonės savo darbuotojus vis dar netiesiogiai skatina keliauti automobiliu (apmoka degalų išlaidas, suteikia nemokamas parkavimo vietas). Gyventojai yra įpratę tiek mažose gyvenvietėse, tiek didesniuose miestuose judėti asmeniniais automobiliais ir nenori keisti įpročių, tačiau alternatyvų daugėja.
Prie alternatyvių transporto priemonių priskiriamas viešasis transportas nėra pelnęs aukštų pozicijų visuomenėje, neretai jis vis dar laikomas neprestižine susisiekimo priemone, o ir jo maršrutai ne visada pritaikyti prie gyventojų poreikių.
VL