Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaimo keliai – vairuotojų rūpestis

Žiemą eismas tampa sudėtingas ne vien atokesniuose keliuose. Kai kurie apsnigti ir apledėję kelių ruožai mūsų rajone – išvis neišvažiuojami. Tačiau, kadangi jie skirstomi ir prižiūrimi pagal atitinkamus lygius, kelininkų dėmesio sulaukia ne visi.

Vairuotojai skundžiasi, kad Ukmergės rajone rajoniniai keliai visiškai neprižiūrimi. Jie – nevalyti, nebarstomi, slidūs. Kai kur, tikina, lengvaisiais automobiliais netgi neįmanoma važiuoti.

Stebisi, kaip saugiai pasiekti miestą kad ir, pavyzdžiui, iš visai šalia Ukmergės esančių Laičių.

Žiemos metu gatvių priežiūra mieste rūpinasi įmonės „Ukmergės versmė“ ir „Ukmergės paslauga“. Rajono keliais – AB „Kelių priežiūra“ Ukmergės kelių tarnyba.

Bendrovės komunikacijos projektų vadovė Giedrė Čekavičienė informavo, kad Ukmergės rajone prižiūrima 412 kilometrų valstybinių kelių. Visų valstybinės reikšmės kelių priežiūra atliekama vadovaujantis Kelių priežiūros vadovu. Tai – dokumentų, skirtų Susisiekimo ministerijos valstybės įmonėms, atliekančioms kelių techninę priežiūrą, taip pat juridiniams ir fiziniams asmenims, prižiūrintiems valstybinės reikšmės kelius, visuma. Vadove nurodyti reikalavimai, susiję su kelių techninės priežiūros kokybe, darbais bei jų verte.

„Kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniegą ir juos pabarstyti nėra galimybių, žiemos priežiūros darbai skirstomi pagal priežiūros lygius atsižvelgiant į kelių svarbą. Todėl visi keliai yra atitinkamai suskirstyti“, – aiškino G. Čekavičienė.

Anot jos, magistraliniuose, krašto ir rajoniniuose keliuose automobilių eismo intensyvumas yra skirtingas. Pirmiausia yra valomi ir barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. „Mažo eismo intensyvumo keliai nebarstomi, tačiau valomas purus sniego sluoksnis, siekiant užtikrinti išvažiuojamumą“, – pasakojo ji.

Teigia, kad tokia tvarka ne tik padeda užtikrinti saugesnį eismą keliuose, bet ir yra ekonomiškai efektyviausia.

„Vairuotojams sudėtingiausia važiuoti rajoniniais keliais, ypač 3 priežiūros lygio. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. Šie keliai nebarstomi, o valomi tik baigus darbus aukštesnio priežiūros lygio keliuose“, – sakė G. Čekavičienė.

Rajoninių kelių, kuriais vyksta reguliarus maršrutinis keleivių ir specialiai moksleiviams (vaikams) pavėžėti pritaikytų transporto priemonių eismas, apledėjusi danga arba danga su prispausto sniego sluoksniu turi būti pašiurkštinama. Danga gali būti šiurkštinama tik tuo atveju, jei ant jos yra susiformavęs pakankamo storio sniego ar ledo sluoksnis, kad nebūtų pažeista paties kelio danga.

Neseniai įmonės viduje buvo paskelbta ekstremali padėtis – priimtas sprendimas skirti daugiau technikos R3 keliuose. G. Čekavičienės teigimu, šalies rajoniniuose žemiausio priežiūros lygio ruožuose dirbo pusantro šimto mechanizmų, kurie „šukavo“ žvyrkelius, barstė druskos ir smėlio mišiniu juodą dangą.

Ji taip pat papasakojo apie atidarytą Kelių priežiūros valdymo centrą, leidžiantį įmonės darbuotojams greičiau reaguoti į kintančias oro sąlygas bei efektyviai panaudoti turimus resursus.

„Kelio būklės prognozavimas suteikia galimybę rūpintis prevenciniais barstymais. Eismo ir oro sąlygų stebėjimas leidžia 46 kelių tarnyboms į kiekvieną situaciją reaguoti operatyviau, – sako pašnekovė. – Priežiūros darbų stebėjimas užtikrina kelių tarnybų darbų kokybę ir kontrolę, tikslingą druskos barstymą, jos sutaupymą, mažesnę žiemos mechanizmų ridą.“

 

Vaidotė Šantarienė

Rekomenduojami video