Šią savaitę,
antradienį, iš Kinijos į Lietuvą išvyko kol kas paskutinis tiesioginis
krovininis traukinys. Kaip BNS teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas
Mantas Dubauskas, tolesnių šių traukinių reisų kol kas nėra numatyta.
Du nesusiję šaltiniai
BNS informavo, kad Kinijos geležinkelių įmonė „China railway container
transport corp.“ (CRCT) klientams Lietuvoje neoficialiai pranešė, jog
tiesioginiai traukiniai iš Siano (Xian) į Vilnių galbūt nebevažiuos
maždaug vienerius metus.
Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“
prezidentas Edmundas Daukantas sako, jog ieškoma alternatyvų, kaip
gabenti krovinius į Lietuvą.
„Mes ieškome alternatyvių sprendimų, kaip minimizuot žalą krovinių gavėjams Lietuvoje. Taip pat dirbdami su užsienio partneriais ieškome alternatyvių kelių krovinius gabenti klientams Vakarų šalyse“, – BNS teigė E. Daukantas.
Reguliarūs krovininių traukinių reisai iš Kinijos į Vilnių pradėti 2020
metų birželį.
Kinijos geležinkeliai dar rugpjūčio viduryje informavo klientus
Lietuvoje, kad šie traukiniai – dalis vadinamojo „naujojo šilko kelio į
Europą“ – dėl įtemptos politinės situacijos tarp šalių rugpjūčio
pabaigoje ir rugsėjį atšaukiami.
Tuomet pranešta, kad atšaukiami traukiniai, suplanuoti rugpjūčio 28
dieną bei rugsėjo mėnesį, o dėl tolesnių reisų CRCT praneš vėliau.
Lietuvos atstovai Kinijoje tuomet BNS teigė negavę jokio oficialaus
pranešimo.
Lietuvos transporto atašė Kinijoje Ramūnas Rimkus sakė, kad
toks kinų sprendimas greičiausiai yra politiškai motyvuotas.
Prekes iš Kinijos gabenančios logistikos bendrovės „ACE logistics“ Jūrų
ir geležinkelio transporto padalinio vadovas Tomas Jankauskas BNS tuomet
sakė, toks Kinijos sprendimas sukels nepatogumų, tačiau nepadarys daug
žalos.
Anot jo, kroviniai iš Kinijos į Lietuvą, tikėtina, vėl bus
gabenami per Lenkiją.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška anksčiau sakė, kad
kiniškų krovinių dalis bendrame įmonės sraute sudaro tik apie kelis
procentus, tačiau bendrovė turi žinių, kad rudenį krovinių iš Kinijos
galbūt daugės.