Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Investicijas Priekulėje vejasi gyventojų skundai

Tokių investicijų Priekulė anksčiau nėra regėjusi, tai šimtmečio projektas, kurio vietos žmonės labai laukė – taip apibūdinamas Priekulės Klaipėdos ir Žalgirio gatvių rekonstravimas. Tačiau dar nepabaigus darbų pilasi ir gyventojų priekaištai: neliko daug medžių, abejonių kelia žiedinė sankryža, o kur dar lietaus surinkimo problemos, išsiklaipiusių plytelių vaizdas. Priekuliškiai skaudžiai sako, atsižvelgti į jų nuomonę reikėjo ne baigiant darbus, o projektuojant. Dabar kelininkai darbų broką gal ir ištaisys, tačiau kai kurie projekto sprendiniai esą net darko Priekulės istorinę struktūrą ir autentiškumą.

Į skundus reaguodama Savivaldybė surengė susitikimą: ankstų antradienio rytą Priekulėje vykdomus darbus vietoje įvertino Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas, Tarybos narė Violeta Riaukienė, Administracijos direktorius Justas Ruškys, projekto rangovas ir gyventojai.

Žiedas – sunkiasvoriams užvažiuojamas

Kelių lapų raštą, iliustruotą nuotraukomis, su gyventojų pastebėjimais merui B. Markauskui įteikė feisbuko paskyros „Priekulės keleivis“ administratorius, žurnalistas Vidmantas Matutis. Probleminės vietos apžiūrėtos ir įvertintos. Vienas iš labiausiai diskutuotinų klausimų – įrengtas žiedas. Gyventojų nuomone, jis per siauras. Svencelėje vyksta daug statybų, važiuoja sunkiasvoris transportas, šiltuoju sezonu – turistų pilni autobusai, o apsisukti žiede esą neįmanoma.

Rangovo „YIT Lietuva“ gamybos vadovas Vilius Černeckis paaiškino, kad sunkiasvoris transportas gali drąsiai užvažiuoti ant akmeninės salelės, esančios žiedo viduryje, taip pat galimas užvažiavimas ir ant paties žiedo kraštų. Tai įprasta praktika, taikoma užsienio šalyse, kur įrengta daug nedidelių žiedinių sankryžų. Tačiau lengvieji automobiliai turi žiedą apvažiuoti. Privažiavęs tokią sankryžą vairuotojas yra priverstas maksimaliai sumažinti greitį. Tuo siekiama kuo didesnio saugumo. Priekulės seniūnijos seniūnė Daiva Bliūdžiuvienė priminė, kad dar projektavimo etape buvo svarstomi įvairūs variantai, kol buvo priimtas būtent užvažiuojamosios sankryžos sprendimas.

Pasigenda įvažiavimo

Kita gyventojams abejonių kelianti vieta – neliko vieno įvažiavimo į aikštelę prie poliklinikos ir seniūnijos. Gamybos vadovas V. Černeckis paaiškino, kad tarp nuovažų turi būti išlaikytas 50 metrų atstumas dėl saugaus eismo. „Kitu atveju būtų buvusios dvi perėjos, kurios didintų riziką partrenkti pėsčiuosius. Viena šalia kitos esančios perėjos yra nesaugios. Projektuota pagal galiojančią teisinę bazę“, – akcentavo V. Černeckis. Priekuliškių nuomonę išsakęs V. Matutis stebėjosi, kad 50 metų nuovažos buvo ir jokių avarijų nefiksuota, gyventojai buvo taip pripratę, buvo patogu, o dabar viename išvažiavime prasilenkti žymiai sudėtingiau.

Administracijos direktorius Justas Ruškys atkreipė dėmesį, jei projektuotojai būtų nesilaikę įstatyminės bazės, „nepraeitų“ ekspertizės, tad ir rangos nebūtų. Projektuotojai prisiima atsakomybę. Pasak D. Bliūdžiuvienės, pasibaigus projektui seniūnijos dar laukia daug namų darbų, kad erdvės būtų pritaikytos gyventojų poreikiams, svarstomas ir aikštelės prie seniūnijos išplėtimo klausimas. Ji pasakojo, kad projektuotojai UAB „SRP projektas“ atstovai buvo atvykę kelis kartus į vietą. Seniūnijoje buvo išsakyti pageidavimai. Tačiau projektuotojams tenka derinti gyventojų poreikius su galiojančia teisine baze. Dėl to galutiniai sprendimai ne visuomet pateisina lūkesčius.

Priekuliškiams itin širdį skauda dėl miesto centre išardyto brukio ir atsiradusio didžiulio, pilko trinkelėmis grįsto ploto prie buvusio kino teatro. Miestelėnai jį praminė net „šokių aikštele“. Seniūnė D. Bliūdžiuvienė siūlo gyventojams dalintis mintimis, kaip pagyvinti centrą mažosios architektūros detalėmis, be to, ji pradžiugino žmones pranešusi, kad į miestą grįžta autentiška vandens pompa.

Kiek galės, broką taisys

Priekuliškių pretenzijos skrieja ir dėl iškirstų medžių Klaipėdos g., kai kur nelygiai sudėtų plytelių, neužpildytų tarpų, telkšančio vandens ir pan. „YIT Lietuva“ atstovai akcentavo, kad projektas dar nėra baigtas, tad brokas bus taisomas. Situacija pasikeis ir užklojus paskutinį asfalto sluoksnį, tai bus kelių naktų darbas, kuris planuojamas artimiausiomis savaitėmis. Rangą planuojama baigti spalio pabaigoje, dokumentaciją sutvarkyti iki gruodžio vidurio. Anot gamybos vadovo V. Černeckio, sudėtinga situacija dėl lietaus nuotekų, nes vieni sklypai žemesni, kiti aukštesni, gruntinis vanduo stovi, kiek įmanoma, bandyta išlyginti aukščius.

V. Černeckis dėkojo Klaipėdos rajono savivaldybės vadovams, kad skiriama lėšų papildomiems darbams, dangoms „suvesti“ iki pastatų: „Džiaugiamės, kad nepaliksime netvarkos miesto centre.“ Pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos projektą rangos darbų, atliekamų Priekulės Klaipėdos ir Žalgirio gatvėse, vertė 3,5 mln. Eur. Anot Administracijos direktoriaus J. Ruškio, Klaipėdos rajono savivaldybės prisidėjimas – 30 proc., t. y. per 1,1 mln. Eur, dar kainuos minėti papildomi darbai. Kitu atveju būtų likusios ir senos plytelės prie pastatų.

Darbininkai išvažiuos, gyventojai liks

Klaipėdos rajono savivaldybės meras B. Markauskas viliasi, kad Priekulė dar labiau gražės, kai bus baigiamieji darbai, užsėta žolė, sutvarkyti užvažiavimai. „Tai didelis projektas, trūkumų tikrai yra. Daugeliu atvejų sprendiniai sunkiai ištaisomi, užsakovas ir projekto pirkėjas yra Automobilių kelių direkcija. Ji taiko saugaus eismo standartus dėl perėjų, nuovažų, įvažų pločių. Gyventojai ne visada tokiais sprendimais yra patenkinti. Tačiau perėjome vadinamuosius karščiausius taškus, ir rangovas sutinka, kad kai kuriose vietose galimos korekcijos ir bus tvarkoma“, – „Bangai“ sakė B. Markauskas.

Administracijos direktorius J. Ruškys pastebėjo, kad nuo Klaipėdos g. Gargžduose rekonstravimo, tai vienas iš didžiausių Automobilių kelių direkcijos projektų. Praėjo maždaug 17 metų. „Pastaraisiais metais Priekulę pasiekia daug investicijų, juokauju, kad šis miestas – jau didelis Savivaldybės bankas. Remontuojamos specialiojoje mokykloje pastogės patalpos, kur įsikurs Vaikų dienos centras, tvarkomos viešosios erdvės, atsiras fontanas ir pan.“, – vardijo Administracijos direktorius.

Susitikime su rangovais, gyventojais dalyvavusi ir Tarybos narė Violeta Riaukienė akcentavo, kad darbininkai išvažiuos, o gyventi reikės žmonėms. Todėl, anot jos, labai gerai, kad priekuliškiai aktyviai reiškia savo pastebėjimus. „Norisi, kad viskas būtų padaryta maksimaliai gerai“, – teigė ji.

Agnė ADOMAITĖ

Rekomenduojami video