Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaGamtaKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Gamta
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Inicijuojamos susijusios su LRT Konstitucijos pataisos

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos seniūnas Ramūnas Karbauskis inicijuoja Lietuvos Respublikos Konstitucijos pataisas, kurios esą padės užtikrinti visuomeninio transliuotojo nepriklausomumą bei apsaugos jį nuo tiesioginės politinių partijų įtakos.

LVŽS lyderio teigimu, yra ypač svarbu, kad visuomeninio transliuotojo nepriklausomumas būtų įtvirtintas aukščiausios galios teisės akte – Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Visuomeninio transliuotojo nepriklausomumas – būtina demokratijos sąlyga, leidžianti įgyvendinti visuomenės teisę gauti nešališką ir objektyvią informaciją. Mūsų tikslas, kad šis nepriklausomumas būtų realus ir atitiktų demokratinės visuomenės lūkesčius, o politikai, partijų ar politinių organizacijų nariai, negalėtų dalyvauti Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) valdyme, strategijos ar turinio formavime. Kitoms valdžioms atrodė, kad aktyvus politikų, partijų narių, dalyvavimas valdymo struktūrose yra normalus ir savaime suprantamas dalykas. Tuo tarpu mums atrodo, kad tokiu būdu pažeidžiami pamatiniai nepriklausomos bei objektyvios žiniasklaidos principai. Tarptautinės organizacijos taip pat pabrėžia išskirtinių skaidrumo ir nepriklausomumo standartų būtinybę, pažymėdamos, kad visuomeninis transliuotojas turi tarnauti visuomenei, o ne politikams ar jų atstovaujamoms partijoms“, – sako jis.

Projektu siūloma Konstitucijos 44 straipsnyje įtvirtinti visuomeninio transliuotojo nepriklausomumo principą, nustatant, kad jį, kaip pamatinę objektyvios ir nešališkos informacijos rengėjo vertybę, saugo įstatymas. Projektu siūloma numatyti partinės veiklos apribojimus LRT valdymo struktūrų nariams, Konstitucijoje įtvirtinant, kad visuomeninio transliuotojo valdymo struktūrų nariai negali dalyvauti politinių partijų ir kitų politinių organizacijų veikloje.

Aiškinamajame projekto rašte teigiama, jog jau 2006 metais Konstitucinis Teismas yra pažymėjęs, kad konstitucinė visuomeninio transliuotojo misija suponuoja ir tai, kad turi būti sudarytos materialiosios, organizacinės, finansinės sąlygos visuomeniniam transliuotojui veiksmingai ją vykdyti, taip pat kad įstatymu nustatytu teisiniu reguliavimu turi būti užtikrintas visuomeninio transliuotojo nepriklausomumas nuo valdžios institucijų, pareigūnų, taip pat kitų asmenų kišimosi į jo veiklą. Konstitucinis Teismas tuomet pažymėjo, jog vien tai, kad valstybė yra visuomeninio transliuotojo steigėja, savaime nereiškia, kad yra nukrypstama nuo visuomeninio transliuotojo nepriklausomumo imperatyvo ir pabrėžė, kad įstatymu turi būti nustatytas toks visuomeninio transliuotojo valdymo modelis, kuris užtikrintų, kad nebus nukrypta nuo šio transliuotojo konstitucinės misijos, taip pat kad nebus paneigtas visuomeninio transliuotojo nepriklausomumas.

R. Karbauskio teigimu, Konstitucinis Teismas šiame 2006 m. gruodžio 21 d. nutarime atskleidžia Lietuvos radijo ir televizijos įstatymo, kaip visuomeninio transliuotojo nepriklausomumo garanto, reikšmę ir šiame įstatyme įtvirtintą LRT nepriklausomumo principą pripažįsta Konstitucijos saugoma vertybe.

Rekomenduojami video