Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Į kaimo mokyklas važinėjantys pedagogai lengviau atsikvėps

Nuo rudens į Kėdainių rajono kaimų ar miestelių mokyklas važinėjantiems dirbti pedagogams bus kompensuojama dalis jų patiriamų išlaidų. Kelionės išlaidų dalinio kompensavimo galės tikėtis 4 kaimo gimnazijose ir 5 pagrindinėse mokyklose į darbą važinėjantys mokytojai, kurių yra apie 200.

Šiais metais tam jau skirta 13 tūkst. 500 eurų.

Išlaidas kompensuos nuo mokslo metų pradžios

Nauja tvarka dėl mokytojų patiriamų kelionės išlaidų kompensavimo įsigalios nuo rugsėjo 1-osios.

Numatyta, kad važiavimo dirbti išlaidų dalinę kompensaciją galės gauti pedagogai, gyvenantys toliau kaip 5 km nuo kaimo ar miestelio švietimo įstaigos, kurioje dirba.

Važiuojantiesiems į darbą nuo 5 iki 20 kilometrų bus mokama 1 euro už darbo dieną kompensacija, vykstantiesiems daugiau kaip 20 kilometrų – 2 eurų už darbo dieną kompensacija.

Suabejota dėl kompensavimo tvarkos

Rajono tarybos posėdyje svarstant klausimą dėl pinigų skyrimo mokytojų kelionių kompensacijoms, kilo nemažai diskusijų dėl numatytos kompensavimo tvarkos.

Dėl to nemažai diskutuota dar ir prieš tarybos posėdį vykusiame Švietimo ir kultūros komiteto posėdyje.

Svarstyta, ar nebūtų tikslingiau kompensavimo tvarką mokytojams nustatyti pagal konkretų kilometrų skaičių, o ne du tarybai teiktus tvirtinti kilometrų intervalus: nuo 5 iki 20 ir per 20 kilometrų.

Dėl kompensavimo metodikos daug ir realių pasiūlymų pateikė Švietimo ir kultūros komiteto pirmininko pavaduotojas Tomas Bičiūnas.

Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjas Julius Lukoševičius atrėmė, kad skaičiuojant kompensacijas pagal kilometrų skaičių, būtų „nusismulkinta“ iki centų, todėl esą ir pasiūlyta mokytojams skaičiuoti kompensacijas pagal numatytų atstumų intervalus.

Pasak jo, šis projektas esą pilotinis, tad jį reikės dar pildyti ir tobulinti artimoje ateityje, juolab kad naujoji rajono valdžia ketina svarstyti galimybę važinėjantiems mokytojams ne dalinai, o pilnai kompensuoti kelionių išlaidas.

Klausimą svarstys dar kartą

Pedagoginių darbuotojų važiavimo dirbti į kaimų ar miestelių mokyklas išlaidų dalinio kompensavimo tvarką ketinama tobulinti prieš tvirtinant kitų metų biudžetą.

Kol kas skaičiuojama, kad mokytojų važinėjimo išlaidų daliniam kompensavimui iš savivaldybės biudžeto per metus prireiks apie 40 tūkst. eurų, tačiau jei būtų svarstoma galimybė kompensuoti išlaidas ne tik į kaimų ar miestelių, bet ir į miesto ugdymo įstaigas važinėjantiems pedagogams bei kitiems mokyklose dirbantiems specialistams, kaip kad siūlė Švietimo ir kultūros komitete šio komiteto pirmininkė Nijolė Naujokienė, reikalinga suma gerokai išaugtų.

Be to, bus ieškoma lėšų bent dalinai kompensuoti važinėjimo išlaidas ne tik mokytojams, bet ir kitiems labai reikalingiems specialistams: socialiniams darbuotojams, ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogams, medikams bei kai kurių kitų sričių atstovams.

Biurokratinė našta neužspaus

Kompensacijas galėsiančių gauti į kaimų ar miestelių mokyklas važinėjančių pedagogų biurokratinė našta neužspaus. Jiems pakaks mokyklų vadovams pateikti prašymą ir pažymos apie faktinę gyvenamąją vietą kopiją.

Važiavimo išlaidų dalinė kompensacija jiems bus mokama kiekvieną mėnesį (kitą mėnesį – už praėjusįjį).

Dalinės kompensacijos mokytojams bus skirtos šį sprendimo projektą rajono taryboje inicijavus Valstiečių ir žaliųjų frakcijai. Nuostata dėl pedagogų, vykstančių į kaimą, išlaidų kompensavimo buvo įtraukta į rajono valdančiosios daugumos koalicinę sutartį ir jau pradėta įgyvendinti.

Neišsižada ir kitų pažadų

Naujoji rajono valdžia neišsižada ir kitų savo pažadų, susijusių su transporto išlaidų kompensavimu. Rajono merui Valentinui Tamuliui priminus, kad jo rinkimų programoje buvo žadėta pasirūpinti nemokamu važiavimu viešuoju transportu senjorams, mokiniams ir neįgaliesiems, bei paklausus, kas yra daroma, kad šis pažadas taptų realybe, meras atsakė: „Šiuo metu yra išsamiai analizuojama situacija, renkami duomenys ir skaičiuojama, kiek tam reikės lėšų.

Labai konkrečiai atsakyti apie tokio sprendimo apimtis galėsime rudenį, nes tuomet planuosime 2020 metų biudžetą.

Reali galimybė daryti pokyčius ir įgyvendinti duotus pažadus yra būtent planuojant biudžetą. Į naująjį biudžeto projektą mūsų skaičiavimai ir matymai jau bus pateikti konkrečiu finansiniu pavidalu.“

Nijolė Naujokienė, Švietimo ir kultūros komiteto pirmininkė

Jau dabar priimdami sprendimą bent dalinai kompensuoti mokytojų patiriamas kelionės išlaidas, atveriame daugiau galimybių kaimų mokyklų direktoriams prisikviesti į mokyklas trūkstamų specialistų. Tai – mūsų visų pozicijos ir požiūrio į mokytojų darbą išreiškimas. Mes, kaip savivaldybė, darome pirmuosius žingsnius spręsdami pedagogų trūkumo problemą.

Šiuo laikmečiu negalima tik kalbėti, kad „keisime, planuojame, kad svarbu turėti ne bet kokias, o geras mokyklas“. Prikalbėta ir pridaryta jau pakankamai: šimtais tūkstančių biudžeto ir europinių pinigų ištaškyta mistinėms studijoms ir teorijoms, kvalifikacijos kėlimui. O ką toks pinigų taškymas realiai davė mokytojui ir mokyklai – kiek naudos ir kiek žalos – gan atviras klausimas.

Dabar turėtume jau nekalbėti, o intensyviai dirbti prie ugdymo kokybės pokyčių, kad mūsų vaikai mokėtų pasigauti idėjas ir jas įgyvendinti, tačiau, deja, šiandien mus jaudina kur kas „žemiškesnės“ problemos.

Gėda, kad kuklūs mokytojų atlyginimai pedagogams tampa rimta kliūtimi net nuvykti į darbą, ypač vykstant dirbti iš miesto į kaimą ar iš kaimo į miesto mokyklas.

Gaudami apverktiną užmokestį už ypatingos svarbos darbą, mokytojai dar yra priversti išleisti ir nemažą sumą iš to apverktino užmokesčio degalams ar autobuso bilietams, nes vienoje kaimo mokykloje dėl mažo mokinių skaičiaus nėra mokytojui reikiamo pamokų krūvio.

Pasekmės gūdžios: daugeliui rajono mokyklų vis sunkiau rasti reikalingų specialistų kokybiškam ugdymo procesui užtikrinti. Trūksta mokytojų. Jaunimas nelaiko mokytojo profesijos perspektyvia ar tokia, iš kurios galima normaliai pragyventi. Ir tai aktualu jau ne tik kaimo mokykloms – jau ir miesto mokyklose trūksta fizikos, chemijos mokytojų, vaikus moko 70-mečiai pedagogai.

Manau, kad netolimoje ateityje teks spręsti kelionės išlaidų dengimo klausimą ir tiems pedagogams, kuriems paskirta mokyti mokinius, gyvenančius už kelių kilometrų nuo mokyklos – jų namuose.

Be to, pedagogai, kurie teikia švietimo pagalbą mokiniams, jų tėvams (globėjams), gyvenantiems toliau nuo mokyklos, irgi patiria didelių finansinių išlaidų.

Tad šis sprendimas dėl dalinio kompensavimo už patiriamas kelionės išlaidas reikalingas, bet dar nėra galutinis. Ir numatyta jo taikymo metodika neišbaigta. Prie jos turėsime sugrįžti ir ją išplėtoti.

Nemažas kelionės išlaidas patiria ir važinėjantys kultūros darbuotojai, medikai, socialiniai darbuotojai, bibliotekininkai ir kiti.

Jei pradedame kompensuoti važinėjimo išlaidas vienai grupei, tai, kad būtų teisinga visų atžvilgiu, turėsime ieškoti galimybių kompensuoti kelionės išlaidas ir kitiems specialistams. O tai – nemažas   įsipareigojimas.

Šiandien šis sprendimas – tai tik geras ženklas, parodantis, jog mums labai svarbi sėkminga krašto vaikų ateitis, kuri be gerų pedagogų tiesiog neįmanoma.

Darbų ir problemų laukia daug.

Tikiuosi, jog naujoji rajono taryba vengs beprasmių „dvikovų“ ir visi drauge imsis atsakomybės prieš žmogų ir krašto ateitį.

Džiaugiuosi, kad  yra plati valdančioji  koalicija, kuri dirba atvirai diskutuodama. Kuo didesnė nuomonių įvairovė, tuo geresnių sprendimų gali tikėtis mūsų žmonės.

Esame atviri įvairioms nuomonėms ir skirtingiems matymams. Manau, kad koalicija galėtų dar ir plėstis, prisijungiant kitiems tarybos nariams.

Galime ir turime vienytis, o ne skaidytis ar grupuotis. Tiek pradedantys politikai, tiek ir  labai patyrę turi ko pasimokyti vieni iš kitų: atvirai diskutuoti, kultūringai kalbėtis ir susikalbėti. Nesipriešinant, nesiskirstant ir nesusireikšminant. Juk to iš mūsų tikisi kėdainiečiai.

Rekomenduojami video