Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Elektros tiekėjai ištuštins vairuotojų pinigines lygiai taip pat, kaip ir kitų degalų tiekėjai

Nors per žiniasklaidos kanalus nenutrūkstamu srautu liejasi raginimai įsigyti elektromobilį ir skaičiavimai, kaip esą bus pigu jais važinėti, kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ atstovas Petras Čepkauskas į tai žiūri skeptiškai. Jis abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau, nes elektros tiekėjai išgręš vairuotojų pinigines lygiai taip pat, kaip ir tradicinių degalų tiekėjai.

„Su susidomėjimu stebiu, kas vyksta komunikacijoje apie elektromobilius. Kainos degalams vėl pradeda tai kilti, tai kristi, ir vairuotojams vis pradeda kirbėti noras persėsti „ant elektros“, juo labiau kad ir ministerijų žmonės skelbia skaičiavimus, kad „va, va, jau apsimoka“, ypač, jei pas save, ypač, jei yra savo arba nutolusi saulės ar vėjo elektrinė (nors ją reikia nupirkti, po to mokėti už aptarnavimą, o ir ar visi auto savininkai galės tapti elektrinių savininkais?), o ir bankai jau tyrinėja ir formuoja nuomonę apie elektriką.

Bet, paklausius kalbų ir pasižiūrėjus kai kurias elektros krovimų kainas, susidaro įspūdis, kad bendra tendencija yra tokia – yra didelis noras persodinti lietuvius į elektromobilius, perdalinti rinką, maksimizuoti pelnus suinteresuotoms grupėm. Manau, kad prisižiūrėsime tolesnio elektrinių automobilių subsidijavimo visų mokesčių mokėtojų sąskaita, elektros krovimų stotelių konsolidavimų vienose rankose, galimybių didinti galias atskirose degalinėse „negalėjimo“ ir kitų lietuviško kovos už rinką niuansų. Pasižiūrėjus į dabartinę poros žaidėjų kainodarą matome, kad, jeigu lyginti su garantinio tiekimo kaina su PVM 0,155 Eur/kWh, pas stotelių operatorius uždarbis palyginamas su naftos perdirbimu, tik naftos perdirbėjas, nupirkdamas 1 litrą naftos už 0,55 Eur ir parduodamas už 1,46 Eur, dar sumoka mokesčius, iš kurių tvarkoma kelių infrastruktūra, o „elektrikai“ jau viską pasilieka sau (be PVM).

Taigi, jeigu jau ruošiatės pirkti elektrinį automobilį – iš karto rinkitės didesnio pravažumo, nes po elektrinės revoliucijos galime likti be kelių. O kad važiuosite pigiau – tai irgi labai abejotina, nes prie dabartinių „IgnitisON“ kainų ir jei 100 km reikia 20 kWh, tai juos nuvažiuosite už 7–9 Eur, kas atitiks dabartinėmis kainomis nuo 4,34 iki 5,6 litrų benzino – tai labai panašūs skaičiai. O turint galvoje, kad kai kurie elektros rinkos žaidėjai jau pilnu tempu naudoja dinaminę kainodarą, kai nustatoma skirtinga kaina kiekvienoje lokacijoje – tai gali būti, kad pasikrausite ir brangiau. Taigi, gal ateityje energijos šaltinis Jūsų automobilyje bus ir kitas, bet šio verslo iltys ir nagai taip pat sėkmingai draskys Jūsų piniginę, kaip ir tradicinių degalų tiekėjų“, – savo „Facebook“ paskyroje mintimis pasidalijo P.Čepkauskas.

Rekomenduojami video