Pandemijai į gydymo įstaigas įnešus išbandymų, priėmimo tvarka neretai piktinasi dauguma pacientų. Vieniems sunku pas gydytojus patekti registruojantis internetu, o kiti piktinasi, kad atvykus į gydymo įstaigas tenka pralaukti ilgas valandas. Panašiai nutiko ir panevėžietei Ingai (tikras moters vardas ir pavardė tv3.lt redakcijai žinomas), kuri kartu su mažamečiu vaiku tiek poliklinikoje, tiek laboratorijoje buvo išvaryta laukti už durų.
„Taigi, miesto
poliklinika, Nemuno klinika, didesnio bardako jau ir būti negali.
Pirmiausia, tai turint tokį taloną 7:30 val., geriausiu atveju daktarė
pasirodys po 8:00 val… O apie registratūros darbuotojų kultūrą aš jau
nekalbu. Priėjus pasiklausti išgirsti: „Išsispausk bilietą“ ir langelis
prieš nosį užsiveria.
Išsispaudus bilietėlį sėdi kone pusę valandos ir lauki, kol kas nors
teiksis tave pakviesti, sėdi 4 registratorės, žmogaus nė vieno, nei prie
vieno langelio! Tik slaugytojos zuja aplink jas… Bet jos vis tiek laiko
neturi!
Besėdėdama skambinti bandžiau „n“ kartų ir nei viena registratorė nesiteikė pakelti telefono ragelio!
toliau… Gavus siuntimus mokamiems tyrimams ir tų pasidaryti negali! Nes
tave su sergančiu mažamečiu vaiku (2 metukų) tiesiog išvaro iš
laboratorijos „Medicina practica“ laukti už durų...
Sėdi, lauki,
suaugusieji braunasi, veržiasi pro duris ir viskas čia gerai! Juos
registruoja, ima tyrimus... ir jų niekas neišvaro! O tu taip ir lieki už
durų su klykiančiu sergančiu vaiku sėdėt ir laukti kol nežinia kada
„tave pakvies“ (pasak išvariusios darbuotojos)!
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, gal laikas būtų
susirūpinti priežiūros sektoriumi?“, – piktinasi socialinėje erdvėje
moteris.
Didžiausias srautas registruojantis telefonu
Komentuodama susiklosčiusią situaciją, Panevėžio miesto klinikos administracija užtikrina, kad pacientai registruotis gali tiek internetu, tiek atvykę į padalinį.
„Panevėžio miesto poliklinikoje atšaukus karantiną, pacientai turi
galimybę registruotis patys atvykę į poliklinikos registratūrą pas
pirminės sveikatos priežiūros specialistus – šeimos gydytojus, vaikų
ligų gydytojus, chirurgus, odontologus ir pas akušerius-ginekologus.
Registratūros laukiamajame „Eilių valdymo“ įrenginyje, pasirenkama
norima paslauga ir gaunamas kvietimo numeris.
Pacientai pakviečiami prie
registratūros langelio laikantis visų saugumo priemonių. Taip pat yra
galimybė pas gydytoją registruotis naudojantis e-pacientas.lt
internetine svetaine“, – aiškina priėmimo tvarką poliklinikos
administracija.
Pasak jų, didžiausias pacientų registracijos srautas tenka registracijai
telefonu. Užsiregistravus pas gydytoją, vizito tenka palaukti apie tris
savaites, o būtinai pagalbai pacientai priimami ir tą pačia dieną.
„Pirminiams apsilankymas pas savo šeimos gydytojus galimas po trijų
savaičių. Pas gydytojus, turinčius dideles apylinkes, registracijos
laikas siekia iki keturių savaičių. Būtinai pagalbai pacientai
registruojami tą pačią dieną ir patenka pas savo šeimos gydytoją arba
pas budintį gydytoją“, – teigia Panevėžio miesto poliklinikos
administracija.
Poliklinikoje kiekvienam paciento vizitui yra numatyta skirti 15
minučių.
Tiek pat laiko skiriama ir konsultacijoms nuotoliniu būdu. Lietuvos poliklinikos pasigenda savo pacientų: pacientai bijo užsikrėsti Covid-19 Laboratorijoje pacientus priima ir skubos tvarka Kitaip nei Panevėžio miesto poliklinikoje, „Medicina practica“ Panevėžio laboratorijoje klientai priimami tik iš anksto užsiregistravus internetu bei užtikrinant, kad atvykę pacientai neturi viršutinių kvėpavimo takų simptomų.
Bendradarbiaudami kartu su Panevėžio miesto poliklinika, laboratorijoje taip pat yra priimami poliklinikos pacientai, kuriems reikalingi skubūs tyrimai, paskirti gydytojų konsultacijų metu.
„Šie pacientai priimami be išankstinės registracijos, jiems priimti
skirtas atskiras laboratorijos kabinetas ir darbuotojai“, – pasakoja
„Medicina practica“ laboratorijos direktoriaus pavaduotoja darbo kokybei
Alina Stražnickienė.
Pasak A. Stražnickienės, laukimo tvarką laboratorijoje užtikrina šiuo
metu galiojantys teisės aktai.
„Kadangi laboratorijos laukiamasis yra nedidelio ploto, pagal šiuo metu
galiojančius teisės aktus, jame vienu metu gali būti ne daugiau kaip
trys pacientai. Jei vienu metu atvyksta daugiau pacientų, tuomet
laboratorijos darbuotojos paprašo palaukti prie įėjimo į laboratorijos
patalpą, t. y. poliklinikos koridoriuje, kuriame yra laukimui skirtos
kėdės. Be abejo prašome laukiančių pacientų laikytis saugaus 2 metrų
atstumo, o informacija apie saugų laukimą iškabinta ir ant laboratorijos
įėjimo durų“, – aiškina priėmimo tvarką „Medicina practica“
laboratorijoje A. Stražnickienė.
Mažamečiai vaikai kartu su juos lydinčiais tėvais laboratorijoje yra
priimami tokia pačia tvarka: užsiregistravus iš anksto arba paskyrus iš
poliklinikos gydytojo siuntimą skubiems tyrimams, tuomet jie priimami
atskira eile.
REKLAMA
Augant gyventojų sergamumui, „Medicina practica“ laboratorijoje
stengiamasi užtikrinti tinkamą pacientų srautų bei laukimo valdymą.
„Priimame visus iš anksto užsiregistravusius bei pacientus, kuriems
būtini skubūs laboratoriniai tyrimai. Be abejo, pasitaiko atvejų, kuomet
pacientų be registracijos vienu metu ateina daugiau arba užtrunka
kraujo paėmimo procedūra dėl fiziologinių paciento būklių, todėl kartais
laukimas gali užtrukti.
Pacientai pas mus dažniausiai laukia 5-10
minučių, retais atvejais laukimas gali užtrukti iki 20 minučių“, –
tvirtina „Medicina practica“ laboratorijos direktoriaus pavaduotoja
darbo kokybei Alina Stražnickienė.
Pasak jos, pacientai, atliekantys laboratorinius tyrimus visuose „Medicina practica“ padaliniuose, visada gali kreiptis į administraciją ir išsakyti nusiskundimus, paklausti. „Mes visada reaguojame, išnagrinėjame ir atsakome pacientams. Išsprendžiame problemas, susiklosčiusias situacijas ir galime jiems suteikti geresnes laboratorines paslaugas“, – užtikrina A. Stražnickienė.
Urtė Paulauskaitė