Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Ar vaikai mokysis namie, nelankydami mokyklos?

Ketvirtadienį Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša ketino pateikti Seimui Švietimo įstatymo pataisą, kurioje siūloma įtvirtinti ugdymosi šeimoje galimybę.

Jeigu Seimas pritartų parlamentarų grupės įregistruotam Švietimo įstatymo papildymo projektui, vaikui būtų sudarytos galimybės mokytis savarankiškai kasdien nelankant mokyklos, t. y. ugdytis šeimoje.

Įstatyme siūloma numatyti, kad vaikas, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas gali ugdytis šeimoje. Pasirinkus ugdymosi šeimoje formą, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir pasirinkta mokykla abipusiu sutarimu pasirašytų mokymo sutartį.

Mokykla, prieš sudarydama mokymo sutartį, galėtų patikrinti ugdymosi šeimoje sąlygas ir įvertinti vaiko raidos bei žinių lygį. Tam ji galėtų pasitelkti reikalingus specialistus. Mokykla, su kuria būtų pasirašyta mokymo sutartis, teiktų vaikui konsultacijas, aprūpintų jį mokomąja medžiaga, vertintų jo pažangą ir pasiekimus, užtikrintų socializacijos poreikį.

„Tokiu būdu būtų suteikta daugiau galimybių mokiniui pagal gebėjimus ir polinkius rinktis mokymosi formą ir sudarytos palankios sąlygos jo savarankiškam mokymuisi pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas. Mokymosi procese būtų naudojamos informacinės komunikacijos priemonės, vaikai turėtų galimybę naudotis mokyklos biblioteka ir pan. Toks mokymosi būdas leistų mokiniams išmokti planuoti savo laiką, ugdytų jų savarankiškumą, įgūdžius, aktyvumą, asmeninę atsakomybę už atliekamą darbą, sudarytų sąlygas tėvams labiau įsitraukti į vaikų mokymą“, – tikina projekto autoriai.

Anot jų, visuomenėje vyksta objektyvūs pokyčiai: vis daugiau tėvų dirba lanksčiu grafiku, nori įsitraukti į vaikų ugdymą ir pašalinti jiems nepriimtinus mokyklų trukdžius. Informacinių technologijų plėtra suteikia mokiniams didesnes galimybes naudotis švietimo ištekliais ir mokytis pagal lanksčią dienotvarkę.

„Mokyklų sistema netenkina visų individualių mokinių poreikių: mokiniai yra skirtingų gabumų ir polinkių, todėl turėtų būti sudaryta galimybė mokytis pagal individualią dienotvarkę, ugdyti mokinio atsakomybę, savarankiškumą. Mokymasis turi vykti saugioje, mokiniui priimtinoje aplinkoje“, – mano projektą parengę parlamentarai.

Siūloma, kad ugdymosi šeimoje įgyvendinimo, taip pat finansavimo tvarką nustatytų Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

Parlamentarų duomenimis, šiuo metu ugdymasis šeimoje Lietuvoje gali būti aktualus 100–200 mokinių.

Projektą rengė Seimo Švietimo ir mokslo komiteto sudaryta darbo grupė iš Seimo narių, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovų, Mokymosi šeimoje asociacijos, Lietuvos tėvų forumo, Nacionalinės šeimų ir tėvų asociacijos, VšĮ „Meda project“ atstovų.

Šiuo metu Švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose nėra įtvirtinta galimybės pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas vaiką lavinti šeimoje.

 

Jadvyga Bieliavska

 

Rekomenduojami video