Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Ar paštininkai turi teisę rėkti ant žmonių?

Gyventojai paštu siunčia ir gauna milijonus siuntų. Todėl nutinka, kad jos „pasiklysta“, nepasiekia tikslo. Tokiomis istorijomis dalijasi ir mūsų skaitytojai. Tačiau kartais daug apmaudžiau būna visai ne dėl to.

Viena ukmergiškė neslėpė labai nusivylusi pašto darbuotojos elgesiu. Savo pasakojimą ji išdėstė laiške redakcijai.

„Jau keletą metų aktyviai naudojuosi Lietuvos pašto paslaugomis. Nuolatos gaunu daugybę siuntų iš užsienio, tad visos taisyklės, kurias reikia žinoti atsiimant siuntas, man nėra naujiena. Pašto dėžutėje randu siuntinius arba lapelius su informacija, jog reikia ateiti į paštą. Kvietimai ateina ir SMS žinutėmis.

Viskas visuomet būdavo be problemų, o vieną rytą sulaukiau skambučio. Paskambinusi moteris iš pašto pradėjo šaukti ant manęs, kad jau mėnesį neateinu pasiimti registruoto siuntinio. Nelabai suprasdama paaiškinu jai, kad pašte per pastarąsias savaites buvau net kelis kartus, lankiausi ir vakar ir viską, apie ką buvau informuota, jau atsiėmiau. Paštininkė dar labiau pakėlė balsą ir liepė man kuo greičiau atvykti.

Baigusi pokalbį patikrinu SMS istoriją – žinutės su tokiu numeriu nebuvo.

Nuvykau į paštą. Stovėdama eilėje atpažįstu balsą – tas pats, kuris buvo griežtas ir nemalonus kalbant telefonu. Priėjusi pasisveikinau, padiktavau skaičius. Kol darbuotoja ieškojo paketo, susiradau tapatybės kortelę. Ji atsinešė siuntinį, pažiūrėjo į mano dokumentą ir iš jos akių supratau – vėl kažkas negerai. Pasakiau garsiai savo pavardę. Ji vėl pradėjo keisti toną ir suriko, kad ne tokia pavardė.

Man trūko kantrybė: pasakiau, kad pati man skambino ir liepė pasiimti registruotą siuntą, kuri laukia manęs jau mėnesį. Moteris šaukia, kad nuo to ir reikėjo pradėti. Nepatenkinta atnešė kitą siuntą, kurios numeris buvo toks pat. Bandžiau paaiškinti, kad jokios informacijos apie šią siuntą negavau. Ji piktai bei garsiai suriko: „Viso gero, geros dienos!“ Palinkėjau geros ir jai ir išėjau.

Atsisėdusi į mašiną pamačiau, kad mano gauto voko šonas praplėštas ir susegtas sąsagomis. Pamačiau ir užrašą „Pažeistas vokas“. Perkant iš Kinijos pardavėjai mėgsta įdėti dovanėlių – menkniekių, tokių kaip lipdukai, suvenyrai ir t. t. Žinoma, voke radau TIK savo užsakytą prekę. Nepaisant visko, džiaugiausi, kad bent ji buvo nepažeista.

Esu kantri, tačiau šįsyk visko jau per daug. Ar paštininkai turi teisę rėkti ant žmonių telefonu, pašte – į akis, priversti jaustis kaltam?“

Klientės atsiprašo

Informacija apie atėjusias siuntas AB Lietuvos pašto klientus pasiekia ne tik SMS žinutėmis. Pranešimus, pasak Korporatyvinių reikalų departamento komunikacijos projektų vadovės Aušros Kurtkutės, pristato ir laiškininkai. Tokiu atveju, anot jos, svarbu žinoti tikslų gavėjo adresą, kad būtų galima išsiaiškinti, kuris laiškininkas aptarnauja tą apylinkę ir dėl ko nepristatytas pranešimas apie gautą siuntą.

Šiuo atveju redakciją pasiekė informacija apie Dariaus ir Girėno gatvėje gyvenančią pašto klientę, taigi siuntas ji gauna į Vilniaus gatvėje esantį paštą. Pasak A. Kurtkutės, reikia žinoti ir namo bei buto numerius – dėl pašto dėžučių. „Štai šio regiono vadovo Vaido Rutkausko numeris – 8 699 06424, kad žmogus pats paskambintų ir tiesiogiai pasakytų. Tik žinodami visą informaciją galėsime išsiaiškinti situaciją, kad ateityje nepasikartotų“, – teigė ji.

Sako, kad Lietuvos pašte šiuo metu dirba daugiau nei 5 000 darbuotojų: „Situacijų kasdieniame jų darbe gali nutikti įvairių – tai žmogiška. Žinoma, kaip ir kiekviename aptarnavimo versle, darbuotojo santykis su klientu – itin svarbus. Todėl pastaruoju metu sustiprinome klientų patirčių ir aptarnavimo valdymą, kad tokių atvejų būtų galima išvengti. Atsiprašome kliento už šią nemalonią patirtį ir tikimės, kad ateityje to pavyks išvengti.“

Remiasi įstatymu

Komunikacijos projektų vadovė pasakojo, kad pernai per Lietuvos paštą buvo siųsta 13 mln. vidinių bei tarptautinių siuntų. Dėl negautų siuntų gauti 553 skundai. Pagrįsti, kai buvo išmokėtos kompensacijos, – 277.

Pasakojo, kad dažnai pranešimai apie siuntas nepasiekia gavėjų dėl netvarkingų pašto dėžučių. Pagal LR pašto įstatymą korespondenciją laiškanešiai gali pristatyti tik į tvarkingas, rakinamas ir aiškiai namo/buto numeriu pažymėtas pašto dėžutes, kurios turi būti lengvai prieinamose vietose.

Daugiabučiuose namuose – kiekvienoje laiptinėje ne aukščiau kaip antrame namo aukšte. Individualiuosiuose – prie įėjimo į gyvenamąją teritoriją arba ant greta gatvės esančių namų sienų, tvorų, stovelių. Sodininkų bendrijose – prie pagrindinių įvažiavimų į bendrijas. Įmonėse – prie pagrindinio įėjimo į pastatą.

„Nerakinama ar nesandariai užsidaranti dėžutė yra viena iš dažniausių dingstančių pašto siuntų priežasčių“, – sakė A. Kurtkutė.

Atkreipė dėmesį ir į šunų užpultus laiškininkus. Darbuotojas gali atsisakyti nešti korespondenciją, jeigu pašto dėžutė įrengta gyvūnui pasiekiamoje vietoje arba gyvūnas nepririštas.

Jeigu nesulaukia

Kita priežastis, kodėl gavėjas gali negauti informacijos apie pašte jo laukiančią siuntą, – netikslus adresas arba neteisingai siuntėjo nurodytas telefono numeris.

Jeigu gavėjas žino, kad siunta turi ateiti į pašto skyrių, ir jos nesulaukia, turėtų su asmens dokumentu ir siuntos registracijos kodu kreiptis į jį aptarnaujantį pašto skyrių, kad darbuotojai patikrintų, ar jo vardu nėra gauta siunta.

Siuntos buvimo vieta pašto informacinėje sistemoje matoma tik tada, kai siunta yra registruota ir turi sekimo numerį.

Rekomenduojami video