Susisiekimo ministerija parengė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisą, kuri numato apmokestinti elektromobilių krovimą valstybės valdomose stotelėse. Pataisos projekte teigiama, kad mokestį įvesti būtina ir dėl to, kad nebūtų iškreipiama rinka, tai paskatintų privatų verslą teikti šias paslaugas.
Aiškinamajame rašte teigiama, kad privatus verslas domisi viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių šalia valstybinės reikšmės kelių įrengimo galimybėmis, tačiau neapmokestinta valstybės valdoma elektromobilių įkrovimo infrastruktūra iškreipia rinkos sąlygas ir stabdo privataus verslo iniciatyvas.
Rašte taip pat nurodoma, kad paslaugos kainos apskaičiavimo metodika bus nustatyta įvertinus elektros kainą, stotelių išlaikymo, įrangos priežiūros bei kitus kaštus. Priėmus pataisas valstybinių stotelių operatore taptų Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD).
Jeigu kaina prilygtų dabartiniam rinkos vidurkiui, LAKD per metus gautų apie 0,5 mln. eurų pajamų: 2014–2020 metais direkcija Lietuvoje įrengė 28 stoteles, kurios kainavo 1,14 mln. eurų, iš jų didžioji dalis – Europos Sąjungos lėšos.
Pagal programos nuostatas šios paslaugos penkerius metus teikiamos nemokamai. LAKD duomenimis, pernai 28 stotelės sunaudojo elektros už 485 tūkst. eurų, o jų priežiūra kainavo dar apie 50 tūkst. eurų.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra apie 850 elektromobilių įkrovimo stotelių, jų plėtrai numatoma skirti apie 100 mln. eurų. Planuojama, kad iki 2025 metų viešųjų stotelių skaičius turėtų siekti 1,2 tūkst., o iki 2030-ųjų – 6–7 tūkst.
Prognozuojama, kad iki 2025 metų Lietuvoje bus apie 50 tūkst., o iki 2030-ųjų – apie 240 tūkst. elektromobilių – t. y. maždaug ketvirtadalis visų šiuo metu važinėjančių lengvųjų automobilių.