Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Alytaus ugniagesių viršininkas : „Jeigu sėdėsi ant pečiaus, tai niekas nieko ir neatneš”

Ge­res­nių dar­bo są­ly­gų ir di­des­nio dar­bo už­mo­kes­čio no­rė­tų ne tik vie­šai pro­tes­tuo­jan­tys me­di­kai, bet ir kas­dien su pa­vo­jais su­si­du­rian­tys ug­nia­ge­siai. Tai, kad šios pro­fe­si­jos at­sto­vai taip pat jau­čia­si nu­skriaus­ti, dar me­tų pa­bai­go­je jie pa­de­monst­ra­vo su­reng­da­mi ne­by­lią pro­tes­to ak­ci­ją, prie ku­rios pri­si­jun­gė ir Aly­taus ug­nia­ge­siai. Apie tai, ko­kio­mis nuo­tai­ko­mis ir są­ly­go­mis šian­dien gy­ve­na Aly­taus ap­skri­ties prieš­gais­ri­nės gel­bė­ji­mo val­dy­bos dar­buo­to­jai, kal­ba­mės su jos vir­ši­nin­ku Al­gir­du Baut­ro­niu.

– Aly­taus ug­nia­ge­siai taip pat pri­si­jun­gė prie me­tų pa­bai­go­je or­ga­ni­zuo­tos ne­by­lios pro­tes­to ak­ci­jos ir sa­vo dar­bo­vie­tė­je ant pa­lan­gės pa­dė­jo rė­me­lį, ku­ria­me – ug­nia­ge­sių or­ga­ni­za­ci­jos žen­klas, per­riš­tas juo­da juos­te­le, bei už­ra­šas „Mes ir­gi tu­ri­me sva­jo­nes“, ir už­de­gė žva­kių. Ži­niask­lai­do­je apie šią vi­suo­ti­nę Lie­tu­vos ug­nia­ge­sių ak­ci­ją bu­vo pa­ro­dy­tas ne vie­nas re­por­ta­žas, ta­čiau nė vie­nas iš pro­tes­tuo­to­jų ne­drį­so at­skleis­ti sa­vo ta­pa­ty­bės, bi­jo­da­mas va­do­vų per­se­kio­ji­mo. O Jūs apie sa­vo dar­buo­to­jų pro­tes­tą ką nors ži­no­jo­te? Ką apie tai ma­no­te? Ko­kia bu­vo Jū­sų re­ak­ci­ja?

– Taip, ži­nau, kas iš Aly­taus ug­nia­ge­sių pro­tes­ta­vo, ta­čiau jų tik­rai ne­įvar­dy­siu. Jų ne­smer­kiu ir už tai ne­per­se­kio­ju. Už­draus­ti to ne­ga­li­ma. Ta­me pro­tes­te tei­sy­bės yra. Kiek­vie­nas sa­vo ne­pa­si­ten­ki­ni­mą ga­li reikš­ti. Jie sa­vo funk­ci­jas at­lie­ka są­ži­nin­gai. Ne­už­drau­si, ne­nu­bau­si juk.

O dėl ano­ni­mų, tai jie tik­rai per­de­da. Pa­rei­gū­nų tik­rai nie­kas ne­per­se­kios, va­dai jų tik­rai ne­te­ro­ri­zuos už lais­vą min­tį, žo­dį. Bent jau aš ne­ži­nau nė vie­no to­kio at­ve­jo. Nie­ko to­kio čia nu­si­kals­ta­mo nė­ra.

Vi­du­je kiek­vie­nas tu­ri­me sa­vo as­me­ni­nių min­čių, nuos­kau­dų. No­ri­si, kad ug­nia­ge­siai dau­giau už­dirb­tų, kad ne­rei­kė­tų plė­šy­tis per ke­lis dar­bus rū­pi­nan­tis, kaip iš­lai­ky­ti šei­mą. Žmo­nės jau­ni, o jau­nų šei­mų ir po­rei­kiai di­des­ni, vai­kai au­ga. Tad ga­li­ma juos su­pras­ti. Vi­sa tai žmo­giš­ka ir su­pran­ta­ma.

– Me­di­kai sa­vo ne­pa­si­ten­ki­ni­mą dėl at­ly­gi­ni­mų iš­reiš­kia vie­šo­mis pro­tes­to ak­ci­jo­mis. Ko­dėl ug­nia­ge­siai pa­si­rin­ko ne­by­laus pro­tes­to bū­dą?

– Strei­kuo­ti mums drau­džia sta­tu­tas. To­kius pro­tes­tus yra ren­gę prof­są­jun­gos na­riai, ta­čiau tai bū­na lo­ka­li­nės ak­ci­jos, o į gat­ves iš­ei­ti ne­ga­li­me.

– Ug­nia­ge­siai gau­na pa­ly­gin­ti ne­di­de­lius at­ly­gi­ni­mus, o jų dar­be ri­zi­kos ir pa­vo­jų ne­trūks­ta. Ar jie ne­si­jau­čia per­ne­lyg nu­skriaus­ti?

– Mū­sų žmo­nės, pa­ly­gin­ti su po­li­ci­jos pa­rei­gū­nais, iš­ties yra skriau­džia­mi. Al­gir­do But­ke­vi­čiaus Vy­riau­sy­bė po­li­ci­jai sky­rė pa­pil­do­mai lė­šų dar­bo už­mo­kes­čiui. Be­si­kei­čiant va­liu­tai į eu­rus, po­li­ci­ja ir ta­da star­ta­vo ne­vie­no­do­mis są­ly­go­mis.

Kri­zės me­tu tuo­me­tė mū­sų va­do­vy­bė sten­gė­si iš­si­suk­ti ir iš­gy­ven­ti be sko­lų. To pa­sek­mė bu­vo su­ma­žin­tas už­si­ė­mi­mų skai­čius, ob­jek­tų stu­di­ja­vi­mas prak­tiš­kai vi­sai bu­vo su­stab­dy­tas. Šie da­ly­kai at­si­lie­pė tak­ti­niam ug­nia­ge­sių pa­si­ruo­ši­mui.

Prieš kri­zę ug­nia­ge­sių dar­bo už­mo­kes­tis iš­ties bu­vo di­des­nis ir iki šiol li­ko ne­grą­žin­tas. Da­bar pra­de­dan­tis ug­nia­ge­sys į ran­kas gau­na apie 450 eu­rų, tre­jų me­tų sta­žą tu­rin­tis – 520 eu­rų, dau­giau kaip de­šimt me­tų – apie 650 eu­rų.

At­ly­gi­ni­mai iš­ties nė­ra di­de­li, to­dėl daug kas tu­ri ant­rus dar­bus. Tai man ne­la­bai pa­tin­ka, nes tuo­met ug­nia­ge­siai kar­tais at­ei­na per­var­gę, ne­pail­sė­ję, o juk čia la­bai at­sa­kin­gas dar­bas, rei­ka­lau­jan­tis daug iš­tver­mės, bud­ru­mo, jė­gos. Be to, jau po­ra me­tų, kai mums už­dė­jo nau­ją at­sa­ko­my­bę rū­pin­tis sken­duo­lių pre­ven­ci­ja. To­dėl mū­sų dar­bų ap­im­tis yra la­bai pla­ti.

Kar­tais žmo­nės juo­kia­si, kad gais­ri­nin­kai dar­be mie­ga. Jie ne­mie­ga, jie bu­di. Mes esa­me ta tar­ny­ba, ku­ri yra pa­si­ruo­šu­si star­tuo­ti bet ku­rią aki­mir­ką. Yra toks tos­tas: žmo­nės juo­kia­si, kai gais­ri­nin­kai mie­ga, ta­čiau ver­kia, kai jie dir­ba. Tad ge­riau žmo­nės te­gul juo­kia­si, o ša­lis tur­tė­ja, nes gais­rai at­ne­ša tik ne­lai­mes ir nuos­to­lius.

– Koks at­ly­gi­ni­mas ir dar­bo są­ly­gos ug­nia­ge­sius ten­kin­tų?

– Kiek be­duo­tum, žmo­gui vi­suo­met bū­na per ma­žai, nes prie ge­ro grei­tai pri­pran­ta. Ne­ga­lė­čiau įvar­dy­ti su­mų, net eko­no­mis­tai to ne­ga­li pa­sa­ky­ti. Kiek­vie­no žmo­gaus po­rei­kiai skir­tin­gi.

At­ly­gi­ni­mas tu­rė­tų bū­ti toks, kad bū­tų ga­li­ma už­tar­nau­ti pa­do­rią pen­si­ją ir už ją oriai gy­ven­ti. Ta­čiau šian­dien vals­ty­bės to­kie pa­jė­gu­mai, kad ne­ga­li ir kal­tin­ti. Kai pa­si­žiū­ri, vi­si gy­ve­na­me pa­na­šiai.

O dėl dar­bo są­ly­gų, tai ir­gi, ži­no­ma, no­rė­tų­si dirb­ti nau­jes­ne, to­bu­les­ne, sau­ges­ne tech­ni­ka. Vis­kas grei­tai kei­čia­si, to­bu­lė­ja, ta­čiau ir mes ne­sto­vi­me vie­to­je, pa­ma­žu vis­ką at­si­nau­ji­na­me, gau­na­me nau­jų kvė­pa­vi­mo apa­ra­tų, pa­no­ra­mi­nių kau­kių. Tai su­tei­kia dau­giau ga­li­my­bių gel­bė­jant žmo­nes iš už­dū­min­tų pa­tal­pų.

– Į vie­šu­mą ret­kar­čiais iš­len­da is­to­ri­jos, kai dėl pa­se­nu­sių prieš­gais­ri­nės gel­bė­ji­mo tar­ny­bos au­to­mo­bi­lių kai ku­rie eki­pa­žai gais­ra­vie­čių taip ir ne­pa­sie­kia ar­ba ten­ka iki jų trans­por­to prie­mo­nes nu­temp­ti. O kaip šia­me kon­teks­te at­ro­do Aly­taus ug­nia­ge­siai? Ar ir Jū­sų va­do­vau­ja­mos tar­ny­bos au­to­mo­bi­liai yra se­ni, gen­dan­tys? Ar trūks­ta įran­gos?

– No­rė­čiau pa­si­gir­ti, kad mū­sų Aly­taus ap­skri­ties prieš­gais­ri­nė gel­bė­ji­mo val­dy­ba tu­ri vie­ną nau­jes­nių tech­ni­kų. Mū­sų au­to­mo­bi­lių am­žiaus vi­dur­kis yra apie 20 me­tų. Tu­ri­me ir la­bai se­nų, vie­nos au­to­ko­pė­čios yra net 1978 me­tų, ta­čiau vis dar vei­kian­čios. Se­nie­ji, ben­zi­ni­niais va­rik­liais, au­to­mo­bi­liai yra re­zer­ve, ta­čiau jie mums pa­si­tar­nau­ti ga­li esant di­de­liems šal­čiams, jei­gu kar­tais ne­pa­vyk­tų už­ves­ti nau­jes­nės, dy­ze­li­niu ku­ru va­ro­mos tech­ni­kos.

Gais­ri­nės ma­ši­nos yra bran­gios, be jo­kios įran­gos vie­na kai­nuo­ja per du šim­tus tūks­tan­čių eu­rų. Jei­gu su vi­sa įran­ga, tuo­met kai­na iš­ky­la be­veik iki mi­li­jo­no eu­rų.

Pa­ly­gin­ti su vi­sos ša­lies mas­tu, esa­me gan ne­blo­go­je po­zi­ci­jo­je. Vi­si au­to­mo­bi­liai yra už­sie­nie­tiš­ki. Mums daug pa­dė­jo ben­dri su len­kais įgy­ven­din­ti pro­jek­tai. Iš Eu­ro­pos Są­jun­gos lė­šų įsi­gi­jo­me daug ge­ros tech­ni­kos.

Bū­tent per da­ly­va­vi­mą įvai­riuo­se pro­jek­tuo­se Aly­taus ug­nia­ge­siai yra įne­šę di­de­lį in­dė­lį į mies­to biu­dže­tą. Dar kai mū­sų va­liu­ta bu­vo li­tai, bu­vo­me pa­skai­čia­vę, kad per pro­jek­ti­nę veik­lą įsi­gi­jo­me tech­ni­kos už dau­giau nei dvi­de­šimt mi­li­jo­nų li­tų.

Ži­no­ma, pro­jek­tuo­se da­ly­vau­ja­me jau be­veik pen­kio­li­ka me­tų, tad ir kai ku­ri iš jų gau­to fi­nan­sa­vi­mo įsi­gy­ta tech­ni­ka jau pa­sie­kė pen­kio­li­kos me­tų vi­dur­kį, ta­čiau jos būk­lė yra la­bai ge­ra. Au­to­mo­bi­liai per me­tus įva­žiuo­ja tik­rai ne­daug, pa­vyz­džiui, au­to­ko­pė­čios – vos tris šim­tus ki­lo­met­rų.

Tech­ni­ką at­nau­ji­na­me nuo­lat. Vi­sai ne­se­niai su len­kais įgy­ven­di­no­me pro­jek­tą ir įsi­gi­jo­me nau­ją de­vy­nių vie­tų mik­ro­au­to­bu­są ve­žio­ti žmo­nėms, keis­ti pa­mai­nas.

O dėl tų per te­le­vi­zi­ją ro­dy­tų re­por­ta­žų apie se­nus au­to­mo­bi­lius, ku­rie su­gen­da ir ne­nu­vyks­ta į gais­ra­vie­tes, tai kal­ti­nu ne tech­ni­ką, vis­kas pri­klau­so nuo jos prie­žiū­ros. Ži­no­ma, bū­na ne­nu­ma­ty­tų at­ve­jų. Ta­čiau tam yra re­zer­vi­niai au­to­mo­bi­liai. Su­ge­dus vie­nam, vi­sa­da yra ga­li­my­bė jį nuim­ti nuo ri­kiuo­tės ir su­re­mon­tuo­ti. Ko­vi­nė­je ri­kiuo­tė­je esan­tis au­to­mo­bi­lis vi­sa­da pri­va­lo bū­ti tvar­kin­gas.

– Ar Aly­taus ug­nia­ge­siams nie­ka­da ne­bu­vo nu­ti­kę ne­sėk­min­gų at­ve­jų?

– Žmo­gus ne­ga­li ga­ran­tuo­ti dėl sa­vo svei­ka­tos, o dėl tech­ni­kos tuo la­biau. Tar­kim, suo­miš­kas kel­tu­vas yra įno­rin­gas, ja­me – daug kom­piu­te­ri­nių pro­gra­mų, me­te­o­ro­lo­gi­nių da­vik­lių. Jei­gu pu­čia stip­rus vė­jas, tech­ni­ka yra blo­kuo­ja­ma ir dėl to ne­vei­kia. Jei­gu tuo me­tu lop­šy­je yra aukš­tai iš­kel­tas žmo­gus, ava­ri­niu bū­du, per prie­var­tą, rei­kia su­lanks­ty­ti kel­tu­vą ir taip žmo­gų nu­leis­ti že­myn. Tai at­ima daug lai­ko są­nau­dų, ta­čiau vi­sa tai pa­da­ry­ta dėl žmo­gaus sau­gu­mo.

Esant eks­tre­ma­lioms si­tu­a­ci­joms, kar­tais pa­si­kliau­ti pri­mi­ty­via se­ną­ja tech­ni­ka yra ge­riau, ta­čiau taip la­biau ri­zi­kuo­ja­ma ug­nia­ge­sių sau­gu­mu. Ne­lai­mės iš­tik­tam žmo­gui ne­pa­sa­ky­si, kad už­stri­go tech­ni­ka, nes vė­jas per stip­rus. To­kiais at­ve­jais tei­sin­tis la­bai sun­ku, juo­lab kad svar­bi kiek­vie­na mi­nu­tė, ku­ri at­ro­do lyg vi­sos de­šimt.

Be to, ten­ka gir­dė­ti žmo­nes sa­kant, kad ug­nia­ge­siai at­va­žia­vo ne­pa­kan­ka­mai ap­si­rū­pi­nę van­de­niu ar­ba iš vi­so be jo. Iš tik­rų­jų, nau­do­jant ga­lin­ges­nį švirkš­tą, per ku­rį iš­bė­ga sep­ty­ni lit­rai per se­kun­dę, tri­jų to­nų van­dens tal­pyk­la iš­tuš­ti­na­ma per tris, tris su pu­se mi­nu­tės. Žmo­nėms sun­ku tai įro­dy­ti.

– Aly­taus ap­skri­ties prieš­gais­ri­nė gel­bė­ji­mo val­dy­ba at­nau­ji­no ir sa­vo iš­ori­nį fa­sa­dą – bu­vo re­no­vuo­ti pa­sta­tai. Vi­sa tai šian­dien tu­ri­te taip pat tik dėl sa­vo di­de­lių pa­stan­gų, ieš­ko­jo­te, pra­šė­te, ra­šė­te pro­jek­tus?

– Pir­mos Aly­taus ko­man­dos pa­sta­to fa­sa­do re­mon­tas bu­vo at­lik­tas prieš po­rą me­tų. Te­ko nu­min­ti il­gą ke­lią, kad gau­tu­me tam fi­nan­sa­vi­mą. Ant­ros ko­man­dos pa­sta­tas, kur įkur­tas Ben­dro­sios pa­gal­bos cen­tras, bu­vo fi­nan­suo­tas iš in­ves­ti­ci­nio pro­jek­to. 2007–2013 me­tų pro­gra­mo­je bu­vo pri­pa­žin­tas ge­riau­siu in­ves­ti­ci­niu pro­jek­tu. Tai bu­vo di­de­lis įver­ti­ni­mas, vai­ni­ka­vi­mas vi­so mū­sų pa­da­ry­to dar­bo. Sten­gia­mės daug pa­tys, nes jei­gu sė­dė­si ant pe­čiaus, tai nie­kas nie­ko ir ne­at­neš.

– Kaip Lie­tu­vos ug­nia­ge­siai at­ro­do už­sie­nio kon­teks­te? Ar šio­je sri­ty­je vis dar esa­me at­si­li­kę nuo ki­tų ša­lių pa­tir­ties?

– Ku­rį lai­ką bu­vo­me at­si­li­kę nuo Va­ka­rų ša­lių, ta­čiau šian­dien ga­liu tvir­tai pa­sa­ky­ti, kad esa­me ly­gia­ver­čiai su vi­sos Eu­ro­pos ug­nia­ge­siais. Lie­tu­vos prieš­gais­ri­nė gel­bė­ji­mo tar­ny­ba tu­ri to­kią pa­čią įran­gą, prie­mo­nes, ga­li­my­bes. Gal­būt kiek pras­tes­ni pa­sta­tai, ta­čiau Aly­tus ir šio­je sri­ty­je tik­rai ne­nu­si­lei­džia. Žmo­nės ga­li bū­ti ra­mūs, nes mū­sų ug­nia­ge­siai tu­ri vis­ką, kas šiuo­lai­kiš­ka.

– Ar bū­na to­kių ug­nia­ge­sių, ku­rie pra­dė­ję dirb­ti su­pran­ta, kad tai vi­sai ne jų sfe­ra?

– Tik­rai bū­na, kad su to­kiu pa­si­rin­ki­mu ne­pa­tai­ko. Da­bar gal kiek ma­žiau, nes su­stip­rė­jo ug­nia­ge­sių pa­ruo­ši­mas, juos mo­ko de­vy­nis mė­ne­sius, prieš sto­jant į mo­kyk­lą jiems ten­ka lai­ky­ti įvai­rius tes­tus.

Kiek­vie­nas mū­sų ug­nia­ge­sys ga­li bū­ti po­li­ci­nin­ku, bet ne kiek­vie­nas po­li­ci­nin­kas ga­li bū­ti ug­nia­ge­siu. Juk čia rei­kia ne­tu­rė­ti bai­mių aukš­čiui, už­da­roms pa­tal­poms, bū­ti po van­de­niu, po le­du. Tik­rai ne kiek­vie­nas žmo­gus ga­li bū­ti at­spa­rus dau­gy­bei psi­cho­lo­gi­nių kom­plek­sų.

Anks­čiau mes at­ėju­siems nau­jo­kams duo­da­vo­me iš­ban­dy­mą – iš­leis­da­vo­me ko­pė­čias ir jiems rei­kė­da­vo nie­kur ne­at­rem­to­mis jo­mis už­lip­ti aukš­tyn. Bu­vo at­ve­jis, kai žmo­gus už­li­po iki pu­sės jų, o nu­lip­ti jau ne­ga­lė­jo. Te­ko jį nuo ten nu­kel­ti, nes pa­si­da­rė sil­pna, blo­ga. Ta­da vos at­plė­šė­me jį nuo ko­pė­čių, į ku­rias bu­vo tvir­tai įsi­ki­bęs.

– Koks Jū­sų po­žiū­ris į ug­nia­ge­ses mo­te­ris?

– No­rin­čių­jų dirb­ti pa­gal šią pro­fe­si­ją bu­vo ir pas mus. Ta­čiau į tai tu­riu tvir­tą po­žiū­rį. Gal­būt kaž­kas ma­ne ga­li ap­kal­tin­ti, kad esu ly­čių ne­ly­gy­bės ša­li­nin­kas, ta­čiau tai yra vy­riš­ka pro­fe­si­ja ir mo­te­rims čia ne vie­ta.

Ger­biu mo­te­ris, su­tin­ku, kad jos tu­ri gau­ti vie­no­das al­gas, ta­čiau fi­ziš­kai mo­te­rys vi­suo­met bus sil­pnes­nės už vy­rus. Tai už­prog­ra­muo­ta ge­ne­tiš­kai.

Mū­sų pro­fe­si­jo­je net sil­pnų vy­rų ne­rei­kia. Kaip pa­vyz­dį ga­liu pa­mi­nė­ti au­to­ava­ri­jos lik­vi­da­vi­mą, kur dvi­de­šimt ki­log­ra­mų sve­rian­čio­mis hid­rau­li­nė­mis žnyp­lė­mis rei­kia pa­si­mo­si­kuo­ti, pa­dau­žy­ti me­ta­lus bei su­kar­py­ti su­dau­žy­tą au­to­mo­bi­lį, kad iš­trauk­tų pri­spaus­tą žmo­gų. Jūs tik įsi­vaiz­duo­kit, kiek rei­kia jė­gos, iš­tver­mės. Tai sun­kus fi­zi­nis dar­bas.

Ly­giai taip pat yra ir ga­lin­gais švirkš­tais ge­si­nant gais­rus. Kai de­ga di­de­li pa­sta­tai ir per švirkš­tą pa­lei­džia 12 at­mo­sfe­rų spau­di­mą, žar­ną ten­ka lai­ky­ti trims vy­rams, ku­rie bū­na įsi­rė­mę taip, kad net pa­ju­dė­ti ne­įma­no­ma. Krū­viai bū­na di­de­li, nie­kas ne­skai­čiuo­ja jė­gų.

– Jums taip pat kaž­ka­da te­ko dirb­ti ug­nia­ge­siu. Ko­kių bai­siau­sių nu­ti­ki­mų bu­vo per Jū­sų prak­ti­ką?

– Oi, jų bu­vo dau­gy­bė. Pa­me­nu, kai įė­jau į de­gan­čią pa­tal­pą, ku­rio­je per dū­mus ne­bu­vo nie­ko ma­ty­ti ir įkri­tau pro įlū­žu­sias grin­dis. Tie­siog pra­din­gau dū­muo­se, lieps­no­se. Ta­da, pa­me­nu, ne­ži­nau kaip, tur­būt oru, iš­si­ke­be­rio­jau iš tos duo­bės, į ku­rią įlū­žau. To­kio­mis eks­tre­ma­lio­mis si­tu­a­ci­jo­mis ad­re­na­li­nas su­tei­kia jė­gų ir veiks­mus at­lie­ki žai­bo grei­tu­mu.

Dar pa­me­nu at­ve­jį, kai įsi­plies­kė gais­ras Aly­taus pa­tai­sos na­mų dirb­tu­vė­se. Ten pri­dū­mi­no tiek, kad ne­ga­lė­jai ma­ty­ti sa­vo iš­ties­tos plaš­ta­kos. Ta­čiau mums rei­kė­jo įei­ti į pa­tal­pą, su­ras­ti gais­ro ži­di­nį ir jį už­ge­sin­ti. Tri­se įė­jo­me lai­ky­da­mi žar­ną, aš bu­vau pas­ku­ti­nis. Stai­ga kaž­ko­dėl la­bai ne­jau­kiai pa­si­jau­čiau, ne­są­mo­nin­gai pa­ju­tau, kad man kaž­kas al­suo­ja į nu­ga­rą. At­si­su­ku, o ten – ka­li­nys su me­ta­li­niais dan­ti­mis. Per kū­ną per­ėjo šiur­pai, juk ne­ga­li ži­no­ti, ką jis da­rys ir ko­kiu tiks­lu jis ten bu­vo.

Pa­si­ro­do, jis ėjo pas­kui mus, kad ga­lė­tų šį bei tą iš­si­neš­ti, ta­čiau iš už­dū­min­tos pa­tal­pos pats iš­ei­ti ne­ga­lė­jo, pa­si­kly­do, to­dėl jam nie­ko ki­to ne­li­ko, kaip tik sek­ti pas­kui mus.

– Ko­kie Jū­sų at­ei­ties lū­kes­čiai?

– Pir­miau­sia sie­kia­my­bė tu­rė­tų bū­ti, kad žmo­nės dau­giau už­dirb­tų, tu­rė­tų ge­res­nes dar­bo są­ly­gas. Ta­čiau vi­sa tai tu­ri pa­ro­dy­ti lai­kas, kas iš tų tuš­čių, ne­įgy­ven­di­na­mų pa­ža­dų? Aš lai­kau­si to­kios nuo­mo­nės: ge­riau žvir­blis sau­jo­je, nei jau­tis gi­rio­je. Per vie­ną die­ną to­kių dar­bų pa­da­ry­ti ne­įma­no­ma, rei­kia at­si­žvelg­ti ir į vals­ty­bės eko­no­mi­ką, pa­jė­gu­mus. Juk pro­tes­tuo­ti ga­lė­tu­me vi­si, ta­čiau rei­kia tu­rė­ti iš ko ge­rin­ti są­ly­gas.

Vi­sa tai ži­no ir su­pran­ta ir ug­nia­ge­siai. Ta­čiau pro­tes­tuo­ti ir siek­ti sau ge­res­nio vi­suo­met ga­li­ma, kaip ir ra­cio­na­liau pa­nau­do­ti fi­nan­sus. Mes vi­si ti­ki­mės ge­res­nio gy­ve­ni­mo.

 

Laura BALIUKONIENĖ

Rekomenduojami video