Šiuo metu kylant degalų kainoms žmonės atidžiau renkasi degalines, lygina jų siūlomas kainas. Tačiau į degalinę „Olerex“ užsukęs gyventojas skundėsi, kad degalinė naudojasi situacija ir bando pirkėjus klaidinti, nurodydama dvigubas kainas. Vieną kainą nurodo stende, o kitą, jau didesnę – ant degalų pylimo kolonėlės. Degalinė teisinasi, kad visiems pirkėjams pritaiko nuolaidą, o informacija apie kainas nurodo lentelėse šalia kolonėlių ir prie kasos.
Portalo tv3.lt
skaitytojas Mantas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi)
skundėsi, kad degalinė „Olerex“ klaidina ir apgaudinėja pirkėjus dėl
kuro kainų.
„Pritrūkęs degalų kelyje Via Baltica užsukau į artimiausią degalinę Aristavos kaime, Kėdainių rajone. Kuro švieslentėje buvo nurodyta, kad litras dyzelino kainuoja 1,19 euro. Panaši kaina buvo ir kitose degalinėse, kurias pravažiavau. Tad nusprendžiau šioje degalinėje pripildyti kuro baką.
Tačiau pildamas kurą netyčia žvilgtelėjau į besisukančius litrų skaičius
ir pamačiau, kad litras dyzelino kainuoja nebe 1,19, bet jau 1,31 euro.
Prisipylęs pilną baką nuėjau prie kasos išsiaiškinti, kodėl skiriasi
kuro kaina“, – pasakojo vyras.
Anot Manto, iš pradžių, jis pagalvojo, kad įsivėlė klaida, gal iš
tikrųjų kuro kaina ir yra 1,31 euro.
„Paklausiau darbuotojos, kokia iš tikrųjų yra kaina, ji man paaiškino,
kad pritaikė nuolaidą.
Darbuotoja aiškino, kad yra kažkokios sutartys,
pagal kurias vieniems taikomos nuolaidos, kitiems – ne.
Tada pasakiau, kad tai yra žmonių apgaudinėjimas, bet degalinės
darbuotoja ėmė tikinti, kad visiems ta nuolaida yra taikoma“, – sakė
vyras.
Anot jo, kažkokios nuolaidos atrodo labai keistai, juk darbuotoja jas
gali pamiršti pritaikyti.
„Gerai, kad pastebėjau skirtingas kainas, o jeigu žmogus neatkreips į
tai dėmesio? Be to, tuo keliu vyksta daug užsieniečių, jie irgi gali net
nepastebėti, kad kainos skiriasi. Tad manau, kad tokiu būdu degalinė
siekia pasipelnyti“, – piktinosi Mantas.
Visiems pirkėjams taikomos nuolaidos?
Degalinių tinklą „Olerex“ valdančios įmonės „Gelvybė“ direktoriaus
pavaduotojas Vytas Bilskis sakė, kad ši situacija dėl kainų jam žinoma
ir apie tai su degalinės personalus jau buvo pasikabėta.
„Apgailestaujame, kad klientui kilo abejonių net po to, kai jam buvo
paaiškinta kainų ir nuolaidų sistema, kuri pas mus degalinėje yra tokia
pati, kaip daugelyje kitų degalinių tinklų.
Noriu atkreipti dėmesį, kad degalų kainos kreditiniams klientams skiriasi nuo visiems kitiems klientams taikomos kainos, kurie moka už degalus grynaisiais arba bankine kortele. Jūsų skaitytojo apsilankymo metu degalinės kasose ir kolonėlėse nustatyta dyzelino kaina kreditiniams klientams buvo 1,31 euro.
Visiems klientams, kurie
atsiskaito grynais ar bankine kortele tuo metu dyzelinui buvo taikoma
0,12 euro nuolaida, kas atitinka kainų stende rašomą kainą – 1,19 euro.
Šiuo metu degalinėje kainos jau pakitusios“, – kainas komentavo įmonės
direktoriaus pavaduotojas.
REKLAMA
Anot jo, degalinėje užrašai apie kainas su paaiškinimais yra trijose
vietose – ant kainų stendo, ant degalų kolonėlių ir prie kasos.
„Ant kainų stendo yra užrašas – nurodyta degalų kaina stende galioja atsiskaitant grynaisiais ar banko kortele. Tai reiškia, kad klientas gauna nuolaidą nepriklausomai, ar jis turi nuolaidų kortelę, ar ne“, – sakė V. Bilskis. Tačiau anot jo, ant degalų pylimo kolonėlių kaina jau yra kitokia, be nuolaidos.
„Bet šalia kolonėlių yra lentelės su taikomomis kainomis pagal
atsiskaitymo formas. Ten nurodyta kaina atsiskaitant debetine ar
kreditine kortele ir atsiskaitant grynaisiais ar bankine kortele.
Prie kasos yra dar viena lentelė, kur išvardintos degalų kainos jau su
nuolaida atsiskaitant grynaisiais ar banko kortele“, – pasakojo V.
Bilskis.
Jis pabrėžė, kad jokios apgaulės nėra ir nuolaidos yra taikomos visiems.
„Ateityje stengsimės dar aiškiau komunikuoti, tuo pačiu tikimės klientų
atidumo užrašams“, – sakė V. Bilskis.
Sulaukė ir daugiau skundų
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) komentuodama šį
atvejį teigė, kad sulaukia ir daugiau žmonių skundų dėl kainų
klaidinimo, nepritaikytų nuolaidų degalinėse.
„Įstatymas nurodo, kad prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas
privalo aiškiai ir suprantamai vartotojui pateikti informaciją apie
įsigyjamą prekę ar paslaugą. Jeigu pardavėjas to nepadaro, pavyzdžiui,
pateikia klaidingą informaciją apie kainą, jis turi atlyginti pirkėjo
patirtus nuostolius.
Vartotojai, kurie nusipirko prekę ar paslaugą už didesnę kainą nei buvo
nurodyta arba jiems buvo suteikta neaiški informacija apie kainą, turėtų
tai užfiksuoti ir su pirkimo kvitu kreiptis į pardavėją.
Pirkėjai turi
nurodyti ir savo reikalavimą. Pavyzdžiui, grąžinti permoką. Taip pat
apie pastebėtus kainų neatitikimus vartotojas turi teisę pranešti VVTAT
pateikdamas tai patvirtinančius įrodymus“, – patarė tarnyba.