Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Sutuoktiniai automobilyje praleis artimiausius ketverius metus

Savo kelionių automobilį pavadinę „Troba“, panevėžiečiai Alma ir Audrius Sutkai jame išties gyvens – praleis artimiausius ketverius metus. Mat jie išsiruošė į neregėtą kelionę – per 4 metus apvažiuoti pasaulį ir pamatyti net 1 000 įdomiausių pasaulio vietų. Per kelionę ketina įveikti maždaug 250 tūkst. kilometrų. Vakar du šiai kelionei parengti visureigiai keltu išplaukė į Argentiną, kur lapkritį nuo Ušuaja miesto Argentinos ugnies žemėje link Peru prasidės lietuvių kelionė.

Nelaukti senatvės

Žinomas visureigių sporto entuziastas ir patyręs keliautojas Audrius Sutkus „Valstiečių laikraščiui“ teigia, kad išsiruošti į tokią kelionę svajojo nuo vaikystės, kai pamatė savo mamą, skaitančią knygą, ką būtina pamatyti ir nuveikti iki senatvės. „Ten buvo rašoma apie 500 dalykų, tačiau visą laiką galvojau, kodėl tik 500 ir kodėl reikia laukti senatvės, kodėl negalima daryti anksčiau? Pagaliau ryžomės tokiai avantiūrai“, – šypsosi pašnekovas.

Santūrioji Alma Sutkienė, paklausta, ar nebaugu leistis į ketverių metų nežinomybę, tvirtina: „Visai nebaisu ir tai visai ne avantiūra, kaip sako Audrius, o seniai brandintas ir gerai apgalvotas kelionės planas, kuriam rimtai pradėjome ruoštis prieš trejus metus.“ Ji nerimauja tik dėl tų, kuriuos tenka palikti ketveriems metams Lietuvoje, – čia liekančių solidaus amžiaus tėvų, rūpi, kad vaikai būtų sveiki.

Idėja visą laiką plazdeno panevėžiečių šeimoje, tačiau per mokslus, darbus ir kitas veiklas jai neskyrė pakankamai dėmesio. Vis dėlto maždaug prieš trejus metus jiedu nusprendė, kad reikia išsiruošti į kelionę aplink pasaulį ir aplankyti 1 000 įdomiausių vietų. Beveik trejus metus truko pasiruošimo darbai – buvo nuspręsta parduoti net šalia Panevėžio esantį šeimos namą.

A.Sutkus – vienas iš keliautojų visureigiais klubo „Bastūnas“ įkūrėjų ir šiomis transporto priemonėmis išnaršė daugybę Lietuvos kampelių, be to, visureigiais važiavo į Sibirą, Mongoliją, Afriką, dalyvavo „Ladoga Trophy“ bekelės maratone ir daugybėje kitų varžybų.

„Laiką kelionei pasirinkome viską gerai apsvarstę – jauniausia dukra šiemet išvyko studijuoti į Didžiąją Britaniją, tad namuose liekame dviese. Užuot galvoję, ką veikti tuščiuose namuose, nusprendėme juos parduoti ir iškeliauti aplink pasaulį“, – pasakoja A.Sutkus.

Užtiesalas ant Sutkų lovos name ant ratų padarytas iš daugybės Audriaus įvairiose bekelės varžybose per du dešimtmečius gautų marškinėlių.

Ąžuolas – sėkmei

Sutuoktiniai į kelionę leidžiasi dviem specialiai tam paruoštais ir gyventi pritaikytais pikapais „Nissan Navara“. Antruoju pikapu, pakrikštytu „Gryčia“, kartu keliaus egzotikos mėgėjai, kurie, susimokėję tam tikrą sumą pinigų, prie Sutkų šeimynos prisijungs skirtingais etapais ir palengvins visos kelionės finansinę naštą. Planuojama, kad vieno tokio etapo trukmė sieks apie 40–50 dienų.

Įdomu tai, kad kelionei paruošti automobiliai nėra standartiniai, jie tarsi sulipdyti iš dviejų dalių: važiuoklės „Nissan Navara“ ir JAV gaminamų turistinių namelių, kurie tvirtinami ant pikapo važiuoklės ir, esant reikalui, nuimami. Todėl, nuvykus į norimą vietą, namelį galima nuimti nuo pikapo ir, naudojant specialias atramas, pastatyti ant žemės, o pikapu be namelio galima aplankyti greta esančias norimas vietas.

Kaip ir kemperiuose, šiuose nameliuose įrengta lova, daugybė daiktadėžių, nedidelė virtuvėlė, miniatūrinis dušas ir tualetas, suoliukas. Taip pat įrengtas staliukas su ąžuoliniu stalviršiu, kuris, apvertus į kitą pusę, tampa šachmatų lenta. „Kai kas klausia, kodėl dariau staliuką iš sunkaus ąžuolo, juk galima panaudoti lengvesnes medžiagas, tačiau esu įtikinęs, kad negalima į tolimą kelionę išvykti be lietuviško ąžuolo, kuris suteiks mums stiprybės ir sėkmės“, – sako Audrius.

Viduje – ankšta

Dar viena įdomi detalė – užtiesalas, ant Sutkų lovos name ant ratų, padarytas iš daugybės Audriaus įvairiose bekelės varžybose per du dešimtmečius gautų marškinėlių. Tad užtiesalas – spalvingas, įdomus ir net turintis simbolinę prasmę – tarsi pabrėžiantis vieno gyvenimo etapo pabaigą ir naujo pradžią.

„Prieš namo pardavimą dėliojau įvairius daiktus ir pamačiau, kad turiu labai daug pačių įvairiausių marškinėlių, kurių net nebuvau užsivilkęs. Pamaniau, kad išmesti gaila, nes jie yra savotiškas prisiminimas, tuomet man ir dukrai kilo mintis iš jų padaryti užtiesalą lovai“, – išradingumu stebina pašnekovas.

Pačiame namelyje ant ratų gana ankšta – dviese vos pakanka vietos apsisukti. Žinia, prie erdvaus nuosavo namo su didžiuliu sklypu, pirtimi ir senoviniu kluonu pripratusiems sutuoktiniams praleisti ketverius metus tokiomis sąlygomis bus nelengva. Be to, didžiąją kelionės dalį jie bus ne vieni – greta nuolat sukiosis antru išnuomotu automobiliu keliaujantys nuotykių mėgėjai su skirtingais pomėgiais, charakteriais ir gyvenimo supratimu.

Audrius apie tai nedaugžodžiauja, tik parodo prie kelionių namelio pritvirtintą konstrukciją, kuri išsiskleidžia lyg keliasdešimties metrų stoginė. Taip sukuriama papildoma erdvė aplink namelį, o, nuleidus užuolaidas, stoginė virsta savotiška palapine, kuri sukuria dar daugiau privatumo: „Manau, čia ir leisime laiką tuo metu, kai nevairuosime automobilio.“ Priklausomai nuo trasos ir pasirinkto maršruto, per dieną keliautojai tikisi įveikti nuo 400 iki 1 000 kilometrų.

Panevėžiečiai savo kelionių automobilį pavadino „Troba“.

Sunkus namas ant ratų

Standartiniai pikapai „Nissan Navara“, ruošiami ilgai ir sudėtingai kelionei skirtingomis gamtinėmis sąlygomis, buvo patobulinti – vietoj daugiasvirtės pakabos sumontuota linginė su reguliuojamo kietumo oro pagalvėmis.

Labai svarbu, kad pakaba atlaikytų didesnį svorį nei įprastas šiam pikapui – mat dėl ant rėmo tvirtinamo namo su visais baldais, vandens ir degalų bakais, generatoriumi, papildomais slenksčiais ir saugumo elementais automobilio svoris siekia kiek daugiau nei 3 tonas. Palyginkime: maždaug tiek sveria šarvuoti automobiliai.

Taip pat teko rinktis specialias tokį svorį atlaikančias patikimo gamintojo padangas ir ne mažiau svarbu, kad jų būtų galima įsigyti labai skirtingose pasaulio vietose visos kelionės metu. „Apsistojome ties „GoodYear“ gamintojais, kurie padangas gamina jau 120 metų ir jų galima įsigyti net tolimiausiose pasaulio kampeliuose – juk per kelionę iš viso planuojame sunaudoti 36 padangas“, – „Valstiečių žinioms“ pasakoja A.Sutkus. Beje, rinkdamasis visureigius kelionei A.Sutkus taip pat kreipė dėmesį, kad šie turėtų kuo platesnį aptarnavimo tinklą visame pasaulyje.

Degalų burtai Afrikoje

„Daugelis klausia, ką darysiu ištikus kokiai nors bėdai? Ogi ieškosiu artimiausio „Nissan“ serviso ir ten gausiu kvalifikuotą pagalbą. Tikrai nepulsiu po automobiliu su įrankių dėže – galbūt kai kam taip atrodo labai romantiška, bet taip būna tik knygose. Realiame gyvenime kiekvienas turime daryti tai, ką geriausiai išmanome, tad serviso meistrai ir turi taisyti mašinas“, – žodžių į vatą nevynioja pašnekovas.

Tiesa, jis prasitaria, kad dėl viso pikto vežasi „Nissan“ diagnostinį kompiuterį, kuris kelionėje leistų pačiam pataisyti nedidelius elektroninės įrangos gedimus ir sureguliuoti variklio darbą.

Taip pat automobiliuose sumontuoti papildomi degalų filtrai, kurie turėtų būti itin aktualūs Afrikoje, kur degalų kokybė labai bloga. „Iš patirties žinau, kad Afrikoje reikia piltis degalus kuo spalvingesnėje ir prašmatnesnėje degalinėje, prieš pilant į baką, reikia šiek tiek degalų įpilti į plastikinį buteliuką: jeigu spalva ne žalia ir jeigu buteliuke nepradeda sluoksniuotis dyzelinas ir vanduo, vadinasi, galima pilti ir į baką“, – vaizdingai pasakoja keliautojas.

Aplankys 140 valstybių

Pirmoji vieta, į kurią keliautojai nuskris lapkričio pirmosiomis dienomis, bus Ušuaja miestas Argentinoje, toliau maršrutas drieksis per Argentiną ir Čilę, tačiau nesieks Bolivijos ir Paragvajaus. Tuomet sutuoktiniai atvyks į Peru, leisis per Braziliją žemyn, pasieks Buenos Airės ir tada keliaus į Rio de Žaneirą. Vėliau maždaug dešimčiai dienų kelsis į Antarktidą.

Iš viso keliautojai planuoja aplankyti apie 140 valstybių, tačiau numatyti politinę situaciją kai kuriose pasaulio dalyse yra neįmanoma. Pavyzdžiui, šiandien visiems keliautojams rekomenduojama aplenkti rytinę Ukrainos pusę, Siriją, Somalį, tačiau po 2–3 metų tokių valstybių ar teritorijų skaičius gali padidėti.

„Šiandien pasaulyje yra 23 valstybės, į kurias įvažiuoti nerekomenduojama – mes jas aplenksime. Pavyzdžiui, vienas iš mūsų sąrašo stebuklų – istorinis Timbuktu miestas Malyje, tačiau dabar jis yra subombarduotas džihadistų ir mes jį būsime priversti aplenkti“, – teigia A.Sutkus.

Nemažai laiko tenka sugaišti biurokratinėms procedūroms – vizoms, leidimams ir kitiems formalumams. Vienose šalyse reikia vizų, kitose – įvairių raštų, kad neketini parduoti automobilio, trečiose – muitininkai tiesiog nori pasipelnyti.

 

Rekomenduojami video