Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Žiema neatleidžia klaidų

Savaitgalį Kretingos rajone įvyko šiurpi avarija. Tempiamas automobilis išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir kaktomuša susidūrė su kita mašina. Eismo įvykio metu žuvo tempiamo automobilio vairuotojas ir buvo sužeisti visi trys kito automobilio, važiavusio savo eismo juosta, keleiviai, tarp jų – ir mažametė mergaitė.

Gali užstrigti mechanizmai

Pagal Kelių eismo taisykles, naudotis lanksčiąja vilktimi draudžiama esant plikledžiui. Taip pat net ir esant idealioms sąlygoms tempimo greitis negali viršyti 50 km/val. Šiurpi nelaimė galėjo nutikti todėl, kad vairuotojai pamiršo abu šiuos reikalavimus. Anot Vilniaus vairavimo mokyklos vadovo Kęstučio Vaicekiūčio, į priešingą eismo juostą tempiamas automobilis gali išvažiuoti labai lengvai. Žiemą pavojų kelia ne tik slidi kelio danga, bet ir šaltis, nes didesnė rizika, kad užstrigs stabdžių trinkelės.

K.Vaicekiūčio teigimu, taip pat gali užsikirsti ir kurio nors rato guolis, o tada automobilis gali iššokti į priešingos krypties eismo juostą arba nuvažiuoti nuo kelio, paskui save patraukdamas tempiantį automobilį. Tempiamo automobilio vairuotojo galimybės suvaldyti slydimą yra labai ribotos. Nedirbant varikliui, neveiks ne tik ABS ir kitos elektroninės pagalbos sistemos, bet ir vairo bei stabdžių stiprintuvai.

Pasak K.Vaicekiūčio, papildomas pavojus gali kilti ir esant stabdymo jėgos netolygumui ant vienos ašies. „Jei stabdymo jėgos ratams ant vienos ašies bus skirtingos, stabdant automobilis gali apsisukti“, – sakė K.Vaicekiūtis. Jo nuomone, žmonės turėtų įvertinti automobilio tempimo žiemą riziką ir kviesti techninės pagalbos automobilį.

Būtina transportuoti autovežiu

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, staiga atšalus orams sausį, techninės pagalbos kelyje poreikis išaugo 4 kartus. Dažniausiai klientai kreipdavosi prašydami pagalbos užvesti variklį ir transportuoti sugedusį automobilį į jų numatytą vietą.

„Prasidėjus sausiui, Lietuvoje įsivyravo tikra žiema ir termometro stulpelis nukrito iki daugiau nei 20 laipsnių šalčio, po geros savaitės vėl atšilo ir šalį užvertė lavina sniego. Staigūs orų pokyčiai pasijuto ir šalies keliuose. Nuo sausio 4 d. techninės pagalbos kelyje poreikis išaugo net keturis kartus. Pasipylė įvairių automobilių gedimų, ypač aušinimo sistemos, kuriai atsisakius veikti variklis gali labai greitai perkaisti ir sugesti. Automobiliais su tokiais gedimais važiuoti negalima, juos reikia transportuoti autovežiu. Taip pat daug nusiskundimų gavome dėl degalų sistemos gedimų: užšalusio dyzelino, užsikimšusių filtrų. Buvo ir gausybė elektros sistemos sutrikimų: automobilio generatorių, starterių gedimų. Na, ir, be abejo, tradiciškai daug kam išsikrovė akumuliatoriai“, – komentavo BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Remiantis draudimo bendrovės BTA partnerės UAB „Altas assistance“ duomenimis, 40 proc. nukentėjusiųjų kreipėsi dėl automobilio užvedimo, 57 proc. – dėl automobilio transportavimo į saugomą aikštelę ar automobilių servisą. Daugiausia techninės pagalbos iškvietimų „Altas Assistance“ sulaukė iš vyrų, jų kreipėsi 76 proc., o moterų – 24 proc. Pasak A.Žiukelio, tokia situacija nėra neįprasta, nes Lietuvoje vis dar įprasta, kad šeimoje automobiliu turi rūpintis vyras.

Reikšmingos visos smulkmenos

Net jei automobilio langai neužšalę, nereikia gramdyti ledo nuo stiklo, prieš važiuojant vis tiek reikia atkelti valytuvus nuo stiklo. Jie gali būti prišalę ir, jei bandysite įjungti juos, galite sugadinti arba valytuvus, arba jų mechanizmą.

Jei tik įmanoma, esant dideliems šalčiams, derėtų atsisakyti trumpų kelionių. Užvedinėdami variklį, šildydami saloną, langus, įjungę šviesas, sunaudojame labai daug automobilio energijos, kurią reikia atkurti. Važiuojant trumpą atstumą, ji nespėja atsikurti, antram užvedimui jos gali nepakakti. Ištikus nesėkmei, geriau kviesti profesionalią pagalbą.

Reikėtų reguliariai patikrinti transporto priemonės aušinimo ir kitų eksploatacinių skysčių lygį, stebėti elektros sistemą (generatoriaus darbą, akumuliatoriaus būklę), papildyti atitinkamai pagal oro temperatūrą specialaus langų plovimo skysčio. Vertėtų po ranka pasidėti ledo grandiklį ir skystį, atitirpinantį užšalusius langus. Ypač atsargiai stabdyti reikia prieš kelio duobes ar kitus nelygumus, nes esant žemai temperatūrai pakabos detalės tampa trapesnės. Jos gali būti sugadintos esant daug mažesnei apkrovai nei esant teigiamai temperatūrai.

Svarbu nepamiršti savęs

Besileidžiantieji žiemos keliais turėtų pasirūpinti tinkama apranga, jei atsitiktų nelaimė ir automobilis sugestų. Neatsiejami atributai – pirštinės, kepurė ir kiti žiemos aksesuarai, taip pat įkrautas telefonas, ypač prieš tolimesnes keliones, kad prireikus būtų galimybė išsikviesti pagalbą.

2015 m. BTA užregistravo 41 120 įvykius ir išmokėjo daugiau nei 31,5 mln. eurų draudimo išmokų. „Brangiausias“ įvykis, į kurį pateko juridiniai asmenys, apsidraudę kasko draudimu, BTA atsiėjo 67 tūkst. eurų.

Rekomenduojami video