Perka ekstremalai
„Keturračių įvairovė gausi. Nors dauguma jų skirti ūkio reikmėms, pagrindiniai šių transporto priemonių pirkėjai – ne ūkininkai. Labiausiai keturračiai traukia ekstremalus. Tik jie ūkio darbams skirtą techniką naudoja sportui“, – teigė keturračiais „Yamaha“ prekiaujantis Linas Varnelis. Dėl ekstremalų pomėgio atokiuose gamtos kampeliuose ieškoti iššūkių į keturratininkus šnairuoja ir girininkai, ir žemių, miškų bei nuošalių sodybų savininkai. Išrausti, giliomis provėžomis išvagoti miško keliukai, nuniokotos samanų paklotės, išlaužyti jaunuolynai... Tokį vaizdą dažnai galima išvysti miškuose, kuriuose vėją gaudo šių transporto priemonių aistruoliai. „Keturračio skleidžiamas triukšmas gąsdina žvėris, jie bėga iš miško, ypač pavasarį, kai veda vaikus“, – sakė Vilniaus miškų urėdijos urėdas Artūras Nanartavičius. Didžiausią galvos skausmą girininkams kelia stiprių pojūčių mėgėjai, kurie mišką regi kaip poligoną sportinio vairavimo meistriškumui tobulinti. Ekstremalams ramiai važiuoti nuobodu, todėl išvydę statesnę kalvą ar sunkiau įveikiamą ruožą jie strimgalviais puola užkariauti kliūties. Šie asmenys – savita eismo dalyvių grupė. Nors ji ir negausi, tačiau praktiškai nesuvaldoma. Dėl nežaboto ekstremalų siautėjimo keturračiai nepagrįstai pelnė chuliganiškos transporto priemonės reputaciją.Lengva valdyti
Dauguma šiuolaikinių keturračių turi vairo stiprintuvus. Dėl įdiegtų technologijų šią transporto priemonę valdyti nėra sunku. Vis dėlto vairuoti keturratį – ne tas pats, kas valdyti automobilį ar motociklą. Važiuojant keturračiu posūkyje nereikia pasvirti į šoną, bet tenka pakilus nuo sėdynės savo kūnu atsverti šios transporto priemonės masę. Panašiai, kaip kad daro buriuotojai, valdantys jachtą. Norint padidinti greitį dešinės rankos nykščiu spaudžiama maža svirtelė, todėl galima tvirtai laikytis abiem rankomis įsikibus į vairą. Į šiuolaikiškus keturračius montuojami variatoriai – automatinės bepakopės pavarų dėžės. Dėl šios transmisijos ne tik tampa lengviau valdyti motociklą, bet ir galima važiuoti sulėtintos eigos režimu ar stabdyti varikliu. Tai praplečia keturračio pravažumo ir panaudojimo galimybes.Plati pasiūla
Vis dėlto yra keturračių, tinkančių ir darbams, ir sportui. „Kompanijos „Yamaha“ flagmanas modelis „Grizzly“ – tikras pelkių monstras. Jis yra patikimas, lengvas, pasižymi neįtikėtinai geru pravažumu, todėl šį modelį renkasi dauguma purvo mėgėjų. Tačiau „Grizzly“, kaip ir artimiausias jo varžovas „Suzuki“, nepasižymi itin gerais stabdžiais“, – teigė motorinės technikos ekspertas Miniotas Semėnas. Jo teigimu, Lietuvoje populiaresni „Yamaha“ keturračiai. Mūsų kaimynai estai pirmenybę teikia kitam Japonijos gamintojui – „Suzuki“. „Šios firmos modelis „King quad“ laikomas galingiausiu tarp vieną cilindrą turinčių keturračių, – pasakojo M.Semėnas. – „Suzuki“ – lengvas, savo klasėje galingas ir patikimas keturratis, tinkantis ir turistinėms išvykoms, ir „purvo vonioms“. Dar vieno japonų gamintojo „Honda“ keturračiai išsiskiria pusiau automatinėmis pavarų dėžėmis. Jos suteikia galimybę pasirinkti dvi – automatinio ir mechaninio pavarų jungimo – funkcijas, tad važiuojant pavaras pagal norą ar poreikius galima kaitalioti. „Honda“ keturračiai, kaip ir kita šio gamintojo technika (motociklai, automobiliai, žoliapjovės ir kt.), garsėja kokybe bei patikimumu. Konkuruoja su japonais „Can-am“ – kanadiečių kūrinys, pelnęs populiarumą tarp „Cross country“, Dakaro ir kitų greičio bei ištvermės varžybų mėgėjų. Šis keturratis labai greitas, lengvai valdomas, pasižymi gerais stabdžiais ir efektyvia bei patikima pakaba. Pagrindinis „Can-am“ varžovas – keturratis „Polaris“. Jo pirmtakai pasižymėjo nepatikima pakaba, bet dabartiniuose modeliuose konstrukciniai trūkumai pašalinti. „Polaris“ gamintojai intensyviai puoselėja SSV klasę, kurios RZR modeliai yra pelnę galingos ir patikimos technikos reputaciją. Pasak M.Semėno, dar vienas paplitęs keturračių modelis – amerikiečių gaminamas „Arctic Cat“. Šie motociklai nėra nei greičiausi, nei lengviausi, nei pigiausi, bet jie apibūdinami kaip išlaikantys geriausią kainos, kokybės ir patikimumo santykį. „Arctic Cat“ atstovams ant kulnų lipa CFMOTO keturračiai, pagaminti Kinijoje.Gera kaina
„Vien faktas, jog transporto priemonė pagaminta Azijoje, daugeliui kelia įtarimą dėl kokybės ir patikimumo. Vis dėlto reikia pripažinti, kad ne viskas, kas atkeliauja iš šios pasaulio dalies, yra šlamštas. Kinijoje gamyba plėtojama keliais lygiais, ir brangesni daiktai atitinka savo vertę, – užtikrino M.Semėnas. – CFMOTO keturračių kainos ir kokybės santykis tikrai vertas dėmesio. Tad kodėl gi nesirinkti šios transporto priemonės, jeigu ji reikalinga ne aukštiems sportiniams tikslams, o ūkiui, kur ilgai ir patikimai tarnaus?“ Pagrįsta investicija Priklausomai nuo techninių duomenų, paskirties ir komplektacijos, naujo keturračio kaina svyruoja nuo 5 iki 10 tūkst. eurų. Mokėti tiek už techniką, skirtą vien laisvalaikiui, – daugoka. Už tokius pinigus galima įsigyti gerą automobilį. Tačiau keturratį „įkinkius“ ir naudojant jį darbui, ši investicija gali ne tik pasiteisinti, bet ir atsipirkti.