Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Nesinaudoji telefonu, pas šeimos gydytoją nepateksi

Užsikrėtimo koronvairusu tempai tokie dideli, kad šeimos gydytojai tampa situacijos įkaitais. Turėdami visą būrį pacientų, kurių dalis serga lėtinėmis ligomis, jie priversti nepaprastai daug laiko skirti COVID-19 užsikrėtusiems.

Taip sumažėja laiko visiems kitiems, o ką jau kalbėti apie pasikeitusią situaciją visoje sveikatos priežiūros sistemoje. Ne visiems šie pokyčiai suprantami ir priimtini, ir ne visada pateikiama informacija atsako į visus klausimus.

Neturėjo telefono

Pacientai registruojami ir konsultuojami pirmiausia telefonu. Esant reikalui, galimas kontaktinis vizitas. Tačiau, pasirodo, ne visiems tokia sistema yra palanki. Pavyzdžiui, tiems, kurie apskritai neturi telefono, nemoka juo naudotis arba skundžiasi labai prasta klausa.

Socialinėje erdvėje kėdainietė Biruta pasidalino istorija, kurios liudininke tapo ji pati.

„Poliklinikos stotelėje ant suoliuko sėdi pagyvenusi pora, paprašo užregistruoti telefonu pas gydytoją. Prie registratūros neprileidžia.

Skambinu visais duotais numeriais – arba užimta, arba liepia laukti. Pagaliau... Ligonė pasako savo pavardę, gimimo datą, pas kokią gydytoją prirašyta ir... STOP. Kadangi neturi savo telefono, užregistruoti jos negali.

O stovi už poliklinikos durų, pastarosiomis dienomis keliskart kviesta greitoji... Liūdna ir baisu“, – rašė kraštietė.

Istorija sulaukė didelio socialinių tinklų naudotojų susidomėjimo. Gyventojai pasiskirstė į dvi barikadų puses – vieni medikus peikė, kiti kaip tik sakė, kad esant reikalui priežiūrą gauna laiku ir priekaištų neturi.

Komentuoti nepanoro

Minėtą istoriją perdavus Kėdainių PSPC atstovei spaudai Astai Raicevičienei paaiškėjo, kad situacijos komentuoti ji nenorinti, o ir į klausimus – kaip poliklinika išsprendė konkrečią situaciją arba kaip reikėtų pas gydytojus patekti pacientams be telefono – neatsakė.

„Mūsų įstaiga nėra linkusi komentuoti viešoje erdvėje sklandančių ar socialiniuose tinkluose paskelbtų komentarų, nugirstų pokalbių autobusų stotelėse, autobusuose, prekybos centruose, gatvėje ir t. t.

Kiekvienu individualiu atveju, kai pacientas kreipiasi į mūsų įstaigą iškilus vienai ar kitai problemai ar kilus konkrečiam klausimui, visuomet atsakome, gilinamės į konkrečią situaciją ir ieškome išeičių bei sprendimo būdų.

Kai dabartinė situacija itin sudėtinga dėl visą Lietuvą apėmusios koronaviruso pandemijos, mes ypatingai kreipiame dėmesį tiek į savo pacientų, tiek į medikų saugumą, nors matome, kad pacientai vis dar nepraranda vilties tiesiog užeiti pas savo šeimos gydytoją ir pasikalbėti, kaip buvo anksčiau, kol dar negyvenome koronaviruso apimtoje šalyje“, – rašoma gautame atsakyme.

„Šiuo ypatingu laikotarpiu prašome iš visų daugiau supratimo, pakantumo ir atlaidumo. Svarbiausia, būkime sveiki, saugokime save ir kitus. To linkime ir jums“, – pridūrė A. Raicevičienė.

Eglė KUKTIENĖ

Rekomenduojami video