Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kur nakvoti automobiliui sveikiausia?

Šaltis, drėgmė, temperatūros kaita, druskos – agresyvūs veiksniai, šaltuoju metų laiku gadinantys transporto priemones. Vieni savo keturratį žirgą nakčiai stato pastogėje, kiti mano, kad jam sveikiau ilsėtis po atviru dangumi. Tokią nuomonių takoskyrą patvirtina ir tyrimo duomenys: 44 proc. vairuotojų automobilį laiko garaže, o 56 proc. – lauke.

Stovėdami dūlėja

Jau į nebūtį nugrimzdo laikai, kai žiemai automobiliai būdavo kruopščiai užkonservuojami ir uždaromi garažuose. Išliko sparnuotas posakis „statyti ant kaladžių“, reiškiantis, kad automobilis ilgą laiką nebus eksploatuojamas. Šiuo metu su mašinomis žiemai atsisveikina nebent senjorai ar istorinių bei išskirtinių transporto priemonių savininkai, saugantys techniką kaip vertybę. Dauguma tautiečių savo mašinas vairuoja ištisus metus. Tokia praktika pasiteisina. Technikai ilgesni laiką dūlėti be specialaus konservavimo – pražūtinga. Teigiama, kad mėnesį nejudinamas stovintis automobilis susidėvi tiek pat, kiek ir intensyviai eksploatuojamas tris mėnesius. Per vieną žiemą garaže palikta mašina gali virsti palaikėmis vežėčiomis.

Paklausūs objektai

Dabar automobilių esama gerokai daugiau, bet ne kiekvienam jų lemta turėti pastogę. Dalis mašinų savininkų savo turtą priversti laikyti po atviru dangumi, nes garažo paprasčiausiai neišgali įsigyti ar nuomotis. Garažas, savo ruožtu, išlieka labai paklausus ir likvidus objektas. Nekilnojamojo turto agentūros atstovės Almos Jauniškytės teigimu, buto ar kotedžo pardavimas kartais užsitęsia kelis mėnesius, o tame pačiame mikrorajone esančio garažo pirkėją galima rasti per savaitę. Tokią paklausą lemia ir tai, kad dalis garažų naudojama ne pagal pirminę paskirtį: juose sandėliuojamos prekės arba įkuriamos dirbtuvės.

Yra ir kita medalio pusė. Ne vienas daugiabučio gyventojas, garažo savininkas, mieliau paliktų automobilį nakčiai lauke, kad pradžiūtų, bet dėl vietos stokos ar saugumo sumetimais priverstas savo mašiną slėpti požeminiame garaže, kartais drėgname ir blogai vėdinamame.

Dažniau plauti

„Svarbiausia, kad garažai būtų ne per drėgni ir tinkamai vėdinami, – teigia automobilių kėbulų priežiūros specialistas Mantas Ivoška. – Žinoma, čia aktualiau tiems, kurie mašiną garaže laiko ilgesnį laiką, kokius 2–3 mėnesius.“ Dar labai svarbu, kad automobilį kuo mažiau veiktų keliuose barstomos druskos. Vienas iš sprendimo būdų – dažniau plauti transporto priemonę. Todėl teisingiausias pasirinkimas: nuolat vėdinama vėsi ir sausa patalpa. Šaltas garažas technikai laikyti priimtinesnis už šildomą.

Lemia konstrukcija

Didelės įtakos garažo mikroklimatui turi ir vartų šilumos izoliacinės savybės. Metalinės atveriamosios durys, paprastai naudojamos garažų kompleksuose, yra plonesnės nei medinės. Tokių vartų trūkumas – mažesnė garažo prieigos erdvė, reikalaujanti palikti atitinkamai vietos saugiai juos atverti. O turint pakeliamus vartus nereikia nerimauti, kad varčia užkabins per arti pastatytą automobilį ar kad reikia papildomai nukasti sniegą nuo prieigų.

FB nuotr.

Atveriamieji vartai, palyginti su automatiniais, turi šiokių tokių nepatogumų: jie atidaromi mechaniškai, ranka, tad privažiavus kaskart reikia išlipti ir atidaryti ar uždaryti. Pakeliamieji plokštuminiai garažo vartai atidaromi į išorę, pakeliami visa plokštuma, kuri sustumiama po stogu. Plokštuminiai vartai – bene seniausias pakeliamų vartų prototipas. Plokštieji vartai dažniausiai gaminami iš cinkuoto metalo. Pakeliamieji plokštuminiai vartai, palyginti su atveriamaisiais, sutaupo erdvę, nes jie kompaktiškai pakeliami ir guldomi po lubomis. Tokiems vartams nėra būtina automatika. Dažniausiai pasirenkami tiesiog mechaniškai pakeliami vartai su rankena apačioje. „Tiesa, tokį sprendimą pasirinkę pirkėjai vėliau būna linkę įsirengti ir automatinį pakėlimo mechanizmą“, – teigia garažo vartų pardavimo vadybininkas Rokas Dučinskas. Beje, plokštuminiai vartai, kaip ir metaliniai atveriamieji, gerai praleidžia šaltį. Tokių vartų nepatartina bandyti apšildyti patiems – papildomas svoris gali trikdyti pakėlimo sistemos darbą.

Šilumos pralaidumas

Pakeliamieji segmentiniai (sekciniai) garažo vartai atidaromi vertikaliai į viršų. Sudaryta iš atskirų segmentų vartų konstrukcija leidžia taupyti vietą. Skirtingai nei plokštuminiai ar atveriamieji garažo vartai, segmentiniai vartai net ir veikimo metu neišsikiša į išorę ar į vidų, todėl netenka nerimauti dėl pašalinių objektų apgadinimo. Dar vienas jų pranašumas prieš kitų tipų vartus – šiluma. Segmentiniai vartai gaminami iš cinkuoto plieno, o jų šilumos izoliacija paprastai būna poliuretano putų sluoksnis.

Automatiniai susukami garažo vartai – tai pakeliamosios durys, susukamos sąramos aukštyje ir taip užimančios labai mažai vietos garažo viduje. Jie nėra stori, todėl su jais taip pat nepavyks išsaugoti šilumos. „Automatiniai vartai labiausiai vertinami dėl patogumo ir vietos taupymo, bet ne dėl izoliacinių savybių. Šiam tikslui lengvai randami ir pritaikomi papildomi sprendimai“, – aiškina R.Dučinskas.

Įsuko katę

Po atviru dangumi laikomas automobilis per naktį būna gerai vėjo vėdinamas, bet ir jam tenka nemaža ardomąjį poveikį turinčių veiksnių dalis. Visų pirma – tai oro sąlygos: sniegas, kruša, lietus, saulės spinduliai. Pastogės neturinčios transporto priemonės ramybę drumsčia biologiniai veiksniai, pavyzdžiui, užkritę ir ilgiau pagulėję tręštantys lapai įsigeria į dažų dangą, palikdami sunkiai panaikinamas dėmes. Maža to, į nakčiai pastatyto automobilio dar šiltą variklio skyrių mėgsta įsliuogti benamės katės, nagais išdraskydamos antvožo apdailą. Pasitaiko, kad tyliai įsėdęs ir suktelėjęs raktelį vairuotojas su variklio ūžesiu išgirsta ir į generatoriaus dirželį įsuktos katės kauksmą.

Daugelio nuomone, geriausia išeitis – atvira automobilio stoginė. Ji apsaugo transporto priemonę ir nuo kritulių, ir nuo tiesioginių saulės spindulių, drauge mašina gerai gairinama vėjo. Nors sunkiai paaiškinama, bet atviroje stoginėje praleidęs netgi speiguotą naktį automobilis kur kas lengviau užvedamas, negu stovėjęs po atviru dangumi.

Rekomenduojami video