Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kokie ženklai išduoda kondicionieriaus bėdas

Praėjusią savaitę į Lietuvą sugrįžus vasariškiems orams daugelis vairuotojų griebėsi vėsintis oro kondicionieriais. Ką daryti, kad vasariškos kelionės automobiliu būtų komfortiškos ir kokie ženklai išduoda kondicionieriaus bėdas?

Ar automobilyje esantis kondicionierius apskritai atlieka savo funkciją, nesunkiai gali įvertinti bet kuris vairuotojas. Pakanka jį įjungti ir išjungti. Jei įjungus kondicionierių iš ortakių tiekiamas oras netampa šaltesnis, reikia susirūpinti.

Dažniausias kondicionieriaus gedimas – atsiradę nesandarumai, per kuriuos iš sistemos išbėga šaldymo skystis. Žiemą kondicionieriaus gedimų pastebėti beveik neįmanoma. Tad normalu, kad automobilių vairuotojai specialistus užplūsta artėjant vasarai.

„Paprastai problemos atsiranda dėl korozijos. Kondicionavimo sistemų radiatorius ir vamzdeliai yra iš aliuminio, kuriuos nuo ant kelių barstomos druskos apima korozija. Taip sistemoje atsiranda nesandarumai“, – teigia Žygimantas Tubutis, servisų tinklo „Kemi“ vadovas.

Jis kategoriškai nerekomenduoja kondicionierių pildyti tiesiog aikštelėse prie prekybos centrų – tai pinigų išmetimas į balą.

„Prekybos centrų aikštelėse laikinose palapinėse dirbantys meistrai dažniausiai netikrina sistemos sandarumo, nedaug nusimano apie galimus gedimus, neturi profesionalios tikrinimo aparatūros ir, žinoma, netaiso nesandarių sistemų. Jie net nėra suinteresuoti ieškoti automobilio kondicionieriaus gedimų, nes jų pajamų šaltinis – tik kondicionierių pildymas“, – aiškina pašnekovas.

Todėl, jeigu kondicionieriaus sistema nesandari, užpildyta šaldys neilgai – kelias dienas ar savaites. Vėliau jį teks remontuoti ir vėl pildyti iš naujo. Visus darbus turi atlikti specialistai, galintys ne tik užpildyti kondicionavimo sistemą, bet ir nustatyti gedimus bei juos pašalinti.

„Juk nuėję taisyti dantų mes tikimės, kad mums suteiks pilną paslaugų paketą vienoje vietoje, o ne būsime siuntinėjami pas kelis skirtingus dantų gydytojus“, – pateikia pavyzdį Ž.Tubutis.

Jo manymu, taip pat verta pagalvoti ir apie kondicionieriaus dezinfekciją. Tiesa, kiekvieną pavasarį jos atlikti tikrai nebūtina.

Kai kurie specialistai rekomenduoja dezinfekciją atlikti kiekvieną pavasarį, tačiau jos tikrai reikia tada, kai įsėdus į automobilį jaučiamas pašalinis „drėgno rūsio“ kvapas.

Jei žmogus yra alergiškas kondicionieriams, tiksliau bakterijoms, kurios veisiasi automobilio kondicionavimo sistemoje, įjungus kondicionierių jam nuolat pasireiškia sloga, tuomet dezinfekciją reiktų atlikti periodiškai.

Svarbu nepamiršti ir salono filtro. Jei dažniau važinėjama mieste, kasmet keisti jo nebūtina. Jei dažniau keliaujama žvyrkeliais, rekomenduojama keisti dažniau – viskas priklauso nuo jūsų kelionių sąlygų.

VL

Rekomenduojami video