Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaGamtaKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Gamta
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kada kondicionierių pildymas – pinigai į balą?

Atšilus orams daugelyje šalies miestų ir miestelių lyg grybų po lietaus pridygo siūlančiųjų pripildyti kondicionierius greta prekybos centrų esančiose aikštelėse. Tačiau susigundžius šia paslauga būtina žinoti, kad toli gražu ne kiekvienas meistras teikiasi patikrinti sistemos sandarumą ir ją sutvarkyti – per nehermetišką sistemą šaldymo elementas (vadinamasis freonas) vėl netrukus išteka ir kondicionierių tenka pildyti iš naujo. Didmenine automobilių dalių prekyba užsiimančių verslininkų manymu, tai yra elementarus sukčiavimas, kurio niekas nenori nei pastebėti, nei kontroliuoti.

Išmesti pinigai

Aplink kiekvieną didesnį prekybos centrą yra bent vienas, siūlantis pripildyti kondicionierius, tačiau atsiranda siūlančiųjų dar keistesnę paslaugą – atvažiuoti tiesiai pas klientą į kiemą ir pripildyti.

Tai – visiškas pinigų švaistymas. Mat jeigu šaldymo reagentas išteka, vadinasi, reikia žiūrėti, kur sistemoje atsirado nesandarumų, ir juos remontuoti. Pripildžius freono kiaurą sistemą, pinigai bus išmesti į balą – po kurio laiko ji vėl bus tuščia. Pirmiausia reikia pašalinti gedimą, viską sutvarkyti, o tik tada pripildyti kondicionavimo sistemą. „Kai po savaitės ar mėnesio, kondicionierius vėl nešaldys, kam žmogus galės pasiskųsti, kad tuščia sistema, jeigu tos palapinės ir tų pildytojų pėdsakai jau seniai bus ataušę“, – klausė nenorėjęs būti įvardytu verslininkas.

Automobiliui vidutiniškai reikia apie 400 gramų šaldymo reagento. Tad vien tik freonas kainuoja apie 25 eurus. Reikia dar priskaičiuoti darbo ir diagnostikos kainą. Tad jeigu siūloma pripildyti kondicionierių už 20 eurų, vadinasi, galima įtarti, kad sistemos diagnostika nebus atlikta. Kokybiška ir visavertė paslauga turi kainuoti brangiau.

„Tokia paslauga yra niekinė, tai tas pat, kaip pasiimti kirpėjo patentą ir kirpti žmones tiesiog gatvėje, neaišku, kokiomis sanitarinėmis sąlygomis ir kokios higienos įrankiais. Tiesiog šio proceso niekas nekontroliuoja“, – sakė kitas „Valstiečių laikraščio“ kalbintas verslininkas.

Veža kaip dujas

Europos Sąjungos šalyse pradėjus labai griežtai reglamentuoti kondicionieriams pildyti naudojamą freoną ir įvedus įvežimo kvotas, šis tapo itin paklausia kontrabandininkų preke. Pavyzdžiui, į mūsų šalį freonas iš Rusijos kontrabanda įvežamas gamtinių dujų balionuose – kaip propano dujos.

Ne vienas automobilininkas paskui stebisi, kad jo kondicionavimo sistema pildoma propano dujomis. Mat jas pildo iš propano balionų.

Į ES šalis freoną gali įvežti tik tos įmonės, kurios turi kvotą. Be to, yra nustatyti griežti reglamentavimai, kas gali dirbti su klasikiniu freonu (šaldymo elementu R134a), yra rengiami kursai, turi gauti pažymėjimą ir nuolat teikti ataskaitas. ES nuspręsta, kad ilgainiui bus atsisakyta šio produkto, tad periodiškai mažinamos kvotos ir jis vis brangsta.

Kvotos kaina – 20 eurų už 1 kilogramą (be paties produkto). 12 kilogramų kainuoja apie 400 eurų didmenine kaina ir 600 eurų – mažmenine.

Tuo metu naujas elementas, kuris daro gerokai mažesnį poveikį ozono skylei, yra net kelis kartus brangesnis: šaldymo agento R1234yF didmeninė kaina – 550 eurų už 5 kilogramus, o mažmeninė – net 1 200 eurų.

Vieno didžiausių servisų Lietuvoje vadovas pokalbyje su „Valstiečių laikraščio“ korespondentu prisipažino, kad jam siūlė už 17 eurų pirkti vienkartinius freono flakonus, kurie pas mus iš viso yra uždrausti.

Sulaukia skundų

Specializuoto kondicionierių centro atstovai neslėpė, kad dažnai sulaukia apgautų klientų. Anot jų, kai orai atvėsta, pas juos ima važiuoti klientai, kurių kondicionieriai, pripildyti prie įvairių prekybos centrų, po kelių dienų nustojo šaldyti.

Tvarkingai atliekant darbus, sistemą reikia patikrinti prieš pildymą ir po jo. Taip pat dauguma servisų duoda garantiją: jei, nepraėjus nustatytam terminui, šaldymo skystis išbėga, pakartotinai pildoma nemokamai.

Profesionalų manymu, klientai dažniausiai susivilioja prie prekybos centrų siūloma paslauga dėl patogumo: žmonėms nereikia nieko ieškoti – atvažiavo į prekybos centrą, paliko mašiną 30–40 minučių ir, kol apsipirko, pripildė kondicionavimo sistemą.

Yra aikštelėse dirbančių įmonių, kurios atlieka ir patikrą, tačiau dauguma jų tuo neužsiima. Tiesiog pripildo kondicionavimo sistemą ir palinki gero kelio.

Prieš pildant kondicionierių visų pirma fiksuojamas sistemos slėgis. Jei jis atitinka nustatytas ribas, paprastai sandarumas netikrinamas. Jei slėgis per mažas, vadinasi, sistema visiškai tuščia. Yra atskiri slėgio matuokliai, ir, jei matyti akivaizdus kritimas, meistras turi įsiklausyti – kur girdės šnypštimą, ten bus nesandaru.

Gyva eilė

Pildymas netikrinant šaldymo sistemos sandarumo kvepia vartotojų teisių pažeidimu. Tačiau tokias paslaugas siūlančiųjų patikra niekas neužsiima. Dėl skirtingų darbo metodų ir paslaugų kokybės kondicionierių pildymo kainų diapazonas – nuo 7 iki 35 eurų. Reikia turėti omenyje, kad konkreti suma priklauso ir nuo to, ar sistema visiškai tuščia, ar reikia tik papildyti.

Klientų tradiciškai padaugėja vasaros pradžioje, taip pat su kiekviena karščio banga. Jei sistemą reikia remontuoti, gali tekti palaukti kelias dienas, kol atsiras laisvas meistras. Pildymo paslauga teikiama vadinamuoju gyvos eilės principu, t. y. atvažiavęs į servisą vairuotojas vietoje laukia, kol jam bus suteikta paslauga. Vėsesnę dieną paslauga suteikiama greitai, o per karščius susidaro eilės.

 

 

Rekomenduojami video