Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Įspūdingi senoviški motociklai

Sekmadienį Rokiškio rajone esančioje „Broniaus sodyboje“, kuri dvi dienas buvo tapusi jaukia renginio baze, nuleista „Senų motociklų“ šeštojo sąskrydžio vėliava. Renginio organizatoriai džiaugėsi žiūrovų dėmesiui galėję pasiūlyti net 86 istorinius motociklus, kuriuos vairavo beveik pusantro šimto entuziastų iš Lietuvos ir Latvijos.

Įspūdinga senovinės technikos kolona, važiuodama Rokiškio ir Anykščių keliais, nutįso net tris kilometrus, todėl nieko stebėtino, kad melsvu dūmeliu apgaubtose pakelėse nestigo žiūrovų, sveikinančių istorinių motociklų gerbėjus. Sąskrydyje išvengta net menkiausių incidentų, už tai jo organizatoriai dėkingi koloną lydėjusiems policijos patruliams.

Renginio sėkmę lemia ne tik masiškumas, bet ir jo kokybė. Šia prasme „Senų motociklų“ sąskrydis – išskirtinis. „Džiaugiamės, kad mūsų renginio kokybės kartelę pakėlė net keturių unikalių ir retų istorinių DKW, dviejų NSU, septynių BMW, trijų K 750 ir kitų dėmesio vertų išskirtinių motociklų savininkai bei gabiausi antikvarinės technikos restauratoriai“, – sakė vienas sąskrydžio organizatorių, biržiečių klubo „Ekipažas“ prezidentas Voldemaras Aišporas.

Daugiausia, kaip ir tikėtasi, sulaukta ne vienam iš dabartinių 60-mečių ir vyresnių mieliausius jaunystės prisiminimus keliančių įvairių modifikacijų čekiškų motociklų „Jawa“ – jų sąskrydžio keliais riedėjo net 22. Tik trimis mažiau buvo populiariųjų rusiškų IŽ, beje, ne paskutinių, o vienų pirmųjų jų modelių.

Autentiško iki 1965 metų pagaminto motociklo prizą, kurį skiria vertinimo komisija, pasidalijo 1957-ųjų laidos IŽ 49 vairavęs Raimondas Žvinakevičius ir 1960 metų gamybos KMZ 750 savininkas Tomas Rakauskas. Tokio pat įvertinimo po 1965-ųjų pagamintų motociklų klasėje sulaukė 1971 metų laidos motociklu „Jawa 360“ į sąskrydį atskriejęs Tadeušas Zdanovskis.

Bene daugiausia simpatijų sulaukė žinomo antikvarinės technikos kolekcininko, Rinkuškių alaus daryklos vadovo Rimanto Čygo Lietuvoje jau įvertintas 1950 metų gamybos „IŽ“, kurį vyras įsigijo prieš trejus metus ir kuris po restauracijos nuriedėjo tik 700 km. Neseniai Estijoje vykusiame tarptautiniame antikvarinės technikos mėgėjų sąskrydyje, kur buvo eksponuojama 120 motociklų, dviratė biržiečio kolekcijos technika pagal restauracijos kokybę užėmė trečią vietą. „Būčiau labai nustebęs, jei pirmosios vietos nebūtų laimėjęs estas, – šypsojosi R.Čygas. – Antroji atiteko latviui, o trečioji – man.“

Sąskrydžio rengėjų simpatijų prizas atiteko vieną seniausių motociklų – 1937 metų gamybos NSU 501 – vairavusiam Romualdui Šalavijui. Tų pačių metų laidos BMW R35 atvairavęs Tautvydas Šalavijus apdovanotas kaip seniausio motociklo vairuotojas, o architektas iš Kauno Stanislovas Bartkevičius, atvykęs BMW R71, pelnė sąskrydžio debiutanto prizą.

Bene labiausiai suinteresuotų žiūrovų vertinamas geriausio restauratoriaus apdovanojimas, kurį šiemet išsivežė 1939 metų gamybos DKW NZ350 demonstravęs Valentinas Karalius. Pasak kolegų, jis užsakymų tikrai nestokos.

Itin retas buvusioje Vokietijos Demokratinėje Respublikoje pagamintas 1957-ųjų laidos motociklas MZ BK350, turintis dvitaktį opozicinį variklį, įvertintas puikiai restauruoto motociklo prizu. Jį į sąskrydį atvairavo Edvinas Labeckis iš Latvijos.

Rekomenduojami video