Servisų klientai gana dažnai skundžiasi nepatenkinama paslaugų kokybe arba nepagrįstai aukštomis kainomis, kai verčiami mokėti ir už nebūtinus darbus. Kas daroma, kad dirbtuvių savininkai nepiktnaudžiautų klientų nežinojimu, teiraujasi zarasiškis Adolfas Damaška.
Atsako Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Robertas Knyva.
Lietuvos standartizacijos departamentas inicijavo naują transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų standartą. Pagal ES reikalavimus parengtas dokumentas turėtų garantuoti autoservisų teikiamų paslaugų kokybę ir suteikti daugiau aiškumo tiek klientams, tiek paslaugų teikėjams.
Naujajame standarte, pavadintame „Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninė priežiūra ir remontas. Paslaugoms keliami reikalavimai“, akcentuojama atliekamų paslaugų kokybė. Šis teisės aktas orientuotas būtent į tuos automobilių servisus, kurių teikiamų paslaugų kokybė iki šiol šlubavo.
Naujajame standarte numatyti tikslesni atsakomybių aprašymai, įpareigojantys remonto dirbtuvių vadovus sudaryti aiškius susitarimus su klientais. Tada, jei paslauga būtų suteikta nekokybiškai ar atsirastų kitų nesklandumų, būtų aišku, kieno tai atsakomybė.
Klientai taip pat turės tam tikrų įsipareigojimų. Bus sudaromas raštiškas susitarimas, tad atsakomybės turės būti aiškiai išdėstytos abiem šalims. Tarkime, atliekamas transporto priemonės remontas ir savininkui rekomenduojama pakeisti netinkamas padangas, tačiau šis atsisako tą daryti. Tada servisas turi teisę užsakymo paraiškoje parašyti, kad transporto priemonė nesaugi. Paslaugų gavėjas pasirašo, kad prisiima atsakomybę dėl to. Jei įvyktų nelaimė, atsakomybė tektų klientui, o ne autoservisui.