„Sugrąžinkime Lietuvai sparnus“ – tokiu šūkiu vadovaujasi „ANBO eskadrile“ prisistatanti vienuolikos aviatorių entuziastų grupė, susibūrusi atkurti legendinio Lietuvos aviatoriaus, aviakonstruktoriaus ir devynių lėktuvų ANBO projektų autoriaus Antano Gustaičio lėktuvus.
„Bekalbant kartu su draugais aerodrome tiesiog svarstėme, kokiu lėktuvu galima būtų skraidyti ateityje ir kad atstatytas senovinis lietuviškas lėktuvas būtų nuostabu. Aš tuo pačiu turėjau dar minčių, kad tai galėtų būti mokomasis lėktuvas, skirtas mokinti vaikus, nes senuose žurnaluose parašyta, kad tai buvo mokomasis lengvai valdomas lėktuvas“, – pasakoja asociacijos „ANBO eskadrilė“ vadovas Arvydas Šabrinskas.
Pirmąjį ANBO modelį rekonstruoja aviatorius Panevėžyje, o ANBO II atgyja Prienų rajone, Pociūnuose. ANBO II buvo dvivietis aukštasparnis spyrinis monoplanas, skirtas pradiniam lakūnų mokymui. Buvo pagamintas tik vienas šio lėktuvo egzempliorius, o nuo 1931-ųjų, po kapitalinio remonto, jis buvo perduotas Lietuvos aeroklubui ir tarnavo lakūnų mokymams. Skraidė trejus metus.
Tiek pat laiko su mintimi, kaip užbaigti unikalų darbą ir į orą pakilti su legendinio lietuviško lėktuvo kopija, gula ir keliasi ir ANBO eskadrilės nariai.
Išvysti lėktuvus galite žiūrėdami įrašą.