Tarptautinės prancūzų kalbos mokytojo dienos proga – interviu su Alytaus šv. Benedikto gimnazijos prancūzų kalbos mokytoja Raimonda Striaušiene.
– Kas Jums suteikia stiprybės kiekvieną dieną turėti reikalų su vaikais?
– Man patinka dirbti su vaikais, nes jie nuoširdūs, geri, rūpestingi, nes aš juos tiesiog myliu. Jie mane labai žavi. Kiekvienas iš jų yra ypatingas ir kitoks, kaip tos žvaigždės danguje. Vaikai moka nustebinti ir džiugina mano širdį savo nepaprastumu, kūrybingumu, susidomėjimu, o dažnai – ir išreiškiama bei jaučiama meile ir man, kaip jų mokytojai, ir mano dėstomam dalykui – prancūzų kalbai. Nesuvaidintos emocijos ir geros nuotaikos, kai mane po pamokos apkabina, padėkoja už pamoką – tokie vaikų spontaniški poelgiai įkvepia. Aš tikiu ir sakau, kad blogų vaikų nebūna, būna tik kartais išdykę vaikai.
– Ar taisyti testus iki vidurnakčio yra Jūsų kasdienybė?
– Manau, kad kiekvieno mokytojo darbe ir kasdienybėje visko pasitaiko… Taip, man anksčiau yra tekę taisyti testus iki vidurnakčio ir net ilgiau, bet dabar tikiuosi, kad ateityje teks kuo mažiau taip ilgai vakaroti dėl darbo reikalų. Labai svarbu mokytojų darbe kruopščiai planuotis darbo laiką ir darbus suspėti padaryti pagal prioritetus.
– Ar labai sunkus mokytojo darbas?
– Dauguma mokytojų turbūt atsakytų, kad nelengvas. Man atrodo, kad visuose darbuose, ką žmogus bedirbtų, reikia įdėti daug pastangų, energijos ir jėgų, taip ir mokytojo darbe. Jame reikia labai daug kantrybės, supratingumo, gailestingumo, gerumo ir svarbu labai mylėti vaikus ir būti bei jaustis motyvuotu žmogumi, pasirinkus tokį gyvenimo kelią. Mokytojo darbas – tai darbas iš pašaukimo. Kadangi aš dirbu man patinkantį darbą, jis suteikia daug laimės bei džiaugsmo. Aš noriu, kad ir mano mokiniai, kurie pasirinko mokytis prancūzų kalbos, jaustųsi gerai ir būtų laimingi ją besimokydami.
Mokytojo darbo sunkumas, mano nuomone, yra tai, kad turime aukoti daug savo laiko, kurį galėtumėme praleisti su savo šeima ir artimaisiais, bet mes turime dirbti ir išėję iš mokyklos.
– Kodėl pasirinkote būtent prancūzų kalbos mokytojo karjerą?
– Todėl, kad kiek prisimenu save nuo mokyklos laikų, man visada patiko prancūzų kalba. Aš jos pradėjau mokytis 5-oje klasėje ir nuo tada ji tapo man labai svarbi. Baigusi vidurinę mokyklą ir išlaikiusi egzaminus, apsisprendžiau studijuoti prancūzų kalbą ir sieti savo ateitį su šia užsienio kalba. Man turbūt pasisekė, nes jaučiu, kad su metais mano meilė prancūzų kalbai tik didėja, o tai, manau, svarbu, nes tai yra mano kasdienybė, darbas ir, galiu pavadinti, savotiška gyvenimo aistra.
– Ar Jums patinka Jūsų karjera?
– Atsakysiu labai paprastai į šį jūsų klausimą. Kadangi mano darbas man patinka, tai ir mano karjera man patinka. Mokytojo darbas yra labai įdomus ir nemonotoniškas. Mes nuolat turime tobulėti, keistis ir mokėti prisitaikyti prie besikeičiančio pasaulio, aktualijų ir, žinoma, turime mokėti suprasti įvairaus amžiaus vaikus. Nors mokytojas kitus moko, bet ir pats turi nuolat mokytis įvairiausių dalykų, su kuriais siejasi jo darbas ir ateitis.
– Kaip nusprendėte būti mokytoja?
– Labai geras klausimas. Tiesiog nusprendžiau, kai atėjo tam laikas, ir jaučiau, kad turiu eiti dirbti darbą pagal savo specialybę, nes myliu vaikus ir man labai patinka prancūzų kalba. Atėjau dirbti į mokyklą labai ryžtingai nusiteikusi įkvėpti kuo daugiau savo mokinių, kad jie pamiltų prancūzų kalbą. Nors man pačiai patinka įvairios kalbos ir, manau, kiekviena kalba yra labai graži ir išskirtinė, vis dėlto norėjau ir tebenoriu, kad šiuolaikinis jaunas žmogus norėtų mokytis ne tik anglų, bet ir prancūzų kalbos. Mes, mokytojai, gerai pažindami savo mokinius, suprasdami, kokie jie visi skirtingi su savo charakteriais, temperamentais, patirtimis, galime įkvėpti ugdytinius ne tik, kad jie siektų ir stengtųsi kuo geriau išmokti mūsų dėstomą dalyką, bet taip pat, radę kelią į jų širdis, galime prisidėti prie to, kad jie augtų gerais, kultūringais, gailestingais ir dėkingais žmonėmis. Vive le francais! Tegyvuoja prancūzų kalba!