Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Stabdant svarbu žaibiška reakcija

Gera vairuotojo reakcija ir gebėjimas kuo anksčiau imtis veiksmų paprastai nulemia avarinės situacijos baigtį.

Stabdymo kelias yra atstumas, kurį automobilis nuvažiuoja nuo momento, kai vairuotojas pamato kliūtį, iki visiško automobilio sustojimo. Paprastai jis priklauso nuo kelių dedamųjų: vairuotojo, automobilio būklės ir kelio sąlygų, bet svarbiausias šioje trijulėje yra vairuotojas.

„Svarbiausia šios sistemos dalis – vairuotojas, nes būtent nuo jo priklauso, kaip greitai pastebėjus kliūtį automobilis pradės lėtėti, siekiant išvengti galimo pavojaus. Žmogaus reakcija ir gebėjimas kuo anksčiau imtis veiksmų paprastai nulemia avarinės situacijos baigtį“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas Vidas Žuraulis.

Tai veikia ankstyvojoje stabdymo stadijoje, kol automobilio greitis dar nemažėja. Tai reiškia, kad per kiekvieną sekundės dalį jis vis dar nuvažiuoja tam tikrą atstumą iki kliūties, todėl savalaikis galimo pavojaus suvokimas ir greita vairuotojo reakcija yra tokie svarbūs.

„Tik vėliau vairuotojas ima spausti stabdžių pedalą, kur taip pat svarbu greiti ir konkretūs veiksmai – greitas kojos perkėlimas nuo akceleratoriaus ant stabdžių paminos lemia nuvažiuojamo kelio ilgį“, – sako pašnekovas.

Anot jo, efektyvus stabdymo kelias labai priklauso ir nuo automobilio būklės. Pašnekovas teigė, kad stabdžių sistemos techninė būklė vertinama ne vien pagal stabdžių kaladėlių ar diskų nudilimo lygį – ne mažiau svarbūs ir kiti aspektai: stabdžių skysčio lygis ir jo savybės, elektroninių stabdymo sistemų būklė.

Kitas labai reikšmingas kriterijus – automobilio kontaktas su kelio danga, kurią lemia transporto priemonės padangų tipas, jų nudilimo laipsnis ir kelio dangos būklė.

„Padangų būklė yra itin svarbi norint ne tik efektyviai stabdyti, bet ir stabiliai, saugiai važiuoti. Taip pat stabdymo efektyvumas priklauso nuo to, ar važiuojama lygia ir sausa, ar šlapia asfalto danga su provėžomis. Akivaizdu, kad važiuojant asfaltu, žvyrkeliu ar grindiniu skiriasi sukibimas – visa tai vairuotojas privalo įvertinti“, – paaiškino VGTU docentas.

Paprašytas įvardyti pagrindines daromas klaidas, V.Žuraulis pastebėjo, kad dažniausiai vairuotojai tinkamai neįvertina kelio būklės ir eismo sąlygų, pavyzdžiui, lietui lyjant nuo prieš juos važiuojančio automobilio laikosi per mažo atstumo, lyg važiuodami sausu keliu.

 

VL

Rekomenduojami video