Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pramogų automobiliuose reikia tik patiems gamintojams

„Nuoširdžiai manau, kad visos naujausiuose automobiliuose teikiamos pramogos reikalingos ne vairuotojams, o patiems mašinų gamintojams – kaip rinkodaros priemonė ir galimybė pateisinti dideles kainas. Vairuotojas nori tik klausytis mėgstamos muzikos, reguliuoti salono temperatūrą ir saugiai kalbėti telefonu. Visa kita veikla prie vairo atitraukia dėmesį nuo kelio“, – įsitikinęs išmaniųjų technologijų žinovas, TELE 2 inovacijų biuro vadovas Arnoldas Lukošius. Tai patvirtina ir Lietuvos eismo įvykių duomenys – net 34 proc. avarijų įvyksta dėl to, kad vairuotojai užsiima pašaline veikla.

Išpučia mašinų kainą

A.Lukošiaus manymu, labiausiai dėmesį blaško liečiamieji ekranai, kurie valdomi panašiai kaip ir planšetiniai kompiuteriai. Šie ekranai leidžia dizaineriams kurti minimalistinius, valdymo svirtelių neperkrautus prietaisų skydelius, tačiau didžiausia problema – net ir paprasčiausios užduoties (pvz., sureguliuoti salono oro temperatūrą) neįmanoma atlikti nepasižiūrėjus į ekraną.

Be to, važiuojant ir viena ranka laikant vairą, kita tiksliai pataikyti ir paspausti virtualius mygtukus gana sudėtinga, todėl vairuotojas tuo metu visai nežiūri į kelią. Todėl, norint iš tiesų saugiai važiuoti tokiu automobiliu, jame turi būti sumontuotos ir kitos pagalbinės priemonės – nenukrypimo nuo eismo juostos ir automatinio stabdymo sistemos. Tai, savaime suprantama, didina automobilio kainą.

Panašią nuomonę „Valstiečių laikraščiui“ išsakė ir „Lamborghini“ koncerne dizainere dirbusi tautietė Lina Ginkutė. Jos teigimu, lietimui jautrūs ekranai automobiliuose šiek tiek aplenkė laiką, jie turėtų įsivyrauti tik realiai prasidėjus savavaldžių transporto priemonių erai.

Lina Ginkutė

„Pastaraisiais metais automobilių gamintojai pasistengė, kad, jums žiūrint ir baksnojant pirštu į liečiamąjį ekraną, kitos pagalbinės sistemos išlaikytų automobilį kelyje. Visa tai, žinoma, padaryta už pirkėjo pinigus“, – ironijos neslėpė A.Lukošius, kuris prieš porą mėnesių turėjo progą įvertinti visų 34 automobilių, dalyvavusių konkurse „Lietuvos metų automobilis“, multimedijos valdymo ypatumus.

Išvengti neįmanoma

Tiesa, ne viskas taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio: papildomai įdiegtos įvairios saugumo, nenukrypimo nuo eismo juostos, avarinio stabdymo sistemos leidžia gamintojams tikėtis geresnio įvertinimo „Euro NCAP“ saugumo bandymuose.

Be to, auga nauja karta, kuri automobilius rinksis atsižvelgdama į tai, kokia informacinė ir pramogų sistema juose įdiegta, kaip greitai ji veikia, o ne į technines charakteristikas. Vadinamosios „Entertainment Systems“ (Pramogų sistemos) šiuolaikiniame pasaulyje tampa vis svarbesniu veiksniu, lemiančiu, kokį automobilį pasirinkti.

Be to, išmaniųjų telefonų gamintojai, siūlantys „Android Auto“ ar „Apple Car Play“, taip pat skatina pačių įvairiausių informacinių ir pramoginių sistemų naudojimą automobiliuose – telefonų naudotojai prie jų taip pripratę, kad negali jomis nesinaudoti net ir vairuodami automobilį.

„Beje, tuo pat metu šios sistemos leidžia apie vartotojus sužinoti labai daug informacijos: jų judėjimo maršrutus, mėgstamą muziką, parduotuves, kavines ir barus, kuriuose dažniausiai jie lankosi“, – priminė A.Lukošius.

Eksperto nuomone, mygtukais ar sukamuoju apskritimu valdomos multimedijos yra saugesnės – važiuojant pataikyti pirštu į mygtuką daug lengviau, nei rasti paspaudžiamą zoną ekrane ar keliauti per kelis meniu lygius. Bet dabar automobiliai turi tiek funkcijų, kad mygtukai tiesiog netilptų ant prietaisų skydo, todėl ateities technologija, A.Lukošiaus įsitikinimu, yra komandos balsu. Kol kas jos net telefonuose veikia netobulai, o automobiliuose – dar blogiau. Kažkodėl šiai technologijai lietuvių kalba atrodo „neįkandama“ – neatskiria Vilniaus nuo Žiežmarių.

Stebina ekrano dydis

Sausio 7–12 dienomis Las Vegase (JAV) vykusi didžiausia pasaulyje technologijų paroda CES kiek netikėtai atsidūrė ir automobilių gerbėjų dėmesio centre. O labiausiai joje nustebino koncepcinis automobilis „Byton Concept“. Beje, tai nėra tik sutapimas, kad dauguma elektromobilių, bandančių įžengti į „Teslos“ teritoriją, atkeliauja iš Kinijos – šalies, kuri netrukus taps didžiausia elektromobilių naudotoja. „Byton Concept“ vardu pavadintą elektromobilį kūrė buvę „Apple“ bei BMW kompanijų inžinieriai.

Pažvelgus į automobilio interjerą, dėmesį patraukia milžiniškas, net 49 colių, lietimui jautrus ekranas, kurio paskirtis – pakeisti tradicinį prietaisų skydelį ir centrinėje konsolėje montuojamus prietaisus. „Byton“ projekto autoriai teigia, kad tokios išvaizdos interjeras ateityje taps norma, ypač kai įsigalios „Level 5“ autonominių automobilių leidimai, o gatvėse galės važinėti visaverčiai autonominiai ratuočiai.

Didžiulis ekranas – ne vienintelė išskirtinė „Byton“ savybė. Automobilį bus galima atrakinti naudojant ne tik tradicinį raktelį, bet ir veido atpažinimo technologiją. Atpažinusi automobilio savininką, ji užrakins arba atrakins mašiną.

Gamintojų skaičiavimu, kiekvienas mūsų kasdien praleidžia vidutiniškai 90 minučių automobilyje. Įstrigus spūstyje dažnai atrodo, kad gyvenimas šiek tiek sustoja. Šiame automobilyje laikas, praleistas kamštyje, neprapuls veltui –jame galima ir dirbti, ir pramogauti . Kompanijos atstovai teigia, kad serijinė šio modelio gamyba prasidės 2019 metais. Pigiausios komplektacijos modelis kainuos nuo maždaug 45 tūkst. JAV dolerių.

Apklaustųjų nesužavėjo

„Valstiečių laikraštis“ atliko trumpą apklausą „Facebook“ tinkle, klausdamas tinklo lankytojų, ar „Byton Concept“ interjeras jiems atrodo itin modernus, futuristinis ar visiškas nesusipratimas? Paaiškėjo, kad daugumai (santykiu vienas ir penki) atsakiusiųjų toks automobilis įspūdžio nedaro, jie įvertino jį neigiamai.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus Roko Knyvos manymu, daugiausia problemų toks automobilis patirtų atliekant saugumo bandymus – jis neatitiktų „Euro NCAP“ reikalavimų. „Nesuprantama, kaip vietoje saugos oro pagalvės gali atsidurti ekranas“, – sakė jis.

Vienas geriausių Lietuvos ralio lenktynininkų Dominykas Butvilas, vertindamas automobilį, patraukė per dantį ir mūsų vairuotojų įpročius. Anot jo, jeigu ir taip visi važiuodami rašo žinutes ir maigo telefonus, tai čia bent jau ekranas didelis.

TV laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas Dainius Leonavičius taip pat nusiteikęs skeptiškai. „Na, jei neturi ofiso, o reikia kažkur dirbti, tai gal ir visai nieko tiek ekranų. Bet aš manau, kad vairuodamas visų pirma turi vairuoti!“ – teigė Dainius.

 

Rekomenduojami video