Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Geriausias automechanikas prie automobilių krapštėsi nuo pat vaikystės
Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje įvyko lietuviškojo „Geriausio jaunojo automechaniko“ konkurso finalas, kuriame nugalėjoEdvinas Mortūnas. Atlaikę ne vieną konkurso etapą, finale dėl garbingo titulo ir galimybės atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse susikovė dešimt mokinių iš visos šalies profesinių mokyklų. Vertintojai pastebėjo, jog sublizgėti pavyko tiems, kuriems pasirinkta profesija – ne tik „iš reikalo“, bet ir hobis.

Tiesa, konkurso organizatoriai neslepia, kad siaučiant koronaviruso pandemijai, net ir atlaisvėjus karantino sąlygoms Lietuvoje, surengti finalą nebuvo lengva: teko testuoti kiekvieną konkurso dalyvį ir užtikrinti, kad žinių išbandymas būtų visapusiškai saugus.

Kaip sakė vienos iš konkurso partnerių „Inter Cars Lietuva“ projektų koordinatorius Justinas Laurušonis, iššūkių buvo ir daugiau. Pavyzdžiui, pirmajame konkurso etape į jį susirinko daugiau nei 500 moksleivių iš visos Lietuvos.

„Mums džiugu matyti šią profesiją besirenkančius jaunuolius ir tai, kad susidomėjimas konkursu nemažėja net ir koronaviruso akivaizdoje. Žinoma, prie to prisideda ir iniciatyvūs mokytojai iš Lietuvos profesinių mokyklų. Konkursu siekiame kelti profesinio mokymo prestižą ir padėti parengti aukšto lygio specialistus, kurie jau netolimoje ateityje remontuos mūsų visų automobilius“, – sakė jis.

Skirtingos užduotys

Konkurso finale tekusios užduotys nebuvo itin lengvos. Prie jų paruošimo prisidėjo tokios įmonės kaip „Continental“, „Ferdinand Bilstein“, „Man Hummel“, „Meyle“, „Moto remo“, „Schaeffler“, „Shell“, „Robert Bosch“, „ZF Group“ ir kitos. Dalyvius vertino ne tik šių įmonių specialistai, bet ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) atstovai, šiemet taip pat pridėję ranką prie „Geriausio jaunojo automechaniko“ konkurso organizavimo.

Tai, kad prie renginio prisideda ir VGTU specialistai, jokia staigmena, mat, kaip aiškino konkurso organizatoriai, neretai profesinėje mokykloje automechanikos mokslus baigę jaunuoliai nusprendžia toliau gilinti žinias būtent šio universiteto Transporto inžinerijos fakultete.

Iš viso kiekvienas finalinio konkurso etapo dalyvis turėjo įveikti 10 skirtingų užduočių. Moksleiviams teko keisti automobilio paskirstymo diržą, pakeisti vožtuvo dangtelio tarpinę, atlikti variklio elektrinės dalies diagnostiką, atpažinti filtracijos elementus, pakeisti automatinės pavarų dėžės alyvą. Taip pat atlikti turbokompresoriaus diagnostiką, pakeisti rato guolį, atlikti alyvų teorijos ir atpažinimo užduotis, padaryti automobilio diagnostiką bei atlikti vairo stiprintuvo diagnostiką.

Nugalėtojai – į superfinalą

Susumavus taškus, gautus už kiekvienos užduoties atlikimą, paaiškėjo, kad į „Geriausio jaunojo automechaniko“ konkurso superfinalą „Young Car Mechanic“ Lenkijoje, kur atstovaus Lietuvai, keliaus vienas, daugiausiai taškų surinkęs ir pirmąją vietą užėmęs mokinys.

Pirmąją vietą Lietuvos finale užėmė E.Mortūnas, atstovavęs Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklai. Jį paruošęs mokytojas – Vitalijus Kabelis.

Antroje vietoje liko Renatas Žvirblis iš Alytaus profesinio rengimo centro. Šį mokinį konkursui ruošė mokytojas Mindaugas Sapežinskas.

Trečiąją vietą užėmė Gytis Grikšas iš Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos. Konkursui jį parengė mokytojas Giedrius Lukauskas.

Nusiteikęs nugalėti

Pirmąją vietą konkurse užėmęs E.Mortūnas pasakojo, kad prieš konkursą teko šiek tiek padirbėti, tačiau galvą sukti reikėjo toli gražu ne su visomis užduotimis. Geriausiai pasirodęs mokinys išdavė, kad sunkiausiais jam pasirodė reikalavimas atpažinti tepalus ir tepalų teorijos užduotys.

Tačiau momentai, kai reikėjo imtis remonto, atlikti diagnostiką ir kitką, E.Mortūnui sunkumų nesukėlė, mat, kaip išdavė jį konkursui parengęs V.Kabelis, mokinys jau ne tik mokosi, bet ir dirba automobilių remonto įmonėje.

„Nuo pat pirmosios užduoties man pasisekė surinkti nemažai taškų. Tačiau drauge atstovavau mokyklai, kurios auklėtiniai visuomet laimi, tai žinojau, kad iš manęs daug tikimasi“, – teigė konkurso nugalėtojas.

Pasakodamas apie būsimą superfinalą Lenkijoje, E.Mortūnas neslėpė, kad ten laukiančios užduotys bus gerokai sunkesnės ir pareikalaus daugiau pasirengimo. Tačiau, akcentavo laimėtojas, į superfinalą jis važiuos nusiteikęs nugalėti.

„O ko daugiau ten važiuoti?“ – pusiau juokais, pusiau rimtai replikavo E.Mortūnas.

Nustebino net mokytoją

Pirmosios vietos nugalėtoją konkursui rengęs V.Kabelis neslėpė, kad mokinys jį išties nustebino. Pirmiausia tuo, kad įprastai mokyklos organizuojamame konkurse, kai renkami atstovai į finalą, pergalę nunešdavo automobilių elektronikos specialistai.

„O šįkart iš daugiau nei 100 mokinių į finalą išėjo tas tikrasis automechanikas – taip pakankamai retai mūsų mokykloje nutinka. Aš pats daugiau dirbu su automobilių elektrikais, tad šis mokinys man pačiam buvo atradimas“, – juokėsi pašnekovas.

Mokytojas pasakojo, kad konkurse nugalėjęs moksleivis automechanikos sritimi domėjosi nuo vaikystės: visam kiemui ir netgi rajonui tvarkė mopedus, keturračius ir t. t.

„Kai baigė vidurinę mokyklą ir jam reikėjo apsispręsti, ką veikti toliau, jis kažkodėl pasirinko kompiuterių techniko specialybę kolegijoje. Tačiau paskutinę akimirką apsigalvojo ir įstojo į mūsų mokyklą, ko nė truputėlį nesigaili. Jis tikrai turėjo labai didelę motyvaciją išmokti šio amato“, – pasakojo V.Kabelis, pridūręs, kad, jo žiniomis, moksleivis planuoja ir toliau gilinti savo žinias, šįkart – VGTU auditorijose.

Anot mokytojo, jį itin džiugina tai, kad E.Mortūnas puikiai išmano darbo kultūrą. Tvarkingo darbo įgūdžių nesugadino netgi tai, kad jis jau dirba pagal savo profesiją. Ramiai V.Kabelis jaučiasi ir dėl artėjančio superfinalo Lenkijoje. Jis priminė, kad kartą Lietuvos atstovai čia jau buvo išplėšę pirmąją vietą ir pelnę nugalėtojų garbę, todėl tinkamai pasiruošus nemažai galimybių tą pakartoti yra ir dabar.

Atranda „perliukus“

Dangirutis Šapranauskas, „Robert Bosch“ atstovas ir konkurso vertintojas, pasakojo, kad pats yra buvęs profesijos mokytoju, tad puikiai žino, kokia užduotis tenka mokytojams, turintiems kone nuo nulio paruošti ir į darbo rinką išleisti naujus specialistus.

„Reikėtų vertinti tai, kad niekas automobilių servisų rinkoje nesitiki, kad ką tik profesinę mokyklą baigęs moksleivis bus profesionalas. Profesinėje mokykloje gerai suteikiamos bazinės žinios ir pirminiai įgūdžiai, tačiau atėję į servisą mokiniai dar bent 2–3 metus turės dirbti prižiūrimi vadovo ar didesnę patirtį turinčio meistro“, – teigė jis.

Visgi D.Šapranauskas atkreipė dėmesį, kad, viena vertus, konkurse pateikiamos užduotys dažnai yra aukštesnio lygio nei mokyklinės, antra vertus – tokie renginiai padeda atrasti „perliukus“: mokinius, kuriems pasirinkta profesija yra ne „iš reikalo“, o dėl to, kad nuoširdžiai įdomu ir traukia.

„Paprastai iš tų dešimties matai, kad kokie 3–4 yra tie „perliukai“, kurie šia sfera gyvena, yra motyvuoti, daugiau mokosi savarankiškai. Natūralu, kad tokiems vaikams ir mokytojai stengiasi padėti. Paprastai, po baigimo praėjus 2–3 metams, jie tampa tikrai labai gerais specialistais“, – sakė pašnekovas.

Rekomenduojami video