Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vairavimo žiemą ABC: ko derėtų nepamiršti?

Ir vėl žiema! Nors dabar jų sulaukiame gana švelnių, ir turbūt sunkiai beprisimename, kada paskutinį kartą susidūrėme su neišvažiuojamai užpustytais keliais, tačiau net ir šios švelniosios mūsų žiemos vairuotojams pateikia nemažai išbandymų.

Štai ir šiemet šaltuoju metų laiku jau teko paragauti plika akimi nepastebimo, bet itin pavojingo plikledžio, suvažinėtu sniegu padengtų kelių. Ir, deja, kaskart vos tik stichija parodo savo nagučius eismo įvykių suvestinės tuoj pat pasipildo eilutėmis.

Bene labiausiai visą Lietuvą sukrėtęs šios žiemos eismo įvykis – mažuosius kėdainiečius į ekskursiją vežusio autobuso avarija mums dar kartą primena, kad vairavimas žiemą yra itin sudėtingas bei reikalaujantis nuolatinio budrumo.

Ir vėl slidu

Žiema, net ir ta švelnioji, negaili nemalonių siurprizų vairuotojams. Kaskart šaltuoju metų laiku sėdęs į automobilį nežinai, ko gali tikėtis ir kokių netikėtumų pateiks kelio danga. Todėl logiška, kad blaiviai mąstantis ir atsakingas vairuotojas prieš pajudėdamas iš vietos nedarys jokių staigių manevrų neįsitikinęs, kad kelio danga nėra slidi.

„Slidžios važiuojamosios kelio dalies šaltuoju metų laiku galima laukti bet kur ir bet kada. Net jei vienoje kelio atkarpoje nėra slidu, nereiškia, kad kitoje ji bus lygiai tokia pati. Todėl vairuotojams, norintiems išsaugoti savo ir kitų automobilį sveiką, o taip pat sveikatą ar net gyvybę, žiemą reikia būti itin budriems.

Kiekvienais metais vėlyvą rudenį ir žiemą eismo įvykių padaugėja 15–30 proc. Tad jei nenorite patekti į šį skaičių nelaimingųjų, būkite sąmoningi ir atsiminkite svarbiausius saugaus vairavimo aspektus“, – pataria VĮ „Kelių priežiūra“ inžinierius Linartas Kiškis.

Pašnekovas pabrėžia, kad žiemą itin svarbu saugus greitis, saugūs manevrai, saugios distancijos laikymasis ir techniškai tvarkinga transporto priemonė.

Didžiausias šaltojo metų laiko iššūkis vairuotojams – slidi kelio danga. Dėl šios kasmet įvyksta daugybė eismo įvykių. Todėl vairuotojai privalo nuolat turėti galvoje, kad žiemą reikia būti itin atsargiems. G. Minelgaitės-Dautorės nuotr.

Didžiausias šaltojo metų laiko iššūkis vairuotojams – slidi kelio danga. Dėl šios kasmet įvyksta daugybė eismo įvykių. Todėl vairuotojai privalo nuolat turėti galvoje, kad žiemą reikia būti itin atsargiems. G. Minelgaitės-Dautorės nuotr.

„Tinkamos nenusidėvėjusios žieminės padangos ženkliai padidina jūsų vairavimo saugumą. Esant geroms padangoms slidžiame kelyje tiksliau sustabdysite transporto priemonę, mažesnė savaiminio slydimo tikimybė, saugesni manevrai ir kt. Automobilis turėtų būti aprūpintas ne tik sezoną atitinkančiu apavu, privalu, kad ant vienos ašies padangos būtų vienodos, o dar geriau, kad visos būtų tokios pačios, taip pat nepamirškite pasitikrinti protektoriaus gylio. Šis pagal įstatymą turėtų būti ne mažesnis kaip 3 mm, esant mažesniam ženkliai mažėja sukibimas su kelio danga, išauga slydimo tikimybė, stabdymo kelias ir t. t. Tinkamos padangos stabdymo kelią esant slidžiai jo dangai sumažina net perpus.Taip pat šaltuoju metų laiku reikia nepamiršti, kas yra ir kaip svarbu saugus grietis, kuris nebūtinai sutampa su leistinu“, – primena L. Kiškis.

Stabdymas – nemenkas iššūkis

Didžiausias iššūkis, laukiantis vairuotojų žiemą esant slidžiai kelio dangai – saugus automobilio greičio mažinimas ir stabdymas.

„Kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti – esant slidžiai kelio dangai jokiu būdu negalima staigiai stabdyti – tai pats blogiausias sprendimas šioje situacijoje. Greitis turi būti mažinamas palaipsniui. Jei automobilio varomi ratai priekiniai, sumėtytą mašiną tiesiname ne stabdydami, o atvirkščiai lengvai spausdami akceleratoriaus pedalą. Jei galiniai – turėtume tik lengvai atleisti minėtą pedalą, bet jokiu būdu ne staigiai stabdyti. Stabilizavus transporto priemonę stabdoma švelniai pulsuojančiai spausdami stabdžio pedalą. Todėl jei žinome, kad dėl slidžios kelio dangos negalėsime greitai sustoti, tai turėtume atitinkamai pasirinkti greitį bei matyti, o taip pat numatyti daug toliau į priekį nei paprastai. Trumpiau tariant, niekada negalima prarasti budrumo, o ypač žiemą“, – pataria saugaus eismo specialistas.

Kitos priemonės

Statistiškai eismo įvykių žiemos laikotarpiu mažiausiai įvyksta vasario ir kovo mėnesiais. Taip yra dėl to, jog vairuotojai greičiausiai jau būna pripratę prie žiemos egzaminų ir žiemiškų oro sąlygų.

„Nors šaltasis metų laikas mūsų šalyje užima didžiąją metų dalį, tačiau kasmet vairuotojams vėlyvą rudenį ir vėl tenka priminti, kad šiuo metų laiku vairavimo sąlygos kitokios nei mūsų trumputę vasarą. Iškritus pirmajam sniegui ar pašalus šalies keliuose tuoj pasipila eismo įvykiai. Todėl dar kartą norėčiau pabrėžti – vairuotojai žiemą privalo būti itin atidūs ir atsargūs“, – sako L. Kiškis.

Pašnekovas, be jau minėtų saugumo priemonių, vardija ir kitas, kurios taip pat turi įtakos saugiam eismui žiemą.

„Labai svarbu žiemą po snygio ar šalnų gerai nusivalyti automobilį – ne tik prasikrapštyti nedideles angeles ant priekinio stiklo, bet nuo sniego ar ledo kruopščiai nuvalyti visus transporto priemonės langus, kad ir taip nelengvomis eismo sąlygomis bent jau turėtumėte kaip įmanoma geresnį matomumą.

Taip pat patarčiau nepatingėti nusibraukti sniegą nuo transporto priemonės stogo, nes šis važiuojant gali būti nupūstas ir nukristi ant už jūsų važiuojančio automobilio priekinio stiklo, kas sukelti labai liūdnas pasekmes.

Dar vienas dalykas, užtikrinantis saugumą – tvarkingi ir savo funkciją gerai atliekantys tiek priekinio, tiek galinio lango valytuvai, o taip pat pakankamas langų valymo skysčio, pritaikyto žiemos sąlygoms, kiekis bakelyje.

Žiemos metu vertėtų į automobilio bagažinę įsimesti akumuliatoriaus įkrovimo laidus, įkroviklį ir tempimo lyną. Jei vairuotojai iš savo pusės padarytų viską, apie ką mes čia kalbėjome, manau, keliuose visi būtume žymiai saugesni“, – įsitikinęs specialistas.

Pėsčiųjų iššūkiai

Pėstieji žiemos metu taip pat neturėtų atsipalaiduoti, mat jiems šiuo metų laiku taip pat apstu pavojų.

„Pėstieji turėtų įsisąmoninti vieną dalyką – vairuotojai šaltuoju metų laiku juos ne tik sunkiau dėl tamsos, dažnų kritulių ir kt. pastebi, žiemą dėl dažnai pasitaikančios slidžios ar drėgnos kelio dangos ženkliai padidėja ir stabdymo kelias. Todėl pėstieji privalo įvertinti atstumą iki artėjančios transporto priemonės, pagalvoti, ar vairuotojas tikrai spės sustabdyti transporto priemonę, turėti galvoje, kad sunkiasvores transporto priemones daug sunkiau sustabdyti nei lengvuosius automobilius. Pėstieji, saugodami savo ir kitų eismo dalyvių sveikatą, privalo į važiuojamąją dalį žengti tik tada, kai tai yra tikrai saugu, o taip pat nepamiršti juos pastebėti padedančių priemonių – atšvaitų, žibintų ir kt. Būkime saugūs kelyje, o tai įmanoma tik tada, kai tiek vairuotojai, tiek pėstieji paiso kelių eismo taisyklių bei esti atsargūs“, – pabrėžia pašnekovas.

 

Kristina MIRVIENĖ

Rekomenduojami video